Další poháry a body pro juniory týmu Křenek Motorsport

Další poháry a body pro juniory týmu Křenek Motorsport

Tým Křenek Motorsport vyrazil do dějiště druhého závodního víkendu, na rakouský Red Bull Ring, hned se třemi juniorskými závodníky. Byli to Tomáš Kore

Rozhovor s Milovanem Vesnicem
K&K Racing Team – Red Bull Ring 2015
Sobotní sprinty ovládli Rosina s Horňákem

Tým Křenek Motorsport vyrazil do dějiště druhého závodního víkendu, na rakouský Red Bull Ring, hned se třemi juniorskými závodníky. Byli to Tomáš Korený a Jaroslav Pospíšil, kteří se představili ve dvou závodech ESET L21 Formula a Petr Fulín jr. jenž usedal za volant pohárového Twinga.

Předpověď na víkend hlásila silný déšť a velice nepříznivé klimatické podmínky. To vše se vyplnilo do posledního detailu a většina zúčastněných se po skončení víkendu shodla na tom, že takové podmínky již dlouho nebyly.

FRYB1435

Navzdory tomu, se všichni tři jezdci zhostili této výzvy jak se patří a v průběhu víkendu se každý z nich ocitnul na pódiu pro trojici nejlepších.

Tomáš Korený obsadil 2x první místo v kategorii L21 Formula Junior, přičemž se vždy se svým monopostem Gloria C8F pohyboval v půli třicetičlenného startovního pole, ve kterém měly jasnou převahu dvoulitrové monoposty.

Jaroslav Pospíšil dokázal v prvním závodě ovládnout svou třídu dvoulitrových formulí Renault, přičemž v absolutním hodnocení závodu FIA Zóny střední Evropy obsadil vynikající 6. místo.

FRYB2160

Petr Fulín pak obsadil 2. a 3. Místo mezi juniory v Twingo Cupu. Na své konto si připsal také nejrychlejší závodní kolo. O lepší umístění v první závodní jízdě jej připravil kontakt s Bostanem Avbeljem. Šlo o souboj o celkové první místo, po kterém skončil Petr Fulín v kačírku mimo trať.

11259696_899111003465832_3910657855129265436_n

Petr Fulín, Twnigo Cup: „Kvalifikace byly v podstatě mými prvními tréninky na této trati, seznamoval jsem se tedy teprve s tratí a umístění tomu odpovídalo. První závod se jel na mokru. Nebyla to premiéra pouze pro mne, ale pro celé startovní pole Twingo cupu. Na mokré trati s tímto vozem totiž ještě nikdo nejel. Ukázalo se, že to byla výhoda. Dokázal jsem jet i o čtyři vteřiny na kolo rychleji než ostatní soupeři, bohužel v zápalu boje o první místo jsem byl vytlačen mimo ideální stopu a skončil mimo trať. Tím jsem ztratil nějaký čas, který jsem již nestačil dohnat. Ve druhém závodě jsem se ještě před samotným startem dostal do kontaktu s jiným twingem a odstartoval jsem se ztrátou cílové rovinky, kterou jsem až do posledního kola zmenšoval, nicméně na předjíždění nebyl závod dostatečně dlouhý.“

Tomáš Korený, L21 Formula Junior: „Na Red Bull Ringu se mi líbilo, okruh má moderní zázemí, nádherné okolí, a byla tu velmi silná konkurence. Bohužel jsou tu spíš rovinky a tak se více projevil rozdíl ve výkonu mezi monoposty. I tak to pro mě byl úspěšný víkend. Bylo to moje první svezení na vodě, s autem jsem si rozuměl a mohl jsem si díky tomu, že mokrá trať trochu srovná výhodu motoru zazávodit i se silnějšími formulemi mých soupeřů. V neděli bohužel pro mě už nepršelo, a tak jsem se spíše soustředil na zlepšování své stopy a zajetí co nejlepšího času.“

Jaroslav Pospíšil, L21 Formula: „Do závodního auta jsem opět usedl po velmi dlouhé době a tak jsem si chtěl tento závod především užít. To se mi taky o víkendu splnilo, měli jsme dobrou rychlost, kterou jsem v prvním závodě dokázal proměnit ve vítězství ve třídě Formula Renault 2.0 a v šesté místo v Mistrovství Zóny Střední Evropy, což je zatím mé nejlepší umístění. Navíc se závod uskutečnil za extrémně deštivých podmínek, takže mou radost z úspěchu to ještě zdvojnásobilo. Bohužel má přemotivovanost ve druhém závodě mě stála dobré umístění i body a já musel kvůli vlastní chybě a následném nárazu do svodidel odstoupit ze závodu. S víkendem ale s odstupem času můžu být spokojený. Jako tým jsme ukázali, že můžeme být letos velmi silní a že se s námi musí počítat při boji o stupně nejvyšší. S monopostem od Renaultu jsem jel sice teprve svůj druhý závod, ale s vozem si výborně rozumím a už se nemůžu dočkat až zase usednu za volant. Zároveň děkuji týmu Křenek Motosport za bezproblémově připravené auto a také fanouškům za jejich podporu.“

Josef Křenek, šéf týmu: “Všichni naši junioři odvedli výbornou práci a dosáhli zasloužená pódiová umístění. Je až neuvěřitelné, jak jednoduše zvládli těžké povětrnostní podmínky a dokázali se prosadit v nejobsazenějších startovních polích posledních let. Během závodního víkendu jsem neměl moc času našemu týmu pomáhat a sledoval jsem celé dění z povzdálí. O to více mě těší, jak vše zvládli, a děkuji všem za odvedenou práci a jezdcům gratuluji k jejich dosaženým výsledkům.“

„Koncept závodů FIA CEZ začíná přinášet své ovoce a co je ještě důležitější, naši jezdci nebyli zdaleka jediní mládežníci v poli. Slovinsko, Srbsko a Maďarsko mají také svá juniorská želízka v poli FIA CEZ a věřím, že pomalu můžeme doufat v lepší budoucnost okruhového sportu. V žádném případě, ale nesmíme přestat pracovat a usnout na vavřínech. Naopak musíme i nadále vyvinout maximální úsilí v udržení společného a jednotného konceptu společného mistrovství států FIA CEZ.“

FRYB1518 FRYB1781 FRYB2189 FRYB6236 FRYB7250 FRYB9880 FRYB6574

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0