V sobotu 18. dubna se v kolébce motorsportu v britském Silverstone sešlo 27 posádek při prvním podniku Race Club Endurance. Mezi bezmála třicítkou voz
V sobotu 18. dubna se v kolébce motorsportu v britském Silverstone sešlo 27 posádek při prvním podniku Race Club Endurance. Mezi bezmála třicítkou vozů se našly i 3 speciály CZO Racing Teamu.
V šestihodinovém závodě bojovaly za České okruhy a F1-Ligu.cz dvě Toyoty TS040 a jeden McLaren MP4-12C GT3. Cílem se podařilo projet všem našim posádkám. Posádka ve složení Lukáš Matěja – Martin Štefanko bojovala až do posledních minut o skvělé 4. místo. Zbytečná chyba ale srazila Toyotu s číslem 122 na 6. místo, odkud se Martin Štefanko, který v té době seděl v kokpitu, dokázal dostat alespoň na 5. místo. Prvních 12 bodů do průběžného hodnocení určitě není k zahození. Jak ale prozradil Lukáš Matěja, posádka si dává pro příští závod ještě vyšší cíle. „Kvalifikace nám vůbec nevyšla, ani jednomu z nám se nepodařilo zajet čisté kolo, a tak jsme startovali z posledních pozic. První hodina proběhla v klidu, ale druhou hodinu už jsme se trápili kvůli špatnému obuti. Ke konci jsme měli našlápnuto na pěkné 4. místo, ale kvůli penalizaci jsme skončili pátí. S tím nemůžeme byt spokojeni a v příštím závodě chceme byt minimálně na bedně.“
Dvojice Tomáš a Jaroslav Procházkovi finišovala na 7. pozici. U vozu se v průběhu závodu sice objevily potíže při střídání pilotů, počínání obou bratrů ale nebylo nijak ohroženo a vybojovali pro sebe 6 bodů. Spokojenost po závodě potvrzoval i Jaroslav Procházka. „První závod na Silverstonu byl vcelku vydařený. Až na pár technických problému, kdy jsme se dvakrát nemohli vystřídat, a které jsme do teď nemohli objasnit a vyřešit, tak závod dopadl v pořádku. První vytrvalostní závod, první body pro tým a nové zkušenosti, ze kterých budeme ve Spa těžit. Pro nadcházející závod bychom chtěli redukovat ztrátu na první posádku a dojet o místo lépe. Na viděnou v Belgii.“
McLaren s Petrem Adamovičem a Markem Petrášem už v úvodních sekundách závodu nabral více než minutovou ztrátu. Na vině byla kolize s jedním ze soupeřů v zatáčce Luffield. Oba jezdci bojovali až do cíle. V poslední hodině závodu se naskytla příležitost na zisk lepší pozice, ale soupeři v dalším McLarenu byli silnější. Náš vůz tedy závod dokončil v kategorii GT3 na 10. místě, které zajišťovalo zisk 1 bodu. „Kvalifikace nám moc nevyšla. Ve středu jsme nezajeli rychlé kolo, což se nám ve čtvrtek podařilo, ale zase jsme nestačili na časy soupeřů z první části kvalifikace. Díky penalizacím ostatních posádek jsme do závodu startovali z 9. pozice. Hned po startu jsme se dostali o 1 místo dopředu, ale hned jsme jej zase ztratili. Hned na to se přede mnou roztočil jeden McLaren, do kterého jsem narazil. Měli jsme poškozený přední nárazník a auto se nedalo vůbec řídit. V boxech jsme ztratili více než minutu. Celý zbytek závodu jsme se snažili stahovat, v poslední hodině jsme se dostali do stejného kola jako soupeř před námi, ale museli jsme ještě do boxů, takže jsme ztratili i šance na 9. místo. Hlavní cíl ale byl splněn, dokončili jsme celý závod a navíc máme bod. Už se těšíme na Spa,“ hodnotil závod Marek Petráš.
V týmu panuje po prvním závodě spokojenost. Do cíle se podařilo dostat všechny 3 vozy, a navíc všechny na bodovaných pozicích. Možná se nepodařilo úplně všechno podle našich představ, jezdci ale na trati předváděli skvělé výkony a pro prakticky úplně nový tým to byl povedený závod a rozhodně zajímavá zkušenost. V ligovém hodnocení nám patří 4. příčka. Do závodního tempa se vrátíme ve slavném Spa-Francorchamps, kde se v první polovině května pojede další šestihodinovka. Věříme, že u rozdávání bodů opět nebudeme chybět!
COMMENTS