CZO GT Series odstartovala závodem na Monze

CZO GT Series odstartovala závodem na Monze

Úvodní představení má za sebou CZO GT Series. V italské Monze se o uplynulém víkendu v boji o první body utkalo 22 jezdců. V kvalifikaci potvrdil p

Titul CZO GT Series míří na Slovensko
CZO GT Series: Darebný poprvé vítězně
CZO GT Series: CZO Racing Team je blízko titulu

Úvodní představení má za sebou CZO GT Series. V italské Monze se o uplynulém víkendu v boji o první body utkalo 22 jezdců.

V kvalifikaci potvrdil převahu Mercedesu na této trati Adam Kapitančík, který si zajistil Pole position. Za něj se na start seřadili jezdci CZO Racing Teamu v pořadí Petr Kužela, Martin Koštialik a Andrej Chlebec. Nejrychlejší pětku uzavřel s dalším Mercedesem SLS Pavel Darebný. Za ním se jezdci na start postavili v následujícím pořadí: 6. Břetislav Uchytil, 7. Danko Pásztor, 8. Michal Černý, 9. David Stojkovic, 10. Marek Petráš, 11. Michal Havlík, 12. Matúš Molda, 13. Stanislav Sehnal, 14. Tomáš Kuťka, 15. Michal Sedlák, 16. Jaroslav Hájek, 17. Ota Brhel, 18. Stan Votýpka, 19. Lukáš Sedláček, 20. Jaroslav Pluskal, 21. Juraj Hones  a 22. Tomáš Tesař.
\"24\"

Skvělým startem se do čela probojoval Petr Kužela a odsunul tak Kapitančíka na 2. pozici. Za nimi si Koštialik s Chlebcem prohodili svá místa. Pátý zůstal Darebný, za něj se zařadil Černý a Pásztor.
Šikana Variante Retiffilo si ve 2. kole začala vybírat své první oběti. Mimo ideální stopu skončili Darebný, Pásztor, Sehnal a po vzájemných kolizích také Hájek, Sedlák a Petráš. Kontakty se nevyhnuly ani čelu startovního pole. Nejdříve se těsným soubojem probojoval Andrej Chlebec na 2. místo před Adama Kapitančíka, hned nato se Martin Koštialik dostal do křížku s Michalem Černým a první jmenovaný se začal propadat pořadím. Jeho vůz byl navíc výrazně poškozen a jezdec své snažení raději vzdal.

Pořadí v bodované desítce se tedy lehce promíchalo. Ve vedení byl nadále Kužela pronásledovaný Chlebcem a Kapitančíkem. Ze čtvrtého místa jejich souboj sledoval Černý. Pátý byl Uchytil před šestým Havlíkem. Sedmé místo okupoval nikým neohrožován Molda. První desítku uzavírali 3 Aston Martiny v pořadí Kuťka, Pásztor, Petráš.

V 9. kole stála špatně projetá 1. šikana hned 2 místa Břetislava Uchytila. Propadl se za Michala Havlíka a Matúše Moldu. Za další 2 kola se po chybě propadl i Havlík.
\"27\"

Oba vedoucí závodníci zamířili ve 13. kole ke svým mechanikům. Vedení tak přebrali Kapitančík a Černý. O 2 kola později se v pitlane objevili také Černý s Uchytilem, u kterého se celá zastávka poněkud protáhla, takže se propadl pořadím dolů.
Mechanici zdrželi také Adama Kapitančíka, který se na trať vrátil až za Petrášem na 8. pozici. Po pitstopech tak byl na čele stále Petr Kužela. Druhý Andrej Chlebec měl už téměř dvacetisekundovou ztrátu. Třetí pokračoval Michal Černý. Na zastávkách v boxech vydělal Matúš Molda a posunul se na 4. místo. Do závodu se vrátil také Pavel Darebný, který se snažil taktizovat, když neměnil pneumatiky. To ho vyneslo na 5. místo, i když se o něj v závěru mohl právem bát. Za ním kroužili Uchytil s Petrášem. Oba byli v závěru závodu překonáni Kapitančíkem. Deváté místo až do cíle udržel Danko Pásztor. Jediný zástupce domácí značky přijel do cíle jako desátý a byl jím Michal Havlík.
\"37\"

Úvodní třičtvrtěhodinový závod se tak stal záležitostí týmu hlavního mediálního partnera a vozů BMW Z4. S Porsche si pro 3. pozici dojel Michal Černý.

Monza – Výsledky

P

Jezdec Nár/Tým Vůz

Čas

1

Petr Kužela CZE/CZO Racing Team #26 BMW Z4

45:48.546

2

Andrej Chlebec SVK/CZO Racing Team #55 BMW Z4

+20.724

3

Michal Černý CZE/Prospeed Competition #75 Porsche 997

+46.941

4

Matúš Molda SVK/RedBull Racing #97 Nissan GT-R

+48.633

5

Pavel Darebný CZE/Black Falcon #19 Mercedes SLS AMG

+1:05.754

6

Adam Kapitančík SVK/KRK Racing #13 Mercedes SLS AMG

+1:07.096

7

Břetislav Uchytil CZE/Energy Racing Team #98 Nissan GT-R

+1:07.309

8

Marek Petráš CZE/Beechdean #91 Aston Martin Vantage

+1:08.975

9

Danko Pásztor SVK/GPR Racing #90 Aston Martin Vantage

+1:15.670

10

Michal Havlík CZE/Blancpain – Reiter #25 Lamborghini Gallardo

+1:16.652

11

Tomáš Kuťka SVK/GPR Racing #89 Aston Martin Vantage

+1:33.793

12

Stanislav Sehnal CZE/United Autosport #17 McLaren MP4-12C

+1:44.915

13

Michal Sedlák CZE/Marc VDS Racing Team #3 BMW Z4

+1 kolo

14

David Stojkovic SRB/United Autosport #23 McLaren MP4-12C

+1 kolo

15

Jaroslav Pluskal CZE/Von Ryan Racing #60 McLaren MP4-12C

+3 kola

16

Lukáš Sedláček CZE/Blancpain – Reiter #24 Lamborghini Gallardo

+3 kola

17

Juraj Hones SVK/Black Falcon #18 Mercedes SLS AMG

+9 kol

Martin Koštialik SVK/CZO Racing Team #7 BMW Z4

Havárie

Stan Votýpka CZE/Prospeed Competition #74 Porsche 997

Havárie

Jaroslav Hájek CZE/KRK Racing #14 Mercedes SLS AMG

Zavěšení

Tomáš Tesař CZE/Black Bull Swiss Racing #21 Ferrari 458 Italia

Zavěšení

Ota Brhel CZE/Sainteloc Racing #41 Audi R8 LMS

Neodstartoval

Nejrychlejší kolo

Petr Kužela (15. kolo – 1:47.407)

 

Průběžné pořadí

Jezdci

Týmy

1

Petr Kužela

25

1

CZO Racing Team

43

2

Andrej Chlebec

18

2

Prospeed Competition

15

3

Michal Černý

15

3

Red Bull Racing

12

4

Matúš Molda

12

4

Black Falcon

10

5

Pavel Darebný

10

5

KRK Racing

8

6

Adam Kapitančík

8

6

Energy Racing Team

6

7

Břetislav Uchytil

6

7

Beechdean

4

8

Marek Petráš

4

8

GPR Racing

2

9

Danko Pásztor

2

9

Blancpain – Reiter

1

10

Michal Havlík

1

 

 

 

Vyjádření vítěze Petra Kužely
Do kvalifikace jsem nastupoval s tím, že budu startovat až ze třetí řady. Nakonec to dopadlo tak, že jsem zajel nádherné druhé místo.
Start se mi povedl docela dobře a do 1. zatáčky jsem brzdil bok po boku s prvním startujícím Adamem Kapitančíkem. Do šikany jsem najížděl s velkým respektem. Jezdec za mnou však už tolik ne a dostal jsem vášnivý polibek na zadní nárazník. Ale co… jsou to přece plechy a nějaké ty kontakty tam prostě patří. Po první šikaně jsem byl na první pozici a budoval jsem si náskok kolo co kolo. Jezdil jsem pak velice klidně a stabilně a jen jsem čekal, kdy zadní pneumatiky začnou ztrácet grip. To se stalo zhruba v půlce závodu, tak jsem tedy zajel na povinnou zastávku.
Po zbytek závodu jsem již nebyl nikým ohrožován a dojel jsem si pro první vítězství v této sérii a jako  bonus máme s týmem CZO Racing double. Doufám, že příští závod můžeme očekávat v duchu soubojů kolo na kolo!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0