CZO GT Series: Kužela si zpravil chuť vítězstvím

CZO GT Series: Kužela si zpravil chuť vítězstvím

Z Británie zpět do Francie se přestěhovala série CZO GT Series. Okruh Paula Ricarda hostil pátý závod letošní sezony. Z Pole position mohl díky vyh

Představujeme: CZO GT Series
CZO Racing Team má druhé vítězství
CZO GT Series: V Silverstone se radoval Andrej Chlebec z CZO Racing Teamu

Z Británie zpět do Francie se přestěhovala série CZO GT Series. Okruh Paula Ricarda hostil pátý závod letošní sezony.

Z Pole position mohl díky vyhrané kvalifikaci startovat nováček série, Zdeněk Zvěřina. Současný lídr průběžného pořadí mu zdatně sekundoval druhým místem. Jeho týmový kolega Petr Kužela zajel třetí čas. Druhou řadu uzavřel Adam Kapitančík. Navrátilec do šampionátu Michal Černý postavil své Porsche na 5. pozici. Michal Havlík startoval jako šestý. Určitě výš, než na 7. místě se viděl Martin Koštialik. K němu se do řady postavil Zdeněk Petera. První desítku startovního roštu ukončili Petr Varmužka a Tomáš Procházka. Další pořadí bylo následující: 11. Adam Rašner, 12. Marek Petráš, 13. Michal Sedlák, 14. Miloš Tutko, 15. Stanislav Votýpka, 16. Miroslav Sulík, 17. Tomáš Tesař, 18. Jaroslav Pluskal.

Jako rakety vystartovaly vozy BMW CZO Racing Teamu. Petr Kužela dokonce útočil na vedení Andreje Chlebce, ale špatný průjezd první zatáčkou ho srazil na 3. místo. Chlebec byl ve vedení, protože z Pole position velmi špatně odstartoval Zdeněk Zvěřina, jehož problémy jen tak neskončily, a po konaktu s Kapitančíkem se propadl až na poslední 18. místo. Ze všeho těžil Michal Černý, který se dostal na průběžné 2. místo. Na 4. místo se probojoval Zdeněk Petera, pátý byl Adam Kapitančík.
148

Černý se však ze 2. místa dlouho neradoval, když si musel odpykávat penalizaci. V závodě už nepokračoval jeho kolega Stanislav Votýpka, který havaroval.
Kužela dotahoval Chlebce, Kapitančík jezdil osamoceně třetí. O pozice za nimi bojovali ve skupince Petera, Havlík a Rašner. První jmenovaný však tlak ve 4. kole neustál a opřel svůj vůz do zdi. Krátce na to se v hodinách ocitl i Adam Rašner.

K souboji týmových kolegů o vedení došlo v 7. kole. Petr Kužela se dostal do vedení. V té době už dost omlácený Mercedes SLS ještě více poničil Kapitančík, čímž definitivně opustil nejen první pětku, ale i samotný závod. Na provizorní stupně vítězů se tak posunul Michal Havlík, těsně následovaný Michalem Černým. Za nimi pak kroužili Tomáš Procházka a Martin Koštialik. Zdeněk Zvěřina byl v tomto 8. kole už devátý, navíc měl za sebou i povinný pitstop. K tomu se jezdci odhodlali v 11. respektive 12. kole.
138

Chlebec využil chyby Kužely a dostal se do alespoň virtuálního vedení. Na 1. pozici v tu chvíli jezdil Koštialik, kterého ale ještě čekala zastávku u mechaniků. Souboj dvou Michalů o 3. místo vyřešily právě zastávky v boxech. Dopadly lépe pro Černého. Havlík vyjel těsně za ním, do jejich souboje ale začal promlouvat Zvěřina. Tomu nedělalo problém dostat se až na 3. místo za vedoucí „Bavoráky,“ mezi kterými znovu došlo k souboji a Petr Kužela se znovu dostal do čela. Andrej Chlebec neudržel nervy na uzdě a poslal svůj vůz mimo trať. Zdeněk Zvěřina se tak posunul už na 2. místo.

Vlastní chyba ve 21. kole srazila Michala Černého na 5. místo. Dostal se před něj jak Chlebec tak Havlík.
Jezdcům bylo umožněno odjet za 45 minut celkem 22 kol. V závěru závodu předvedl skvělou defenzivu Petr Kužela a udržel Zdeňka Zvěřinu za sebou, čímž si připsal 2. vítězství v této sezoně. Body alespoň za 3. místo do tabulky připisoval Andrej Chlebec. Michal Havlík si zlepšil chuť po nevydařeném závodě na Silverstone 4. místem. TOP5 uzavřel Michal Černý.
132

Andrej Chlebec si i po 5. závodě sezony udržel poměrně velký třicetibodový náskok. Petr Kužela se k němu nepatrně přiblížil, hlavně se ale posunul na 2. místo před Pavla Darebného, který se závodu ve Francii nemohl zúčastnit.
Mezi týmy je situace jednoznačná. CZO Racing Team má náskok 113 bodů na druhý Black Falcon. O 3 body více ztrácí Marc VDS Racing Team.

Sezona pokračuje na holandském Zandvoortu.

Paul Ricard – Výsledky
P Jezdec Nár/Tým Vůz Čas
1 Petr Kužela CZE/CZO Racing Team #26 BMW Z4 46:27.356
2 Zdeněk Zvěřina CZE/AF Corse #49 Ferrari 458 Italia +0.192
3 Andrej Chlebec SVK/CZO Racing Team #55 BMW Z4 +6.296
4 Michal Havlík CZE/Blancpain – Reiter #25 Lamborghini Gallardo +7.121
5 Martin Koštialik SVK/CZO Racing Team #7 BMW Z4 +10.146
6 Michal Černý CZE/Prospeed Competition #75 Porsche 997 +10.906
7 Tomáš Procházka CZE/Marc VDS Racing Team #4 BMW Z4 +39.071
8 Petr Varmužka CZE/Pro GT by Almeras #34 Porsche 997 +45.404
9 Marek Petráš CZE/Beechdean #91 Aston Martin Vantage +1:03.882
10 Tomáš Tesař CZE/Black Bull Swiss Racing #21 Ferrari 458 Italia +1:53.248
11 Michal Sedlák CZE/Marc VDS Racing Team #3 BMW Z4 +2:12.917
12 Jaroslav Pluskal CZE/Von Ryan Racing #60 McLaren MP4-12C +1 kolo
Adam Rašner CZE/Energy Racing Team #98 Nissan GT-R Odstoupil
Adam Kapitančík SVK/KRK Racing #13 Mercedes SLS AMG Odstoupil
Miroslav Sulík SVK/Belgian Audi Club Team WRT #2 Audi R8 LMS Zavěšení
Zdeněk Petera CZE/GPR Racing #89 Aston Martin Vantage Odstoupil
Miloš Tutko SVK/AF Corse #46 Ferrari 458 Italia Havárie
Stanislav Votýpka CZE/Prospeed Competition #74 Porsche 997 Havárie
Nejrychlejší kolo Zdeněk Zvěřina (6. kolo – 2:02.148)

 

Průběžné pořadí po 5 závodech
Jezdci Týmy
1 Andrej Chlebec 98 1 CZO Racing Team 166
2 Petr Kužela 68 2 Black Falcon 53
3 Pavel Darebný 53 3 Marc VDS Racing Team 50
4 Michal Havlík 46 4 Blancpain – Reiter 46
5 Marek Petráš 42 5 Beechdean 42
6 Adam Kapitančík 31 6 KRK Racing 32
7 Martin Koštialik 28 7 CZO Racing Team #2 28
8 Tomáš Procházka 28 8 Prospeed Competition 23
9 Michal Černý 23 9 AF Corse 18
10 Michal Sedlák 22 10 Red Bull Racing 12

 

Vyjádření Petr Kužely
Kvalifikace se mi povedla nádherným výkonem a dokázal jsem překonat i své maximum v trénincích. Bylo z toho krásné 3. místo.
Start se mi náramně povedl a v nájezdu do 1. zatáčky jsem byl první, avšak podcenil jsem teplotu gum i brzd, a byl z toho výlet mimo trať.
Byl to však malý výlet a stálo mě to pouze jednu pozici. Andrej měl přede mnou náskok v rozmezí 1,5-2 sekundy a já věděl, že ho nesmím pustit dál, jelikož byl rychlý a já toho neměl moc natrénováno, ale časem jsem se začal dostávat do pěkného tempa. V sedmém kole jsem se dostal za Andreje a díky velké top speed, na kterou jsem vsadil těsně před kvalifikací, jsem se dostal na první místo. Věděl jsem však, že Andrej se nevzdá a pokud si neudělám náskok, tak se ještě na trati potkáme. No a nakonec i potkali… po zastávkách v boxech jsem ztratil trošku z mého náskoku. Snažil jsem se na to šlapat, ale po pár kolech jsem šlapal až moc a najel jsem na obrubník víc, než by bylo pěkné, což znamenalo přetočení a ztrátu pozice. Po pár kolech jsem však Andreje opět začal stahovat a na rovince ho předjel, ten potom bohužel udělal chybu a já myslel, že už budu mít do konce závodu volno. Zdeněk Zvěřina však jel opravdu rychle a stahoval mě opravdu rychle. Ani jsem nestihl zareagovat a měl jsem ho v zadních zrcátkách. Věděl jsem, že jediná šance jak ho udržet bude jezdit defenzivní stopu a nenechávat mu možnost, aby měl dobrý výjezd. To se mi celkem dařilo, ale kolo a půl před cílem jsme měli bohužel kontakt a já se dostal do hodin. Zdeněk mě poté pustil zpět na první místo díky fair play, ale celkem mě mrzí, že o výsledku rozhodl kontakt. Já doufám, že příště si to vynahradíme a budeme se řezat od začátku do konce 😉

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0