Coronel: \”Máme silný potenciál!\”

Coronel: \”Máme silný potenciál!\”

Tom Coronel se připojil do velkého světa cestovních vozů v roce 2002 (FIA ETCC) a od té doby z něho nevystoupil, a proto se také řadí mezi veterány FI

Překvapení se nekoná, první pole position sezony bere López
WTCC: Finálová část sezony odstartuje tento víkend v Pekingu
LADA SPORT TESTUJE VE SMOLENSKU

Tom Coronel se připojil do velkého světa cestovních vozů v roce 2002 (FIA ETCC) a od té doby z něho nevystoupil, a proto se také řadí mezi veterány FIA WTCC. Mezi jeho největší úspěchy patří čtyři vítězství v závodech mistrovství světa, dva tituly v Yokohama Trophy a samozřejmě také absolutní čtvrté místo ze sezony 2011.

Letošní sezona bude již jeho čtvrtou ve službách italského týmu ROAL Motorsport. Nicméně tým už nepojede s vozy BMW, ale nasadí speciály Chevrolet nové třídy TC1.

Tome, blíží se velká změna ve WTCC. Jaký si myslíš, že to bude mít vliv na šampionát?
Auta budou rychlejší a budou vypadat agresivněji díky aerodynamickému kitu. Jsem si jistý, že se tohle bude fanouškům líbit a ještě více si oblíbí šampionát. Mě se to líbí už teď! Z jezdeckého pohledu to bude asi mnohem větší výzva, protože vozy budou projíždět zatáčky mnohem rychleji, než doposud a také budou mít mnohem kratší brzdnou dráhu. Jsem ale velmi zvědavý, jestli budeme tak často v kontaktu s ostatními vozy, jako v předchozích letech, protože to je to, co dělá cestovní vozy cestovními vozy a to je to, co fanoušci milují. Obávám se, že předjíždění bude složitější.

Vozy Chevrolet dominovaly šampionátu v posledních letech, co očekáváš od nového Chevroletu?
To je vždycky těžké říci, když ten tým moc neznám. Ale v posledních několika letech jsem docela záviděl jezdcům, kteří jezdili s vozy Chevrolet, protože to byly nejrychlejší auta na trati. Lidé z RML mají spoustu zkušeností a moc dobře vědí, co dělají. Nyní máme já a tým ROAL Motorsport příležitost jezdit s jejich vozy. Určitě si dokážete představit, jaký jsem měl úsměv na tváři, když jsem se to dozvěděl.

WTCC se vrací do Belgie, je to pro tebe motivace navíc, když se jede tak blízko tvého domova?
Samozřejmě. Mám spoustu fanoušků v Belgii a Nizozemí díky tomu, že stanice RTL7 vysílá před každým závodem Formule 1 čtyřicetiminutovou reportáž ze všech závodů FIA WTCC. Díky tomu jsem se stal v posledních 10-ti letech slavným a závodní víkend ve Spa bude skvělou příležitostí po letech se opět podívat na světový šampionát pro belgické a nizozemské fanoušky.

V letošním roce bude startovní pole plné konkurence díky továrním týmům Citroën, Honda, Lada a zákaznickým vozům od RML. Jaké máš z toho pocity?
Vypadá to, že Citroën je na tom nejlépe, jelikož začali s testováním už před několika měsíci a navíc mají velký rozpočet. Honda postavila silný tým s rychlými jezdci a navíc mají zkušenosti z loňska. Lada má také výborné jezdce a mohla by těžit s nové spolupráce s Orecou. Já jsem ale sebejistý a důvěřuji RML a týmu ROAL Motorsport.

Na papíru vypadá spojení RML a týmu ROAL velmi silně. Jaké jsou tvé ambice pro letošní sezonu?
Bojovat a stupně vítězů, vítězit v závodech a být mezi třemi nejlepšími na konci sezony. To jsou mé cíle a navíc si myslím, že máme velký potenciál, abysme je splnili.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: Ondřej Laušman

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0