V úterý jsme vám prozradili naše plány pro nejbližší budoucnost. Spojujeme síly s německým týmem Reiter Engineering a na brněnském Epilogu budeme mít
V úterý jsme vám prozradili naše plány pro nejbližší budoucnost. Spojujeme síly s německým týmem Reiter Engineering a na brněnském Epilogu budeme mít hned dva vozy KTM X-BOWGT4. Jednu posádka utvoří jezdci týmu RTR Projects, druhou jezdci z Reiter Engineering, které povede Tomáš Enge. Ten stál jak u zrodu samotného nového závodního KTM, ale také mimo jiné dohlížel přímo na stavbu vozu pro RTR Projects.
„Mám velkou radost ze spolupráce s týmem RTR Projects. Takovýto druh spolupráce českého a zahraničního týmu v motorsportu tady dlouho nebyl. Zajímavostí není pouze to, že budou spolu dva týmy spolupracovat, ale také to, jaké auto budou nasazovat – KTM X-BOW GT4. Základem tohoto závodního auta je, jak všichni jistě ví, civilní vůz KTM X-BOW a já jsem byl celou dobu u stavby vozu specifikace GT4 pro tým RTR Projects. Spousta věcí je stejných jako na civilní verzi, ale jiný je vzhled. Auto je vybaveno závodní převodovkou Hollinger, jakou má i Gallardo GT3. Má i velké brzdy, jiné chlazení a samozřejmě to má i bezpečnostní rám. Auto bylo ve vývoji od konce loňského roku a někdy v březnu jsme jej vyjeli poprvé testovat. Od dubna pak stavíme vozy přímo pro zákazníky a auto neustále vylepšujeme.”
“Myslím, že je to výborné auto pro kategorii GT4 a je také unikátní tím, že je celé z karbonu. Zajímavostí je také to, že hned ty první dvě auta, co šla do závodů, tak byla velmi úspěšná. Jedno z nich zvítězilo v evropské sérii GT4 v hodnocení AM a druhé zvítězilo v několika závodech v absolutním pořadí. Věřím tedy, že se brzo dočkáme i úspěchů u KTM v barvách RTR Projects,“ prozradil Tomáš Enge.
A co o novém voze řekli další piloti týmu RTR Projects?
Tomáš Kwolek: “Zatím jsem s ním jel jenom na vodě na Slovakia Ringu a tak jsem mohl vyzkoušet potenciál tak ze tří čtvrtin. Auto je to ale vynikající, jede naprosto úžasně a je i perfektně dílensky zpracované. Co mě velice mile překvapilo, bylo řazení. Auto sebou při změně rychlostního stupně ani trochu necukne, což jsem doposud u žádného auta nepoznal.”
Milan Kodídek: “Na nové auto se pochopitelně dost těším. Zatím jsem neměl možnost auto vyzkoušet, ale podle toho co říkají kluci, je to skvělé svezení a tak se moc těším na první test.”
Sergej Paulavets: “Absolvoval jsem s ním zatím pouze deset kolna Red Bull Ringu a tak se moc se těším na další seznámení. Můj první pocit byl velice pozitivní. Jsem přesvědčený o tom, že to auto bude hodně atraktivní a to jak jezdecky, tak i pro diváky. Řekl bych, že nové KTM je dobře technicky vychytané. Motor je stejný jako v původním KTM co již známe. Je tam skvělá převodovka a stejně tak i ABS. Co se mi ale hodně líbilo, tak to byl výhled z toho proskleného kokpitu.”
COMMENTS