Co prozradily předsezónní testy FIA WTCC

Co prozradily předsezónní testy FIA WTCC

V Itálii, na trati Vallenlunga, která leží nedaleko Říma, proběhly v uplynulých dvou dnech oficiální předsezónní testy světového šampionátu cestovních

Lopez si stylově dojel pro titul, Tarquini získal první vítězství sezony
Sezonu FIA WTCC zahájil v propršeném testu nejlépe López
Citroën má zásluhou Lopeze další pole position

V Itálii, na trati Vallenlunga, která leží nedaleko Říma, proběhly v uplynulých dvou dnech oficiální předsezónní testy světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Skutečnou rychlost z testů jen těžko poznáme, nicméně jízdy mnohé nastínily.

Hned na začátku je nutno podotknout, že testů se nezúčastnili zdaleka všichni jezdci, které budeme vídat v letošní sezoně. V Itálii chyběl kompletní tovární tým Lady. Těžko říct, zda rusové něco tají nebo je to prostě jen v jejich povaze. Lada před letošní sezonou opět ohlašuje, že má připravený vylepšený vůz, ale to je zatím tak vše. Na trati se neobjevil ani Tom Coronel, který teprve ohlásil, že i letos bude závodit ve WTCC, a nový jezdec týmu  Nika Racing John Bryant-Meisner. Taktéž chyběl maďarský tým Zengö Motorsport, jenž by měl letos vyrukovat se dvěma Hondami.

Z továrních jezdců Hondy pak ve Vallenlunze nechyběl nikdo, nicméně na trať se dostal pouze Norbert Michelisz. Důvod je jednoduchý. Honda naplánovala ještě jeden test těsně před prvním podnikem ve Francii a tam si rozdělí úlohy testovacích jezdců právě Huff s Monteirem.

V tiskovém prohlášení týmu Michelisz říká, že to “byl pro nás velmi dobrý test,” ale o předčasném ukončení není ani zmínka. Ono se ani není čemu divit, takže se jen těžko budeme dozvídat, jaký problém stál za včerejším brzkém “zabalením” testů.

Naopak u Citroënu vše fungovalo tak, jak jsme zvyklí. Ani u týmu Sébastiena Loeba nebyly zaznamenány problémy technického rázu. První den se ukázal nejrychleji Mehdi Bennani a včera Pechito López, který bude již podruhé obhajovat svůj titul. Citroën C-Elysée je v podstatě na vrcholu. Sami jezdci přiznávají, že už není moc kde brát.

“Každý rok se ve WTCC objevují nové inovace a letos to nebude jiné. Zahajujeme naši třetí sezonu a stále vyvíjíme náš vůz, i když přirozeně nebudeme mít tak velký progres, jak konkurence,” potvrdil Yvan Muller.

Nejsledovanější vozy však nebyly červeno-šedé, nýbrž modré. Volvo čeká velký návrat do WTCC a podle výsledků je tovární tým Polestar Cyan Racing velmi dobře připraven. A to nejen pokud se podíváme na časy, ale především z toho důvodu, že má Volvo za sebou dva téměř bezproblémové dny. Fredrik Ekblom sice včera lehce pocuchal své S60, ale jak sám přiznal, dostaly ho náročné podmínky na trati. To jeho parťák Björk se potýkal s menší technickými problémy, ale to není na nový vůz nic neobvyklého.

“Máme za sebou dva nesmírně užitečné testovací dny. Nemůžeme dělat nějaké závěry do prvního závodu, nicméně je velice uspokojivé, že jsme měli v porovnání s konkurencí velmi rychlé časy,” potvrdil Björk.

Víme tedy, že Citroën je ještě o něco rychlejší a neztratil nic ze spolehlivosti, Honda nadále maká a vyvíjí svůj Civic TC1 a Volvo udělalo obrovský kus práce. A Lada? Na reálné porovnání si budeme ještě měsíc počkat.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0