Co přinesl druhý podnik FIA GT Series

Co přinesl druhý podnik FIA GT Series

Máme za sebou druhý podnik šestidílného seriálu FIA GT Series. Jsme tedy ve třetině a už se dá trochu polemizovat o favoritech na tituly. Ještě jsou a

V8: Volvo kralovalo víkendu na Phillip Islandu
Morbidelli prakticky vyloučil pokračování ve WTCC
Scuderia Praha má pole position na Epilog!

Máme za sebou druhý podnik šestidílného seriálu FIA GT Series. Jsme tedy ve třetině a už se dá trochu polemizovat o favoritech na tituly. Ještě jsou ale před námi 4 závodní víkendy, to znamená 8 závodů a stát se může cokoliv.

Tentokrát bych začal Sébastienem Loebem. Ten dnes oznámil svůj program v Porsche Mobil1 Supercupu. Určitě pozitivní krok pro svoji okruhářskou kariéru. Po prvním vyhraném závodě ho všichni vyzdvihovali do nebes s tím, že určitě ovládne i FIA GT Series, ale upřímně, zatím mu to moc nejde. Rychlost mu nechybí, patří mezi nejrychlejší piloty v šampionátu, ale dělá drobné, ale velmi hloupé chyby. Jeho týmový kolega Alvaro Parente je na tom s rychlostí podobně, možná i lépe, ale dělá ještě hloupější chyby. Ve dvou závodech po sobě vystrčil mimo trať své soupeře a pokaždé obdržel penalizaci průjezdu boxy. Přitom vystrčení Sergia Jimeneze v sobotním závodě bylo absolutně zbytečné. Parente byl daleko a cpal zbytečně brzo do předu. Nejspíš byl lehce frustrovaný tím, že musel startovat až z posledního místa, i když vybojoval druhé místo na startovním roštu. Tam ho totiž vyhnala menší technická závada těsně před startem závodu. I tak to byla ale hloupost. Aby toho nebylo málo, tak 5 minut před koncem musel odstoupit Loeb kvůli uvolněnému kolu. Hlavní závod rozjížděl Loeb, ale po několika set metrech přišel kontakt s Janem Seyffarthem a defekt. Tady nelze vinit ani jednoho, byl to obyčejný závodní kontakt. Nicméně Loeb musel do boxů hned po prvním kole a velkou ztrátu nedokázal dohnat ani on, ani jeho týmový kolega a potřetí za sebou tato posádka skončila bez bodu. Klidně se může stát, že další 4 závody vyhrají a půjdou do čela hodnocení, ale na to si teprve budeme muset počkat. Prozatím je tato dvojka určitě největším zklamáním sezony.
\"FIA

Pokračujme ještě u těch, co v Zolderu neprožili zrovna víkend snů. Určitě mezi ně patří dvojka Julian Jousse a Armaan Ebrahim. Francouz Jousse boural ve zmáčeném druhém tréninku a poničil BMW Z4 GT3 natolik, že po zbytek víkendu se v něm nikdo nesvezl, i když bylo avizované, že mechanici opravu zvládnou. Nezvládli. Velmi frustrující víkend má za sebou také Lucas Ordonez. Ten nedokončil ani jeden závod z důvodů havárií. Na druhou stranu v tom měl prsty vždy někdo jiný. V kvalifikačním závodě ho vystrčil z trati a hlavně ze třetího místa v PRO-AM Carlos Vieira a v hlavním závodě to Ordonez \”napral\” do stojícího Jana Seyffartha, kterému se však neměl šanci vyhnout. Aby toho nebylo málo, tak i druhé posádce s Nissanem se nedařilo a v obou závodech dostali minimálně jedno kolo od lídrů. Ani týmu BMW Sports Trophy team Brasil se příliš nedaří, i když je nadupaný skvělými piloty. V obou závodech v Zolderu uzavírali pole v kategorii PRO. Sergio Jimenez si navíc střihl v boxech tak trochu komické číslo. Samozřejmě nezaviněně. Dveře BMW po střídání jezdců prostě nešly zavřít, tak Sergio kopal do dveří tak dlouho, dokud se nezavřely. Když už jsme u těch komických situací s dveřmi, tak musíme zmínit i našeho Petra Charouze. Ten totiž ukázal, že když otevřete dveře u jedoucího SLS, tak to vypadá, jak kdyby snad chtěl uletět. Petrovi se to podařilo dvakrát, ale i tak vyhráli s Janem Šťovíčkem v kvalifikačním závodě kategorii Gentlemen Trophy a stejný úspěch se jim podařilo zopakovat i v hlavním závodě. Ono se to ale jezdí, když s nikým nemusíte soupeřit…
\"922974_4116508010206_1261177712_n\"

Sergei Afanasiev a Andreas Simonsem. Tak od těchto dvou jsem čekal velké výkony už v Nogaru, ale přišly až teď. Dvakrát velmi přesvědčivě vyhráli v kategorii PRO-AM a navíc za sebou nechali několik posádek z kategorie PRO. Vypadá to, že se rusko-švédská dvojice probudila a půjde po titulu v PRO-AM. Tentokrát tolik nebyla vidět dvojice René Rast a Niki Mayr-Melnhof, ale i tak si dojeli v kvalifikačním závodě pro bronz a vůbec jim nevadí, že byli přesunuti z kategorie PRO-AM do kategorie PRO. Především René Rast je hrozba pro ostatní piloty. Svou rychlost už konečně také ukázali Andreas Zuber s Mikem Parisy. Po špatném výkonu v Nogaru přišel víkend v Zolderu určitě vhod a navíc se dostavili i tolik očekávané výsledky. Navíc to byli právě oni, kdo zachraňoval čest týmu Sébastien Loeb racing. Budu se opakovat, ale Laurens Vanthoor má nyní naprosto mimořádnou formu a troufám si i tvrdit, že je to nejrychlejší jezdec z celého startovního pole. V hlavním závodě sice Štefana Rosinu nepředjel, ale slovenský pilot měl co dělat. Nechci předbíhat, ale posádka Vanthoor/Ortelli vypadá velice dobře a určitě patří mezi aspiranty na titul. Jedna z mála posádek, která s nimi může soupeřit je ta, která debutovala právě v Zolderu. Navíc se Kox a Rosina pěkně prostřídali na stupínku nejvyšším s Vanthoorem a Ortellim. V sobotu se radovala posádka Audi a v neděli posádka velmi rychlého Lamba. Je právě Peter Kox, kdo ukázal, že nestárne a dokáže být pekelně rychlý. Rosina navíc jejich úspěch podtrhl tím, že před sebe prostě nepustil Vanthoora.
\"FIA

Rychlých posádek je v šampionátu mnoho, ale těch superrychlých, které by mohly bojovat o titul už tolik není. Za dva měsíce nás čeká třetí závod sezony v Zandvoortu, sezona už bude ve své půlce a už se budeme moci otevřeně bavit o těch nežhavějších kandidátech na tituly.

Ondřej Laušman
Foto: © VIMAGES/Fabre , Alex Striege

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0