Máme za sebou druhý podnik šestidílného seriálu FIA GT Series. Jsme tedy ve třetině a už se dá trochu polemizovat o favoritech na tituly. Ještě jsou a
Máme za sebou druhý podnik šestidílného seriálu FIA GT Series. Jsme tedy ve třetině a už se dá trochu polemizovat o favoritech na tituly. Ještě jsou ale před námi 4 závodní víkendy, to znamená 8 závodů a stát se může cokoliv.
Tentokrát bych začal Sébastienem Loebem. Ten dnes oznámil svůj program v Porsche Mobil1 Supercupu. Určitě pozitivní krok pro svoji okruhářskou kariéru. Po prvním vyhraném závodě ho všichni vyzdvihovali do nebes s tím, že určitě ovládne i FIA GT Series, ale upřímně, zatím mu to moc nejde. Rychlost mu nechybí, patří mezi nejrychlejší piloty v šampionátu, ale dělá drobné, ale velmi hloupé chyby. Jeho týmový kolega Alvaro Parente je na tom s rychlostí podobně, možná i lépe, ale dělá ještě hloupější chyby. Ve dvou závodech po sobě vystrčil mimo trať své soupeře a pokaždé obdržel penalizaci průjezdu boxy. Přitom vystrčení Sergia Jimeneze v sobotním závodě bylo absolutně zbytečné. Parente byl daleko a cpal zbytečně brzo do předu. Nejspíš byl lehce frustrovaný tím, že musel startovat až z posledního místa, i když vybojoval druhé místo na startovním roštu. Tam ho totiž vyhnala menší technická závada těsně před startem závodu. I tak to byla ale hloupost. Aby toho nebylo málo, tak 5 minut před koncem musel odstoupit Loeb kvůli uvolněnému kolu. Hlavní závod rozjížděl Loeb, ale po několika set metrech přišel kontakt s Janem Seyffarthem a defekt. Tady nelze vinit ani jednoho, byl to obyčejný závodní kontakt. Nicméně Loeb musel do boxů hned po prvním kole a velkou ztrátu nedokázal dohnat ani on, ani jeho týmový kolega a potřetí za sebou tato posádka skončila bez bodu. Klidně se může stát, že další 4 závody vyhrají a půjdou do čela hodnocení, ale na to si teprve budeme muset počkat. Prozatím je tato dvojka určitě největším zklamáním sezony.
Pokračujme ještě u těch, co v Zolderu neprožili zrovna víkend snů. Určitě mezi ně patří dvojka Julian Jousse a Armaan Ebrahim. Francouz Jousse boural ve zmáčeném druhém tréninku a poničil BMW Z4 GT3 natolik, že po zbytek víkendu se v něm nikdo nesvezl, i když bylo avizované, že mechanici opravu zvládnou. Nezvládli. Velmi frustrující víkend má za sebou také Lucas Ordonez. Ten nedokončil ani jeden závod z důvodů havárií. Na druhou stranu v tom měl prsty vždy někdo jiný. V kvalifikačním závodě ho vystrčil z trati a hlavně ze třetího místa v PRO-AM Carlos Vieira a v hlavním závodě to Ordonez \”napral\” do stojícího Jana Seyffartha, kterému se však neměl šanci vyhnout. Aby toho nebylo málo, tak i druhé posádce s Nissanem se nedařilo a v obou závodech dostali minimálně jedno kolo od lídrů. Ani týmu BMW Sports Trophy team Brasil se příliš nedaří, i když je nadupaný skvělými piloty. V obou závodech v Zolderu uzavírali pole v kategorii PRO. Sergio Jimenez si navíc střihl v boxech tak trochu komické číslo. Samozřejmě nezaviněně. Dveře BMW po střídání jezdců prostě nešly zavřít, tak Sergio kopal do dveří tak dlouho, dokud se nezavřely. Když už jsme u těch komických situací s dveřmi, tak musíme zmínit i našeho Petra Charouze. Ten totiž ukázal, že když otevřete dveře u jedoucího SLS, tak to vypadá, jak kdyby snad chtěl uletět. Petrovi se to podařilo dvakrát, ale i tak vyhráli s Janem Šťovíčkem v kvalifikačním závodě kategorii Gentlemen Trophy a stejný úspěch se jim podařilo zopakovat i v hlavním závodě. Ono se to ale jezdí, když s nikým nemusíte soupeřit…
Sergei Afanasiev a Andreas Simonsem. Tak od těchto dvou jsem čekal velké výkony už v Nogaru, ale přišly až teď. Dvakrát velmi přesvědčivě vyhráli v kategorii PRO-AM a navíc za sebou nechali několik posádek z kategorie PRO. Vypadá to, že se rusko-švédská dvojice probudila a půjde po titulu v PRO-AM. Tentokrát tolik nebyla vidět dvojice René Rast a Niki Mayr-Melnhof, ale i tak si dojeli v kvalifikačním závodě pro bronz a vůbec jim nevadí, že byli přesunuti z kategorie PRO-AM do kategorie PRO. Především René Rast je hrozba pro ostatní piloty. Svou rychlost už konečně také ukázali Andreas Zuber s Mikem Parisy. Po špatném výkonu v Nogaru přišel víkend v Zolderu určitě vhod a navíc se dostavili i tolik očekávané výsledky. Navíc to byli právě oni, kdo zachraňoval čest týmu Sébastien Loeb racing. Budu se opakovat, ale Laurens Vanthoor má nyní naprosto mimořádnou formu a troufám si i tvrdit, že je to nejrychlejší jezdec z celého startovního pole. V hlavním závodě sice Štefana Rosinu nepředjel, ale slovenský pilot měl co dělat. Nechci předbíhat, ale posádka Vanthoor/Ortelli vypadá velice dobře a určitě patří mezi aspiranty na titul. Jedna z mála posádek, která s nimi může soupeřit je ta, která debutovala právě v Zolderu. Navíc se Kox a Rosina pěkně prostřídali na stupínku nejvyšším s Vanthoorem a Ortellim. V sobotu se radovala posádka Audi a v neděli posádka velmi rychlého Lamba. Je právě Peter Kox, kdo ukázal, že nestárne a dokáže být pekelně rychlý. Rosina navíc jejich úspěch podtrhl tím, že před sebe prostě nepustil Vanthoora.
Rychlých posádek je v šampionátu mnoho, ale těch superrychlých, které by mohly bojovat o titul už tolik není. Za dva měsíce nás čeká třetí závod sezony v Zandvoortu, sezona už bude ve své půlce a už se budeme moci otevřeně bavit o těch nežhavějších kandidátech na tituly.
Ondřej Laušman
Foto: © VIMAGES/Fabre , Alex Striege
COMMENTS