Čížek má o letošní sezonu obavy

Čížek má o letošní sezonu obavy

Pátý muž loňského ročníku TCR Eastern Europe Petr Čížek poskytl rozhovor pro České okruhy. V něm ovšem mimo jiné vyjádřil obavy, aby se letošní sezona této série vůbec uskutečnila.

Petr Čížek: V motorsportu se cítím jako nepopsaný list papíru
Boj o titul vicemistra TCR Eastern Europe zůstává otevřený
Víkend v motorsportu: X-Bow Battle v Brně nebo česká stopa v Německu a Maďarsku

Petře, v loňském roce jste obsadil v TCR Eastern Europe celkovou pátou příčku, přičemž na své konto jste si připsal mimo jiné i dvě pódiová umístění. Budeme vás i letos na této scéně vídat s vozem Cupra týmu Fullin Race Academy?

Ano, budete. S Petrem Fulínem máme velmi dobrý a kamarádský vztah. Zejména ale v jeho osobě mám kvalitního mentora, jelikož má závodní historie je prakticky nulová. Nesmím ale opomenout ani mechaniky, kteří nikdy nepokazí žádnou legraci. Když je ale potřeba, tak pracují na voze klidně do pozdních nočních hodin. V týmu jsem tedy spokojen a nemám jediný důvod přestupovat jinam.

Jaké jsou vaše ambice pro letošní rok? Budou vám stačit další pódiová umístění nebo tentokrát již míříte výše? Pokud ano, kam přesně?

Nikdy si nestanovuji cíl skončit do určitého umístění. Beru to závod od závodu. Jelikož mě letos čeká celkově třetí kompletní sezona a teprve druhá s vozem specifikace TCR, budu se soustředit zejména na dosažení zlepšení v časech na kolo. V takovém případě si budeme moci říci, že jsme spokojení. Vím, že jistá skupina lidí, která mi poskytuje kvalitní trénink jízdy ve skupině více vozů, za což klukům z ACCentral děkuji, by mě ráda viděla na těch nejvyšších místech. Je to motorsport, stát se může cokoli.

Vaším týmovým kolegou by měl být také letos Carol Wittke. Jak se vám s německým závodníkem spolupracuje? Je vám tato kooperace v něčem například přínosem?

Vždy je dobré, když tým nasazuje více vozů. S Carolem spolupracujeme prakticky na všem. Předáváme si poznatky z trati, koukáme na záběry z vozu, studujeme telemetrii a zkoušíme různá nastavení. Takže ano, jde o veliký přínos. V neposlední řadě mezi námi funguje také zdravé hecování.

Letošní ročník TCR Eastern Europe ovšem odstartuje o něco později, než bylo v plánu. Úvodní podnik na Hungaroringu byl totiž kvůli koronaviru přeložen. Jakým způsobem podle vás tato pandemie letošní sezonu ovlivní?

Mám obavy, aby sezona nakonec nebyla zrušena celá. Bedlivě sleduji vývoj a zatím to nevypadá vůbec dobře. Důležité ale je, abychom tuto pandemii všichni přestáli pokud možno bez ztrát. Závodění bude muset počkat na jindy. Díky klukům z týmu Trained Monkey Modding ale mohu pilovat jízdu s vozem Cupra TCR alespoň virtuálně. Až tedy nastalá situace pomine, budu snad i připraven něco zajet.

Pokud ale vše dobře dopadne, tak šampionát zavítá mimo jiné i do Poznaně, která bude v kalendáři novinkou. Jak se na polskou trať těšíte?

Trať v Poznani jsem poznal již před dvěma lety. Tehdy jsem se zde představil v nyní už zaniklém Octavia Cupu. A tenkrát se mi velice zamlouvala, proto doufám, že tomu ani s vozem TCR nebude jinak. Rozlehlé boxy zde vytvářejí kouzelné prostředí, které připomíná spíše nějaký kemp u vody. Takže ano, těším se.

Jakou budoucnost TCR Eastern Europe věštíte? Jak tento šampionát hodnotíte? Můžete jej porovnat například s někdejším ETCC, kde jste se v minulosti také ukázal?

Již minulá sezona naznačila, že se jedná o kvalitní šampionát. Pokud přibude do startovního pole více jezdců, může být zaděláno na dobrou sérii. Pro mě osobně bylo loni vše nové, takže převládá nováčkovské nadšení. Již se těším na další sezonu, abych ukázal, zda-li jsem se něco naučil a zda-li budu více konkurenceschopný. Pokud jde o nízkou účast jezdců, tak v tomto ohledu se loňská sezona TCR Eastern Europe a mé mostecké vystoupení v ETCC v roce 2017 podobají. V případě kvality závodníků ovšem vyhrává druhý zmíněný šampionát. Technika využívaná v obou sériích je pak víceméně stejná.

foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 5 years ago

    Nejen Čížek má o sezonu obavy, nýbrž i promoteři formule 1 a motoGP mají obavy. Největší obavy bude mít pan Berger z DTM, jestli se mu sezona vůbec rozjede a jestli celý seriál odchodem Audi nezkolabuje.

  • DISQUS: 0