Citroën dnes oficiálně představil model C-Elysée, se kterým příští rok nastoupí do seriálu FIA WTCC. Jedná se o 380-ti koňový speciál s náhonem na
Citroën dnes oficiálně představil model C-Elysée, se kterým příští rok nastoupí do seriálu FIA WTCC.
Jedná se o 380-ti koňový speciál s náhonem na předek a zároveň první vůz, který automobilka Citroën postavila na okruhové závodění. Navíc jde také o první vůz postavený podle nových pravidel FIA WTCC pro rok 2014. Vůz bude pohánět stejný 1,6l motor, jaký najdeme ve speciálu DS3 WRC.
Zatímco týmová jednička, kterou nebude nikdo jiný, než devítinásobný mistr světa v rally Sébastien Loeb, byla potvrzena už před nějakým časem, automobilka Citroën zatím nemá jasno o jeho týmovém kolegovi. Šéf Citroën Racingu Yves Matton potvrdil, že se uvažuje například o Robu Huffovi, Yvanu Mullerovi, či Alanovi Menu. Stejně tak potvrdil, že se snaží nalákat do programu WTCC Roberta Kubicu.
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Citroën Racing
COMMENTS
Jezisi,ten je hezkej!
380 koní ??? co žééé???
Vůz je postaven podle nových pravidel FIA WTCC. Vozy budou mít větší výkon a bude víc aerodynamické, tedy roztažené a přilepené k trati.
Ani nevím,že ve WTCC jsou nějaké změny! Jsou to celkem zajímavé závody,díky změnám určitě mírně porychlí 1,6 turbo má velké rezervy a vzhled siluety s vyšším přítlakem šampionátu jen prospěje,ale aby to potom nebyl jenom vláček jak v DTM nebo formulových závodech. Možná by šampionátu prospělo nechat i vozy stávající byly by to takové dvě divize tím pádem více předjíždění a větší počet startujících. Minulý víkend na závodech v Rakousku byla taková všehochuť dva závody formulí,dva závody cesťáků a závody LMES kde právě jedou prototypy spolu s GTE a GT-3 a ten závod byl co do počtu předjíždění jednoznačně nejzajímavější!
Pokud se nic nezměnilo, tak by příští rok měly jezdit jak stávající vozy, tak i ty nové. Nevím, ale jak to bude v následujících letech.
no dvojice Loeb a Muller to by byl francouzský týmse vším všudy