Citroën cup, aneb má Honda a spol. vůbec šanci?

Citroën cup, aneb má Honda a spol. vůbec šanci?

Světový šampionát FIA WTCC má za sebou dva hektické týdny, ve kterých proběhly první dva závodní víkendy. Výsledky nikoho asi nepřekvapily, nicméně př

WTCC bude mívat volné testování v pátek před závodním víkendem
James Nash v Portu vybojoval druhé vítězství své kariéry
WTCC či ETCC v Brně? Promotéři chtěli moc peněz, vedení Masarykova okruhu raději trať otevírá veřejnosti

Světový šampionát FIA WTCC má za sebou dva hektické týdny, ve kterých proběhly první dva závodní víkendy. Výsledky nikoho asi nepřekvapily, nicméně především závody ve Francii napověděly, že budoucnost nemusí být zcela o jedná značce.

Více jak půlroční náskok v Citroënu ve vývoji svého vozu byl jasně zúročen v Maroku, kde dvojitý šíp jasně dominoval. Řada jezdců si ten samý víkend teprve poprvé vyzkoušela svoji závodní techniku a navíc se mnoho jezdců pralo s přehříváním brzd. Pokud se podíváme na dominanci Citroënu z druhé strany, je nutno podotknout, že trať v Marakeši je taková \”nudle\”, tedy tři rovinky s několika šikanami a to francouzským vozům hrálo do karet. Srovnání Citroënu s nějakým jiným vozem na rovince prakticky nebylo možné. C-Elysée se ani nepotřeboval vyvážet za svými soupeři a jen je předjížděl, jako by byly zpomalený film. To bylo možné zaznamenat také ve Francii na cílové rovince nebo zkrácené rovince Mistral, avšak někteří soupeři, jako např. Monteiro se jen tak nedali.

V Maroku měl nejrychlejší jezdec \”ze zbytku světa\” na nejrychlejšího jezdce Citroënu ztrátu kolem 1,5s (myšleno na 1 kolo v trénincích nebo kvalifikaci), ve Francii pak byla tato ztráta o více než sekundu menší, ve druhém volném tréninku navíc Hugo Valente udolal jako vůbec první jezdec všechny Citroëny. Ani výsledky francouzských závodů nehovoří, tak jasně jako v prvním marockém závodě, kde se všechny tři Citroëny seřadily za sebou a nerušeně si kroužily. Nutno však podotknout, že do obou závodů na okruhu Paula Ricarda vyrážel Loeb s Lopezem z posledního místa. Těžko říct, jak by dopadl druhý závod, nebýt dvou safety car fází. Muller se totiž na Monteira nijak závratně nedotahoval, nicméně v tomto případě platí coby, kdyby.
\"10176035_485880714845460_345536407155313953_n\"

Pravda, Citroën vyhrál všechny 4 závody a fanoušci už začínají nadávat, že z jedné nadvlády vznikne nadvláda jiné automobilky, ale já bych to tak špatně neviděl. V ostatních vozech nejezdí žádná ořezávátka a navíc žádný jezdec, tým, či vůz není neporazitelný. Navíc všem vozům, kromě Citroënu, bude před třetím podnikem na Hungaroringu snížena váha, ten tak zůstane na maximální možné váze, tedy 1160kg. Pravidla jsou v letošní sezoně ohledně kompenzačního závaží docela složitá a tak vlastně ještě není jasné, o kolik kg jaký vůz přijde. To se totiž teprve musí vypočítat. V zásadě půjde o to, že každý vůz, který bude pomalejší o 0,3s, než nejrychlejší, tedy Citroën, přijde při každé desetině navíc o 10kg. Pokud tedy např. Lada bude ztrácet na Citroën 0,7s, bude v závěru o 40kg lehčí, odečítá se tedy až od 0,3s. Nejvíce může přijít daný vůz o 60kg. Celkově je to velmi složité a je třeba počkat na potvrzení váhy jednotlivých vozů ze strany FIA.

Každopádně, příští víkend nás čeká technicky náročný Hungaroring, Citroëny budou nejtěžší, tak proč by se z vítězství nemohl radovat někdo jiný, než jezdci francouzské automobilky. Třeba domácí miláček Norbi Michelisz….

Foto: WTCC Media

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0