Generální manažer světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC Francois Ribeiro popřel, že by se obával toho, že kategorie TCR poškozuje šampionát WT
Generální manažer světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC Francois Ribeiro popřel, že by se obával toho, že kategorie TCR poškozuje šampionát WTCC. Naopak je to podle něj koncept, který cestovní vozy zoufale potřebují.
Platforma TCR loni zahájila své fungování v čele s TCR International Series, navíc vzniklo mnoho národních mutací. Sezónním minimem bylo dvanáct vozů, avšak finále v Macau se zúčastnilo naopak velmi silné startovní pole o třiceti vozech. V Německu pak tento víkend odstartuje seriál ADAC TCR Germany s 22 jezdci.
“Upřímně, vůbec nejsem překvapen. Koncept a systém nákupu vozů mě nepřekvapil. Když trh expanduje, tak se také zvýší počet prodaných vozů, což samozřejmě přitahuje i další automobilky. Nevidím TCR jako hrozbu. Zoufale to potřebujeme. Nemůžeme být na vrcholu pyramidy bez žádného základu, bez žádného národního šampionátu, prostě bez vstupní úrovně do světa cestovních vozů,” prozradil Ribeiro pro TouringCarTimes.
“Není to mistrovství světa. Ani technické předpisy nejsou tak striktní, jako tady ve WTCC. Nemůžeme porovnávat dopad médií, jsou to dva rozdílné produkty s rozdílnou filozofií. Pořád to opakuji a pořád tomu věřím, nevidím tady žádný konflikt. Bylo by skvělé mít 15 až 20 velmi silných národních šampionátů založených na této kategorii. Dobrou věcí na tom je, že porostou národní šampionáty, ze kterých mohou vzejít nové hvězdy. Mladí jezdci chtějí jezdit ve WTCC. Ale jak, když dosud neexistoval žádný vstupní level cestovních vozů? TCR je podle mě dobrou cestou,” dodal Ribeiro.
COMMENTS