Český tým GT Sports Technologi, který závodí v letošní sezoně v prestižním šampionátu Blancpain GT Series pod hlavičkou GT Russian Team, se zúčastnil
Český tým GT Sports Technologi, který závodí v letošní sezoně v prestižním šampionátu Blancpain GT Series pod hlavičkou GT Russian Team, se zúčastnil velké vytrvalostní klasiky. Tím byla samozřejmě čtyřiadvacetihodinovka v belgickém Spa-Francorchamps.
Hned od úvodních tréninků ukazovaly obě posádky s vozy Mercedes SLS GT3, že to s útokem na nejvyšší příčky ve třídě PRO-AM myslí naprosto vážně. Kvarteto Alexey Vasilyev – Marko Asmer – Indy Dontje – Lewis Plato pak ještě v sobotním propršeném warm-upu naznačilo svým šestým nejrychlejším časem absolutně, že by v samotném závodě chtělo ještě výše.
Samotný začátek závodu byl pro všechny dost náročný. Na trati bylo spoustu vody a viditelnost byla právě kvůli tzv. vodnímu spreji velmi špatná. Úvodní hodiny však vyšly posádce vozu číslo 71 i jejich týmovým kolegům Bouchutovi, Heyerovi, Torilovi a Karachevovi na jedničku. Poslední jmenovaný nicméně v šedesátém kole závodu nezvládl vůz a havaroval. Poškození nebylo příliš velké, nicméně traťoví maršálové nepustili vůz zpátky na trať, což trochu nepochopitelně znamenalo předčasný konec závodu.
To modrobílý sesterský vůz byl na tom po celý závod mnohem lépe a rusko-estonsko-nizozemsko-britská posádka atakovala nejvyšší příčky ve třídě PRO-AM a TOP 10 v absolutním pořadí. Jenže ani nejlépe postavenému českému vozu se nevyhnuly potíže. Lewis Plato se, podobně jako Alexey Karachev, ocitnul 10 hodin před koncem závodu v bariéře. Stejně jako v případě vozu číslo 70 poškození nebylo nijak velké, ostatně mechanici už na Lewise čekali v boxech, nicméně opět zaúřadovala tvrdohlavost traťových komisařů.
„Věřím, že jsme měli na šesté, sedmé místo, prostě jsme určitě mohli být v TOP 10, ale bohužel to nevyšlo. Nedokážu si vysvětlit, proč Lewis Plato havaroval z desátého místa, ale únavou to určitě nebylo. Sám Lewis říkal, že neví, jestli do něj někdo nestrčil nebo to byla přímo jeho chyba. Poté ještě zkoušel dojet do boxů, ale traťoví maršálové ho už nepustili dál. Upřímně si myslím, že by to byla oprava na pár kol, protože šlo pouze o poškozené zavěšení, ale maršálové k nám Lewise prostě nepustili. Podobně dopadl také Alex Karachev s druhým vozem. Jeho kontakt s bariérou byla sice jeho vlastní chyba, nicméně auto bylo v pořádku a opravou bychom tak příliš času nestrávili. Ale stejně jako Lewise, tak ani Alexe za námi nepustili. Je to zvláštní, protože jiné vozy byly o poznání poškozenější, ale do boxů směly dojet,“ vysvětlil šéf tým Karel Neffe.
Jak se ale říká, na všem zlém, je něco dobrého a to moc dobře ví i lodivod českého týmu GT Sports Technologi.
„Když to všechno sečtu, tak musím říct, že je pozitivní zjištění, že dokážeme odjet tak obtížný závod, jakým 24h Spa bezesporu je. Máme osvědčený tým mechaniků a inženýrů, vozy jsou naprosto bezproblémové a přesvědčili jsme se, že dokážeme konkurovat i továrním týmům. Výborně také fungovali jezdci, takže po této stránce můžeme být maximálně spokojeni. Rád bych za to vyjádřil velký dík každému členu našeho týmu.“
foto: Josef Vrátil & AMG Customer Sports
COMMENTS