S koncem roku se přiblížil také závěr šampionátu Race Club Endurance. U poslední šestihodinovky v Bahrajnu nechyběl ani CZO Racing by F1-Liga.cz s 2 p
S koncem roku se přiblížil také závěr šampionátu Race Club Endurance. U poslední šestihodinovky v Bahrajnu nechyběl ani CZO Racing by F1-Liga.cz s 2 prototypy od Toyoty.
Prakticky oba vozy měly nové posádky. V posádce #122 je stálým členem Martin Koštialik, na okruhu Sakhir pak zaskakoval Andrej Chlebec. Ve druhém voze zůstal Tomáš Procházka, jehož bratra nahradil Marek Petráš. McLaren #24 se posledního závodu neúčastnil.
Ryze slovenská posádka Martin Koštialik – Andrej Chlebec odstartovala do závodu z 1. pozice, o kterou se po startu přetahovala se skvěle jedoucí posádkou #112 Mušálek – Sudek. S prvním pitstopem ale přišel problém v podobě penalizace za překročení maximální povolené rychlosti v boxové uličce. Následoval propad na chvost výsledkové listiny kategorie LMP1. Martin s Andrejem se ale postupně vytáhli na druhou příčku za vůz #187. Po 149 odjetých kolech však přišla další potíž se jménem Connection lost, což už pro posádku znamenalo konečnou. „Stodvaadvacítka“ tak poprvé v sezoně po 5 vítězstvích a 6 umístěních na stupních vítězů v řadě odstoupila. Vzhledem k velkému náskoku a jistému titulu už to ale nikoho nemuselo trápit.
Tomáš Procházka s Markem Petrášem vyrazili do závodu z 5. příčky. Po skvělém startu se Toyota posunula na 3. pozici, avšak ještě v 1. kole přišla chyba a tedy i pokles na 7. místo. Zhruba v polovině závodu se skrze pit stopy posádka pohybovala mezi 2. a 5. místem, než přišel další technický problém, tentokrát na volantu Marka Petráše, kvůli kterému „stotřiadvacítka“ ztratila přibližně půl minuty a získala také zastávku v boxech navíc. Potíže ale měly i další posádky a tak Marek Petráš až do konce závodu bojoval o 2. místo, které se v závěrečném sprintu na 18 kol podařilo uhájit, nicméně po penalizaci Toyota #123 klesla na konečnou 3. pozici. V konečné klasifikaci tato posádka, které se v sezoně podařilo 3x vystoupat na stupně vítězů, obsadila 5. příčku.
Máme za sebou svou první kompletní sezonu s vytrvalostním týmem, a i když vždy vše nevycházelo, jak bychom chtěli, můžeme tento rok hodnotit velmi pozitivně. Toyota #122 dokázala získat 6 umístění na bedně, navíc všechny v řadě a v 5 závodech zvítězila. Posádce #123 se začalo dařit od Le Mans. Od té doby neskončila hůře než pátá, při čemž 3x stanula na 3. pozici. Navíc #123 dokázala dojet ve všech 8 závodech až do cíle. Mrzet nás může zejména promarněná šance na dvojité vítězství na Nürburgringu. McLarenu #24 v kategorii GT3 se stabilně nedařilo. Z 6 závodů posádka spatřila cíl jen 3x, nejlepším výsledkem tak zůstává 8. místo z Číny. V konečném hodnocení patří našemu jedinému „gétéčku“ 16. místo se 7 body. V ligovém hodnocení nám patří konečné 2. místo. Nezbývá než poděkovat za zajímavý šampionát pořádaný ligou SIMRace.cz. Poděkování je na místě i všem jezdcům, jmenovitě Martinu Štefankovi, Martinu Koštialikovi, Tomáši Procházkovi, Jaroslavu Procházkovi, Lukáši Matějovi, Andreji Chlebcovi, Ondřeji Jarolímkovi a Petru Adamovičovi, kteří se nebáli reprezentovat F1-Ligu.cz v takto obtížných závodech.
Oficiální výsledky 6 Hours of Bahrain – LMP1 | ||||
P | Posádka | Vůz | Jezdci | Počet kol |
1. | #147 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | T. Kyca, S. Sehnal | 206 |
2. | #107 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | M. Šurhaňák, Z. Šmarda | 205 |
3. | #123 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | T. Procházka, M. Petráš | 205 |
4. | #187 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | M. Kopytko, J. Průša | 203 |
5. | #102 Birel ART | Toyota TS040 Hybrid | O. Nigrin, D. Stříteský | 203 |
DNF | #122 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | M. Koštialik, A. Chlebec | 149 |
DNF | #112 OrangeRacingTeam | Audi R18 e-tron | J. Mušálek, M. Sudek | 134 |
DNF | #177 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | P. Hejzlar | 61 |
Průběžné pořadí posádek po 2 závodech – LMP1 | |||
P | Posádka | Vůz | Body |
1. | #122 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | 178 |
2. | #187 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 120 |
3. | #107 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 109 |
4. | #112 OrangeRacingTeam | Audi R18 e-tron | 99 |
5. | #123 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | 93 |
6. | #146 Boom Racing | Toyota TS040 Hybrid | 66 |
7. | #114 Snake Racing Team | Porsche 919 Hybrid | 44 |
8. | #102 Birel ART | Toyota TS040 Hybrid | 26 |
9. | #147 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 25 |
10. | #166 Team DART | Porsche 919 Hybrid | 17 |
11. | #158 Boom Racing | Porsche 919 Hybrid | 16 |
12. | #157 K&K Racing by TeamRGPL | Porsche 919 Hybrid | 16 |
13. | #112 Superprix Racing | Toyota TS040 Hybrid | 10 |
14. | #177 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 7 |
COMMENTS