Mezi středoevropskou závodní špičkou, jenž o uplynulém víkendu dorazila ke druhému Podniku ESET MSR na rakouský Red Bull Ring, byl také trojlístek mla
Mezi středoevropskou závodní špičkou, jenž o uplynulém víkendu dorazila ke druhému Podniku ESET MSR na rakouský Red Bull Ring, byl také trojlístek mladých českých pilotů týmu Křenek Motorsport.
Byli to Václav Nimč a Matěj Korený jenž tým Josefa Křenka reprezentují v pohárovém Twingo Cupu a vítěz posledního ročníku JuniorStar Petr Semerád, který na Red Bull Ringu premiérově usedl do kokpitu monopostu Formule 4.
Pro všechny tři jezdce se jednalo o premiérový start na slavné rakouské trati a nutno podotknout, že se jednalo ve všech třech případech o start velice úspěšný.
Petr Semerád dokázal ve dvou formulových závodech s naprostým přehledem získat cenné double a v absolutním hodnocení se držel vždy na dostřel první desítce mezi 26. závodníky.
Velice dobře si vedli i Korený s Nimčem za volantem Twinga. Lépe se vedlo staršímu Nimčovi, jenž v prvním závodě dokázal vystoupat na stříbrný stupínek a v sobotní závodní jízdě pak přidal body za páté místo.
Matěj Korený, kterému je teprve čtrnáct let, projel cílem prvního závodu na 9 místě a v sobotu jej od podobného umístění v TOP TEN připravila technická závada motoru u jeho Twinga.
Slova jezdců po závodech:
Petr Semerád: „Byl to velice vydařený víkend. Dvě vítězství při startu s novou formulí, co si lze více přát. Na mé výsledky měl určitě velký vliv inženýr Lohman z ADACu, který mi dával hodně zabrat. Cítím, že mne spolupráce s ním hodně posunula. Bylo to hodně učení a ještě mnohem více mě v budoucnu čeká, mám z toho ale velkou radost. Stejně tak nadšený jsem i z okruhu. Je to nádherná trať se skvělým zázemím. Ten kontrast oproti Hungaroringu je opravdu velký.“
Václav Nimč: „Na Red Bull Ringu jsem splnil svůj cíl který, jsem si dal na Hungaroringu a to bylo dokončit závod na stupních vítězů, což se mi povedlo hned v prvním rakouském závodě. Startoval jsem z 6. místa a tak dobrý výsledek, jsem vážně nečekal. Bylo to sice „jen“ druhé místo, ale pro mne to bylo vítězství. V podobný výsledek, jsem i díky startu z první řady, věřil i před druhým závodem. Nicméně v zaváděcím kole jsem nedostatečně zahřál pneumatiky, kvůli čemuž jsem v prvním kole udělal pár drobných chyb a přišel tak o několik pozic, které jsem už nestihl dostat zpět, takže z toho nakonec bylo páté místo.“
Matěj Korený: „Zdravím, moje pocity jsou dobré, protože jsem se od Maďarska hodně posunul, doufám, že to bude pokračovat i v příštích závodech v Mostě a budu se dále posouvat a bojovat o přední příčky.“
A co říká na počínání svých svěřenců, šéf týmu, pan Josef Křenek?
“Závody ESET MSR na Red Bull Ringu hodnotím jako velmi vydařené. I když byly nějaké organizační problémy, které musíme do příštího roku vylepšit, startovní pole byla početná a závody zajímavé a dramatické. Velkou radost mám z našich mladých jezdců. Petr Semerád potvrdil své kvality a své první závody s Formulí 4 zvládl bravurně. Vašek Nimč dojel ve svém teprve třetím závodě na druhém místě a to v silné konkurenci Twingo-Cupu. Tento výsledek je skoro neuvěřitelný a jsem přesvědčen, že z Vaška bude velký závodník. A pak ještě Matěj Korený, který se velmi zlepšil a v závodech jel ve svých teprve 14-ti letech velmi dobře, ale bohužel ho vždy zradila technika. Nemám ale žádná pochyby o jeho jezdeckých kvalitách, určitě i o něm v budoucnu ještě hodně uslyšíme. Mimo našich jezdců, bych ještě rád vyzdvihnul výkon lotyškého pilota Konstantina Calka, jeho výkony ve druhém sprintu a hlavně ve vytrvalostním závodě byly obdivuhodné.”
Další, v pořadí již třetí podnik ESET MSR se uskuteční o víkendu 16.-18. června na Autodromu v Mostě, který pro tým Křenek Motorsport představuje domácí trať. V průběhu tohoto podniku se však v Mostě představí pouze Petr Semerád s Formulí 4. Jezdci Twingo Cupu zavítají do Mostu až v říjnu, kdy se na tamní dráze uskuteční finálový podnik šampionátu FIA ETCC.
Výsledky jezdců týmu Křenek Motorsport na Red bull Ringu:
Petr Semerád
1. závod – P1
2. závod – P1
Václav Nimč
1. závod – P2
2. závod – P5
Matěj Korený
1. závod – P9
2. Závod – P11
COMMENTS
Jenom dotaz, kolik jelo prosím vozů F4 ?
No, tipoval bych to na pět a půl.