O tom, že čeští okruhoví jezdci nejsou na světové okruhové scéně jen do počtu, se přesvědčujeme každým rokem. Stejně tomu tak bylo i letos, kdy se češ
O tom, že čeští okruhoví jezdci nejsou na světové okruhové scéně jen do počtu, se přesvědčujeme každým rokem. Stejně tomu tak bylo i letos, kdy se čeští jezdci nejednou postarali o radost jejich fanoušků. Před blížící se anketou L21 Trophy si ty nejúspěšnější české jezdce ukážeme.
A kde jinde začít, než v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC, kde české barvy patří k těm obávaným. Letošní rok byl plný změn. Petr Fulín vyměnil na začátku roku techniku a i se Seatem, se kterým hledal prakticky po celou sezonu společnou řeč, ukázal, že se s ním musí počítat. Tři vítězství a celkové druhé místo v kategorii Single Make Trophy-taková je Fulínova vizitka pro rok 2015. Ještě lépe na tom byl jeho týmový kolega Michal Matějovský. Ten zůstal věrný BMW, se kterým se mu letos velice dařilo. Rovnou 8 vítězství a pět vítězství v kvalifikaci učinily z Matějovského letošního vítěze kategorie TC2.
I v evropském poháru tahačů vlají české vlajky každoročně velmi vysoko. Adam Lacko, David Vršecký a Buggyra. To je sehraná trojice, která se nikdy nevzdává. Celá Evropa letos jen těžko naháněla Maďara Kisse, Adam Lacko však ukázal, že i on je velmi rychlý. Lacko bral v konečném účtování druhé místo a jeho týmový kolega Vršecký bral místo čtvrté. Nesmíme zapomenout ani na nestárnoucího Františka Vojtíška, jenž se sice nezúčastnil čtyř podniků, ale i tak vybojoval sympatické 12. místo.
Do premiérové sezony ADAC GT Masters vnikl brněnský tým Šenkýř Motorsport. Za volantem bílého BMW Z4 GT3 se mimo jiné předvedl Jakub Knoll, a i když nenastoupil do všech závodů, dokázal hned pětkrát stanout na stupních vítězů v kategorii Gentlemen Cup a na Lausitzringu dokonce v téže kategorii společně s Lennartem Marioneckem zvítězil. Do bojů v ADAC GT Masters zasáhl také Tomáš Enge, jenž dokázal zvítězit na Red Bull Ringu (a v R2 dojel na P2). Enge se však ukázal také v Super GT, Australian GT, Asian GT, Thailand Super Series a Pirelli World Challenge, kde se mu na okruhu Road America podařilo zvítězit.
Svou první kompletní sezonu na nové půdě má za sebou také pražský ISR Racing. V barvách čestlického týmu se po nějaké době opět představil Filip Salaquarda. Ten strávil kompletní sezonu v Blancpain GT Series. Celkově z toho bylo pro českého jezdce 21. místo, ve sprintech i vytrvalosti pak bral Salaquarda příčku patnáctou. Nejlepší výsledek bylo čtvrté místo ve tříhodinovce v Silverstone.
Nejvíce českých jezdců zasáhlo pochopitelně do FIA CEZ Trophy, neboli do středoevropského mistrovství. Výsledky tak projedeme pouze v rychlosti. Vladimír Hladík zvítězil v rámci GTC Endurance a ve sprintech stejné třídy bral druhé místo. Kromě toho se také účastnil Ferrari Challenge Coppa Shell, kde získal 14. místo. Aleš Jirásek zvítězil ve třídě D5 ve sprintech i vytrvalosti a Petr Kačírek bral třetí místo ve sprintech třídy do -3500. Jakub Kubas se stal mistrem v hodnocení FIA CEZ Endurance +3500 a ve stejné třídě sprintů se dočkal druhého místa. Marcel Kusín bere v celkovém hodnocení vytrvalostních závodů ve třídě +3500 čtvrté místo. Petr Levíček zvítězil ve vytrvalosti ve třídě do dvou litrů. Daniel Skalický zvítězil ve vytrvalosti do 3500 ccm a ve stejné třídě ve sprintech z toho bylo místo druhé. Antonín Sus slaví třetí místo ve třídě E2. Milan Valášek bral druhé místo ve vytrvalosti do dvou litrů a Tomáš Vojtěch bral třetí místo ve sprintech D5 a druhé místo ve vytrvalostních závodech D5.
Tomáš Pekař skončil v hodnocení Renault Clio Cupu Central Europe na šestém místě a čtyřikrát stanul na stupních vítězů. Ve FIA CEZ -2000 z toho bylo čtvrté místo. Formula Renault 2.0 Northern European Cup byl i letos o Josefovi Zárubovi. Jihomoravský pilot skončil ve své druhé sezoně v našlapaném šampionátu na 11. místě.
Ve 24H Series se předvedlo hned několik českých jezdců, ale nikdo nebyl tolik úspěšný, jak Sergej Paulavets. Ten nejenže bral druhé místo ve třídě A5, ale především skončil absolutně devátý v konkurenci bezmála 500 jezdců. Největším úspěchem bylo určitě vítězství v závodě 24h Paul Ricard. Kromě toho Paulavets závodil i na Nordschleife, kde se dočkal jednoho druhého místa ve třídě SP6. Ve 24H Series bojovali i Tomáš Miniberger s Milanem Kodídkem, kteří brali v konečném účtování čtvrté místo ve třídě A5. Kodídek pak hned třikrát zvítězil ve třídě v závodech VLN, Miniberger jednou. K velmi úspěšným jezdcům 24H Series se jistě řadí i Jiří Písařík, který získal třetí místo ve třídě A6 a zvítězil ve dvanáctihodinovém Epilogu. Jeho parťák Jiřík bral v téže třídě šesté místo.
Zkušenosti z 24H Series mají i Jan Červenka s Michalem Vítkem. Ti se však v letošní sezoně soustředili především na závody VLN. Červenka získal druhé a třetí místo, Vítek se dočkal dvou druhých a jednoho třetího místa. Kromě toho mu patří také sedmá příčka ve 24H Series ve třídě A5.
Adam Kout, to je kapitola sama o sobě. Tituly v mistrovství Evropy superkartů i European Superkart Series hovoří jasně za sebe.
Dušan Palcr a Robert Pergl ještě reprezentovali Českou republiku ve Ferrari Challenge. První jmenovaný bral dvacáté místo ve třídě Coppa Shell, Robert Pergl 11. místo v Trofeo Pirelli.
COMMENTS