Pražské Ferrari do cíle holandské 12-ti hodinovky nedojede. Necelé dvě a čtvrt hodiny dělily posádku týmu Scuderia Praha od možného triumfu v závod
Pražské Ferrari do cíle holandské 12-ti hodinovky nedojede.
Necelé dvě a čtvrt hodiny dělily posádku týmu Scuderia Praha od možného triumfu v závodě 12H Zandvoort.
Posádka Jiří Písařík, Jaromír Jiřík a Peter Kox, jenž tento víkend usedala do vozu Ferrari 458 Italia, se po 261 odjetých kolech připletla do havárie tří vozů, což mělo za následek, že dobře rozjetý závod pražského tria předčasně skončil.
Na konci 261. kola se Ferrari týmu Scuderia Praha nacházelo ve výsledkové listině na 1. místě s náskokem dvou kol na konkurenční Mercedes SLS německého týmu Car Collection.
V době havárie seděl ve voze Jiří Písařík, který z nehody vyváznul bez zranění. Samotný závodní vůz je však podle prvních odhadů zcela zničen.
Ve zbývající části závodu tak bude české barvy hájit již jen bavorák brněnského týmu RTR Projects, jehož posádka ve složení Milan Kodídek, Martin Šípek a Tomáš Kwolek se v průběhu dnešního dne dokázala propracovat až na třetí místo své třídy. Před nimi jsou ve výsledkové listině již jen dva tovární Peugeoty francouzského týmu Altran, z nichž vůz se startovním číslem 205, aktuálně stojí na okraji dráhy. Tým RTR v tento moment dělí od druhého místa pouhé jedno kolo!
2. report – Po třech hodinách jsou na Zandvoortu Češi ve hře o medaile v obou třídách
Na Zandvoortu jsou odjety první tři hodiny a české barvy jsou hodně vysoko.
Ve třídě A6 se trojice jezdců Písařík-Jiřík-Kox týmu Scuderia Praha drží na skvělém druhém místě s minimálním odstupem 16 vteřin na celkového leadera závodu, kterým je posádka německého týmu Hofor-Racing ve složení Kroll-Eggimann-Heyer-Frankenhout-Buhk.
S trochou nadsázky lze říci, že první místo mohlo pražskému týmu náležet již po dnešním dni. Červené Ferarri se totiž po drobném zaváhání v první hodině závodu propadlo ve výsledkové listině až za hranici druhé desítky, odkud jej zpět na pódiovou pozici vytáhnul střídající Peter Kox.
Akcie pražského týmu tak jsou hodně vysoko a tato posádka může oprávněně pomýšlet na celkové vítězství.
Ambice na pódiové umístění si ve třídě A5 oprávněně dělá také posádka týmu RTR Projects, jejíž trio Kodídek-Kwolek-Šípek uzavřelo první čtvrtinu závodu na čtvrtém místě s minimální ztrátou na Peugeoty továrního týmu Altran.
Více již citace z týmového facebooku: \”P16 absolutně z 52, P4 z 8 ve třídě A5. S pódiem držíme kontakt, neděláme chyby a technika funguje. Jedno BMW WTCC je už za námi, to zbývající a oba Peugeoty před námi. Dobře rozjetý závod v podání Milana Kodídka, kterého střídal Tomáš Kwolek, který svůj první stint v prvním velkém závod s BMW zvládl na jedničku. Teď \”parc fermé\” a ráno restart druhé části. Závod bude rozjíždět Martin Šípek. Děkujeme všem co nám fandíte za podporu.\”
1. report – Češi na Zandvoortu začali skvěle
V nizozemském Zandvoortu dnes naplno odstartoval třetí letošní podnik vytrvalostní série 24H Series by Creventic.
Po závodech v Dubaji a Mugellu přišla na řadu 4,3 kilometry dlouhá trať na pobřeží Severního moře.
Českou republiku budou i v tomto závodě zastupovat dva týmy a sice pražský tým Scuderia Praha a brněnský tým RTR Projects.
Tým Scuderia Praha na Zandvoortu reprezentuje ve třídě A6 trojice Jiří Písařík, Jaromír Jiřík a Peter Kox s vozem Ferarri 458 GT3.
Do BMW týmu RTR Projects usedá posádka ve složení Milan Kodídek, Tomáš Kwolek a Martin Šípek. Pro upřesnění dodejme, že toto trio startuje s benzínovým BMW E46 GTR ve třídě A5.
Program na Zandvoortu je kvůli hlukovým limitům v nočních hodinách rozdělen do tří dnů. Po čtvrtečních volných testech a dnešních trénincích přišly na řadu dvě kvalifikační části, ve kterých se brňáci uvedli časem 1:52.706, který se podařilo v předposledním kole zajet Martinu Šípkovi. Tento čas rozhodnul o tom, že bílooranžové BMW, které je již ověnčeno vavříny z loňské Barcelony a letošního Mugella, do dnešního závodu odstartuje z pátého místa ve třídě A5. Na první pohled by se mohlo zdát, že 5. místo trochu zaostává za očekáváním, nicméně konkurence ve třídě A5 je opravdu velká. Vždyť proto týmu RTR Projects v této třídě stojí francouzský tým Altran, jenž do závodu nasazuje dva tovární Peugeoty 208 GTi a stejně tak i německý tým Tischner Motorsport, jehož barvy reprezentují dva vozy BMW specifikace WTCC.
\”Tak kvalifikace za námi. P5 nezní bombasticky, ale já klukům věřím! Jedna věc je zajet kvalifikaci s autem na sprint, druhá věc je podávat stabilní výkon celých 12 hodin, mít techniku co vydrží a správnou strategii. A na tom stavíme do závodu,\” tak znělo hodnocení kvalifikačního klání z úst týmového šéfa Tomáše Minibergera.
Jezdci týmu Scuderia Praha zajeli v kvalifikačním klání nejrychlejší kolo za 1:41.021, což ve výsledkové listině znamenalo vynikající třetí místo absolutně za dvojicí posádek týmu Hofor-Racing, jež od loňského roku nasazuje dva vozy Mercedes SLS GT3.
Start závodu, resp. jeho první část, je naplánována na 16:00 a počínání českých týmů můžete sledovat prostřednictvím streamu a livetimingu na tomto webu.
V 19:00 pak bude závod přerušen a vozy budou odstaveny do parc fermé, které bude neutralizováno zítra ráno v 10:00.
foto: CZO Media, Creventic, RTR Projects
COMMENTS