Čechoslováci při Superstars Series v Brně

O uplynulém víkendu se na Masarykově okruhu v Brně konal jeden z největších automobilových podniků letošní sezóny. Do Brna se sjela především italská

Super GT: Ve Fuji dominoval Nissan
Z vítězství v druhém závodě Super GT se raduje Nakajima s Rossiterem
Super GT: Rossiter s Item slaví první vítězství v sezoně

O uplynulém víkendu se na Masarykově okruhu v Brně konal jeden z největších automobilových podniků letošní sezóny. Do Brna se sjela především italská okruhová špička, aby změřila síly hned v několika závodních kategoriích. Tím největším tahákem víkendu pak byla světová série Superstars Series, kde byla k vidění takřka dvacítka vozů osmi různých značek. V Brně se také představil nově vzniklý polský šampionát VW Castrol Cup, Ferrari Challenge a GT Sprint International Series, a právě v těchto třech šampionátech mělo Česko, ale i Slovensko své zástupce. Podívejme se tedy, jak se Čechoslovákům o uplynulém víkendu v Brně dařilo.

GT Sprint International Series

Závodů se zúčastnily právě v této nejrychlejší sérii, která se v Brně o víkendu objevila, hned čtyři posádky z Česka a Slovenska. Nejúspěšnější bylo duo Dennis Waszek/David Palmi, které dojelo v prvním závodě na krásném třetím místě se ztrátou pouhých sedmi sekund na první pozici. Právě mladý jezdec Dennis Waszek známý především z českého mistráku, odjel druhou půlku závodu, ve které několik kol kroužil na místě druhém a zdatně odolával útokům okruhového matadora, známého taktéž z českých okruhů, Alexandra Talkanitsy. Bohužel pár minut před koncem závodu se rakouský jezdec před Waszeka dostal a české duo tedy dojelo se svým bílo-červeným Ferrari na  celkovém třetím místě. Nutno ale podotknout, že černé Ferrari otce a syna Talkanitsových má ty největší úpravy, které pravidla GT Sprint Series umožňují, a tak startují v kategorii GTS2. Vůz Ferrari 458 posádky  Waszek/Palmi ale takové úpravy nemá, a tak se česká posádka zúčastnila závodu v kategorii GTS3, ve které dojela na místě druhém. Druhou nejúspěšnější česko-slovenskou posádkou v prvním nedělním závodě bylo duo ze stáje RPD Racing, Lubomír Jakubík a Michael Vorba. Tato dvojice se taktéž zúčastnila závodu s Ferrari 458, a v cíli jim patřilo pěkné celkově páté místo. Se ztrátou jednoho kola dojela do cíle posádka Barta/Konopka s BMW Alpina B6. Čtvrtá posádka Tkáč/Studenič první závod nedokončila.

Druhý závod se nejlépe vydařil posádce Jakubík/Vorba, kteří dojeli do cíle na celkovém čtvrtém místě a ve třídě GTS3 brali pohár za místo třetí. Za nimi na pátém místě projel cílem s Ferrari 458 David Palmi, který vůz v polovině závodu převzal od Dennise Waszeka. Do nejlepší desítky se ještě vešlo i duo Tkáč/Studenič,

kterým v celkové klasifikaci patřilo deváté místo. Maďarsko-slovenská posádka Barta/Konopka do cíle druhého závodu nedojela.

 Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Startovní rošt této série identických vozů Ferrari 458 Challenge byl oproti ostatním závodům poněkud prořídlejší, když do obou závodů nastoupilo pouze 13 jezdců. Tohoto šampionátu, který se dříve jezdil při Ferrari Racing Days, se pravidelně již několik let účastní Robert Pergl, jezdec z týmu Scuderia Praha se zkušenostmi například i ze závodu 24 hodin Le Mans. Právě tento český závodník vytěžil v prvním sobotním závodě z havárie a následného vyjetí Safety caru. Do doby než Safety car vyjel na trať, kroužil Pergl na šestém místě. Ale právě dva jezdci před ním havarovali, a tak se Pergl před výjezdem zpomalovacího vozu dostal na místo čtvrté a toto místo si udržel až do cíle půlhodinového sobotního závodu. V neděli, kdy se jel druhý závod, Pergl bohužel cíl neviděl, jelikož skončil již v prvním kole.

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Coppa Shell

Tento šampionát je určen pro méně zkušené závodníky než jsou k vidění ve Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Stáj Scuderia Praha nasadila do dvojzávodu dva vozy Ferrari s jezdci Tomášem Kukučkou a Josefem Jakubíkem. Prvnímu jmenovanému se v sobotním závodě povedl výborný výsledek, když se ztrátou tří a půl sekundy na prvního dojel do cíle na místě čtvrtém. Josef Jakubík skončil v prvním závodě na patnáctém místě. Druhý závod brněnského víkendu se jel v neděli a úspěšnějším byl opět Tomáš Kukučka, který se hned v prvním kole sice propadl na poslední místo, když se dostal do hodin. Ale díky jeho dobré jízdě ve zbytku závodu se probojoval až na konečné deváté místo. Josef Jakubík si oproti sobotě taktéž pohoršil, v cíli mu patřila sedmnáctá pozice.

VW Castrol Cup

Jezdci této nově vzniklé série absolvovali v Brně již třetí závodní víkend. Ve startovním poli 25. jezdců převládali především polská jména, jelikož za vznikem tohoto šampionátu stojí velmi známá polská závodnická rodina Gladyszů. V početném startovním poli ale můžeme letos najít také jedno slovenské a české jméno. Slovákem ve startovním poli je českým fanouškům dobře známý Patrik Nemec, který absolvoval několik sezón v již zaniklém Octavia Cupu. Z pohárových Octavií je známý také český jezdec Tiki Ivoševič, původem Chorvat, který se letos taktéž účastní VW Castrol Cupu. Oba desetikolové závody se odjely v rámci sobotního programu. V prvním závodě byl z česko-slovenské dvojice úspěšnější Patrik Nemec, který dojel na místě sedmém se ztrátou šestnácti sekund na prvního Kupčikase. Nejlepší desítku uzavíral právě Tiki Ivoševič.

Druhý závod, který se jel již v podvečerních hodinách, zvládl lépe Ivoševič, který si polepšil oproti prvnímu závodu o jedno místo a skončil tedy na místě devátém. Patrik Nemec měl sice výborný start a po prvním

kole dokonce vedl, ale zřejmě z důvodu vyčerpání PowerBoostu, což je možnost zrychlení o 50 koní, se propadl během deseti kol až na místo čtrnácté. Jen pro informaci, při brněnských závodech měli jezdci možnost zrychlení hned 19krát.

Po oba víkendové dny vládlo velmi teplé a slunečné počasí, což dohromady s krásnými souboji vytvořilo nádherně prožitý víkend na brněnském Masarykově okruhu.

text + foto – Michal Sedlák

\"DSCN5315\" \"DSCN5131\" \"DSCN5001\" \"DSCN4290\"

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    miva04 12 years ago

    Děkuji za článek, ale předpokládal bych, že bude bez hrubých pravopisných chyb. MV