Buggyra vstupuje na čínskou scénu závodů GT

Buggyra vstupuje na čínskou scénu závodů GT

Stáj Buggyra bude letos účinkovat v sérii China GT Championship. Zde nastoupí s vozem Mercedes AMG GT3, za jehož volantem se budou střídat David Vršecký s Tomášem Engem.

Na úvod čtvrté místo
Buggyra ovládla pohár konstruktérů v evropském šampionátu tahačů
Buggyra míří do Zolderu. Pojede Vršecký?

Tým Buggyra čeká v letošní sezoně zbrusu nová výzva. Ve spojení se svým čínským partnerem se totiž stáj rozhodla vstoupit do doposud neprobádaného terénu a zúčastní se čínského šampionátu závodů vozů GT. V něm bude účinkovat pod názvem Buggyra Zero Mileage s vozem Mercedes AMG GT3.

Za jeho volant navíc rozhodně neusednou žádní zelenáči. Po třech letech se totiž vrací k závodění David Vršecký, a co víc, parťákem dvojnásobného šampiona ETRC nebude nikdo menší než Tomáš Enge. Jediný český pilot formule 1 v historii se s týmem dohodl na tříleté spolupráci.

Kromě dvojice zmíněných matadorů ovšem bude součástí projektu také dcera šéfa stáje Martina Koloce Alliyah. Závodnice, kterou letos počínaje podnikem na Nürburgringu uvidíme závodit také v ETRC, bude účinkovat v exhibiční asijské GT sérii a zároveň absolvuje za volantem Mercedesu testovací program. Pro rok 2021 je pak ve hře i její postup do závodní posádky.

„Pokusili jsme se vydefinovat formu možné spolupráce na příští tři roky, během kterých bude Tomáš zastávat roli jezdeckého lídra. Poté jsme diskutovali s Davidem a přemýšleli, jak ho motivovat k návratu na závodní trať. Nebylo to ale příliš složité,“ uvedl Koloc.

S tímto vozem si letos David Vršecký a Tomáš Enge zazávodí. Foto: Buggyra

 „Alliyah by měla vzhledem ke skutečnosti, že je stejně jako David globálním ambasadorem značky Zero Mileage, odjet v Asii exhibiční sérii GT a měla by rovněž absolvovat celý testovací program. V sezoně 2021 se nám totiž snadno může stát, že David povýší z bronzového závodnického ohodnocení a nebudeme jej tak moci s Tomášem, který je klasifikován jako platinový jezdec, nasadit společně. V tu chvíli bude připravena Alliyah, abychom mohli kombinovat posádky podle potřeb a samozřejmě také podle marketingových záměrů našeho partnera na čínském trhu.“

Co se ambicí týče, věří Koloc, že by se jeho svěřencům mohlo v některém ze závodů podařit vystoupit na nejvyšší stupeň: „Nejsem schopen říci, jak si budeme stát v šampionátu, protože máme na kontě velice málo zkušeností. Byl bych ale rád, kdybychom byli schopni vyhrávat dílčí závody. To jsou ambice, které máme.“

Úvodní podnik letošního ročníku je naplánován na víkend 15.-17. května v malajsijském Sepangu. Je ovšem otázka, zda i v případě tohoto šampionátu nezamává s kalendářem současná situace ohledně koronavirové epidemie. Pokud by se situace ohledně účasti stáje v této sérii skutečně zkomplikovala, má připraven záložní plán v podobě účinkování na scéně ESET Cupu.

titulní fotografie: Buggyra

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0