Budoucnost projektu Nissan LMP1 v ohrožení?

Budoucnost projektu Nissan LMP1 v ohrožení?

Projekt Nissanu GT-R LM NISMO vyvolává mnoho diskuzí a rozpačitých názorů – a to nejen v řadách příznivců motorsportu, ale i u nejvyššího vedení autom

Kam míří Le Mans a svět vytrvalostních závodů?
WEC: Prázdné místo po McNishovi zaplní Lucas di Grassi
24h Le Mans – Vadný senzor přihrál vítězství druhé Toyotě #8

Projekt Nissanu GT-R LM NISMO vyvolává mnoho diskuzí a rozpačitých názorů – a to nejen v řadách příznivců motorsportu, ale i u nejvyššího vedení automobilky. Budoucnost tohoto programu má být rozhodnuta v následujících dnech v Japonsku.

Předmětem jednání nejvyšších představitelů Nissanu bude, zdali zůstanou věrni dvouletému programu Nissanu GT-R LM Nismo v aktuální specifikaci. Celý projekt je pod drobnohledem Nissanu, který zvolil netradiční cestu pohonu na přední kola s motorem vpředu.

„Nissan byl vždy spojován s inovací,“ pronesl výkonný ředitel Nissanu Carlos Ghosn. „Provedli jsme pokus, který se příliš nepovedl. Musíme přehodnotit strategii. Chceme být odlišní a konkurenceschopní. Teď jsme ale jen odlišní.“

V Le Mans startoval Nissan se třemi prototypy. Do cíle dojel jen jeden, nicméně kvůli velké ztrátě na vítěze nebyl klasifikován.

Navzdory nadcházejícímu klíčovému jednání v Japonsku se však tým chystá na další velké testování. Na konci měsíce by se prototyp měl objevit na americkém okruhu COTA, kde se bude testovat nová aerodynamika s vyšším přítlakem, nový brzdný systém a hlavně upravené zavěšení kol. Kvůli původnímu řešení totiž nemohli závodníci jezdit před obrubníky.

Nissan pravděpodobně dokončí letošní sezonu FIA WEC, pokud program v Japonsku hned neutnou. Inženýři ale patrně nebudou schopni rozjet problematický hybridní systém.

Aleš Sirný
Foto: Nissan

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    To se dalo čekat, že to zabalí nejpozději po letošní sezoně. Ta ztráta je tak velká, že se dohnat nedá. A plácat se někde vzadu za auty LMP2 nedává smysl. Tohle se prostě nepovedlo a tak trochu se to mohlo předpokládat.

  • comment-avatar

    […] Zdroj: http://www.old.ceskeokruhy.cz/budoucnost-projektu-nissan-lmp1-v-ohrozeni/ […]

  • comment-avatar

    Moc extravagantní a neúčinné.Bylo pro mne velmi zábavné sledovat PR vyjádření před uvedením vozu na dráhu a skutečností.No holt ne vždy se vše povede a tohle nemá žádnou budoucnost.

  • comment-avatar
    Milan Ch. 10 years ago

    Ale je to škoda, automobilový sport potřebuje odlišnost a pestrost i v technických řešeních, jinak to dopadne, jako dnešní naprosto sterilní, nudná a řekl bych, i snad již zcela zbytečná F1…Kdepak jsou ty časy, kdy se na ni člověk těšil…

  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    Právě odlišnost a pestrost v technických řešeních už dnes většinou možná není. Ironií osudu právě třída LMP1 je poslední oázou, kde to ještě platí. Tady to však šikmoočka zcela jednoznačně nezvládli a dalo se to čekat. Ten, kdo tenhle koncept vymyslel a hlavně prosadil, mi svou kompetencí připomíná Sobotku a většinu ostatních politiků…

  • DISQUS: 0