Projekt Nissanu GT-R LM NISMO vyvolává mnoho diskuzí a rozpačitých názorů – a to nejen v řadách příznivců motorsportu, ale i u nejvyššího vedení autom
Projekt Nissanu GT-R LM NISMO vyvolává mnoho diskuzí a rozpačitých názorů – a to nejen v řadách příznivců motorsportu, ale i u nejvyššího vedení automobilky. Budoucnost tohoto programu má být rozhodnuta v následujících dnech v Japonsku.
Předmětem jednání nejvyšších představitelů Nissanu bude, zdali zůstanou věrni dvouletému programu Nissanu GT-R LM Nismo v aktuální specifikaci. Celý projekt je pod drobnohledem Nissanu, který zvolil netradiční cestu pohonu na přední kola s motorem vpředu.
„Nissan byl vždy spojován s inovací,“ pronesl výkonný ředitel Nissanu Carlos Ghosn. „Provedli jsme pokus, který se příliš nepovedl. Musíme přehodnotit strategii. Chceme být odlišní a konkurenceschopní. Teď jsme ale jen odlišní.“
V Le Mans startoval Nissan se třemi prototypy. Do cíle dojel jen jeden, nicméně kvůli velké ztrátě na vítěze nebyl klasifikován.
Navzdory nadcházejícímu klíčovému jednání v Japonsku se však tým chystá na další velké testování. Na konci měsíce by se prototyp měl objevit na americkém okruhu COTA, kde se bude testovat nová aerodynamika s vyšším přítlakem, nový brzdný systém a hlavně upravené zavěšení kol. Kvůli původnímu řešení totiž nemohli závodníci jezdit před obrubníky.
Nissan pravděpodobně dokončí letošní sezonu FIA WEC, pokud program v Japonsku hned neutnou. Inženýři ale patrně nebudou schopni rozjet problematický hybridní systém.
Aleš Sirný
Foto: Nissan
COMMENTS
To se dalo čekat, že to zabalí nejpozději po letošní sezoně. Ta ztráta je tak velká, že se dohnat nedá. A plácat se někde vzadu za auty LMP2 nedává smysl. Tohle se prostě nepovedlo a tak trochu se to mohlo předpokládat.
[…] Zdroj: http://www.old.ceskeokruhy.cz/budoucnost-projektu-nissan-lmp1-v-ohrozeni/ […]
Moc extravagantní a neúčinné.Bylo pro mne velmi zábavné sledovat PR vyjádření před uvedením vozu na dráhu a skutečností.No holt ne vždy se vše povede a tohle nemá žádnou budoucnost.
Ale je to škoda, automobilový sport potřebuje odlišnost a pestrost i v technických řešeních, jinak to dopadne, jako dnešní naprosto sterilní, nudná a řekl bych, i snad již zcela zbytečná F1…Kdepak jsou ty časy, kdy se na ni člověk těšil…
Právě odlišnost a pestrost v technických řešeních už dnes většinou možná není. Ironií osudu právě třída LMP1 je poslední oázou, kde to ještě platí. Tady to však šikmoočka zcela jednoznačně nezvládli a dalo se to čekat. Ten, kdo tenhle koncept vymyslel a hlavně prosadil, mi svou kompetencí připomíná Sobotku a většinu ostatních politiků…