Brněnské výkony Petra Fulína obrazem i čísly

Brněnské výkony Petra Fulína obrazem i čísly

Suverénní výkony Petra Fulína během závěrečného víkendu Evropského poháru cestovních vozů na Masarykově okruhu mohly leckterému divákovi zavdat k názo

Octavia Cup v Brně
Masarykův okruh se na závěr sezony otevře pro běžné řidiče
Sandro Zeller odjíždí z Brna jako dvojnásobný formulový vítěz

Suverénní výkony Petra Fulína během závěrečného víkendu Evropského poháru cestovních vozů na Masarykově okruhu mohly leckterému divákovi zavdat k názoru, že vítězi letošní sezony chyběla konkurence a zisk titulu tak nebyl obtížnou záležitostí. Po porovnání letošní Petrovy jízdy s jízdou továrních jezdců BMW se stejnou technikou v Mistrovství světa na téže trati v roce 2010 jsme však narazili na zajímavé výsledky.

V sezoně 2010 se na Masarykově okruhu naposledy představily týmy jedoucí s BMW s modelem 320si, tedy se stejným vozem, s nímž letos Petr Fulín závodil. Pokud porovnáme závodní časy, zjistíme, že Petrův čas v prvním závodě ETCC byl v nejlepším případě pouze o desetinu sekundy pomalejší, než čas zaznamenaný Gabriele Tarquinim ve druhém závodě MS. V případě porovnání stejné techniky (BMW 320si) ale dojdeme k výsledku, že nejlepší čas vítěze závodu WTCC Andyho Priaulxe naopak Petr Fulín překonal! Tehdy sice v MS platil kompenzační systém a Priaulx ve svém voze vezl závaží, maximální přidanou hmotnost, tj. 50 kilogramů, však měl ve svém voze i český závodník. Co na toto porovnání říká sám Petr Fulín? \”Rozhodně bych toto srovnání nepřeceňoval, protože vždy záleží na konkrétních podmínkách, jako je počasí, grip a třeba i protivítr. Každopádně si myslím, že s rychlostí nejsme zásadně pozadu, což je příjemné nejen pro mne, ale především pro tým Křenek Motorsport, který s technikou BMW pracuje jen dvě sezony.\”

Porovnání časů ze závodů WTCC a ETCC můžete učinit sami z níže přiložených dokumentů, dobrou ukázkou budiž i jízda Petra Fulína po startu druhého závodu, kdy se během dvou a čtvrt kola dostal z osmého místa na roštu do vedení, které posléze až do konce závodu navyšoval. Za zmínku stojí i celkový sumář dosažených výsledků FIA ETCC, kde v počtu vítězství, kol v čele závodu, kvalifikačních triumfů atd. Petr Fulín rozhodně nezaostává.

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar

    Je to fajn máme mistra Evropy no při přímém srovnání s WTTC by to asi bylo dost na konci pole a v Macau tak 15 vteřin na kolo,ale v historií tam někteří vyhráli i při prvním startu. Přesto je to výsledek dobré práce celého týmu,díky!

  • comment-avatar

    Nevím proč mi byl smazán přízpěvek?

  • comment-avatar

    Jak jsem se na stránky díval podruhé první článek tam nebyl, už je všechno O. K. Promiňte omlouvám se!

    • comment-avatar
      admin 11 years ago

      Dobrý den,
      z důvodu spamu procházejí komentáře fyzickým “odkliknutím” některým z administrátorů. Přesto, že se na snažíme o to aby se tak stalo co nejdříve, nelze u “toho sedět” pořád a tak se může stát, že se některé komentáře objevují s mírným zpožděním. Mohu Vás však ubezpečit, že se nepouští pouze spamy (a že je jich někdy docela dost), některé osobní útoky uživatele Jack24 (ty s ním řešíme mailem :-)) a hrubé, či neslušné výrazy, které jsou v rozporu s “mravní výchovou mládeže”.

  • DISQUS: 0