Brněnské finále FIA ETCC klepe na dveře

Brněnské finále FIA ETCC klepe na dveře

Na jezdce týmu Křenek Motorsport čeká vrchol letošní sezóny. Tímto pomyslným vrcholem budou o nadcházejícím víkendu poslední dva závody šampionátu FIA

Automotodrom Brno zveřejnil kalendář pro sezonu 2016
Masarykův okruh po roce patřil Histo Cupu
Jedna výzva střída druhou ….

Na jezdce týmu Křenek Motorsport čeká vrchol letošní sezóny. Tímto pomyslným vrcholem budou o nadcházejícím víkendu poslední dva závody šampionátu FIA ETCC, ve kterých se s definitivní platností rozhodne o držiteli titulu evropského šampióna Evropského poháru cestovních vozů.

Týmové barvy bude v Brně před televizními kamerami Eurosportu hájit kompletní trojice jezdců, tedy Petr Fulín, Michal Matějovský a Jaromír Štádler.

Největší pozornost se bude upírat na výkony Petra Fulína, který svede závěrečnou bitvu o korunu krále evropských cesťáků se slovenským závodníkem Maťo Homolou. Fulín si doposud na čele tabulky průběžného hodnocení vybudoval osmibodový náskok. Ve hře však stále zůstává 23 bodů a tak zdaleka není vůbec nic rozhodnuto.

Nesnadný úkol před sebou má také Michal Matějovský, který se v Brně pokusí vybojovat konečné třetí místo a titul 2. vicemistra. Od tohoto cíle jej momentálně dělí 7 bodů. Dva ztrácí na švýcarského Petera Rikliho a dalších pět bodů, má k dobru aktuálně třetí muž průběžného pořadí Dušan Borkovič. Borkovič před závody v Perguse přesedlal ze Seatu Leon do ex-továrního Chevroletu Cruze, se kterým dokázal vybojovat body za druhé a třetí místo.

Jaromíra Štádlera čekají s vozem SEAT León dvě bitvy o body v kategorii Single Make Trophy. Těmito dvěma závody by Jaromír Štádler chtěl rozloučit se svou závodní kariérou a co víc si přát, než na samotný závěr vybojovat co největší bodový zisk.

Je to již dlouho, co měla Česká republika tolik želízek v ohni v některém z vrcholných podniků organizace FIA. Neváhejte a přijeďte o víkendu do Brna podpořit trojlístek českých jezdců na cestě za svými cíli. Pro žádného z nich to nebude jednoduchá cesta, věřme však, že na jejím konci bude úspěch a velká česká radost.

Slova jezdců:

Jak probíhaly poslední dny Vaší přípravy na brněnské závody FIA ETCC?

Petr Fulín: \”Fyzicky se již připravuji na příští sezónu, takže mám speciální stravu a 2 – 3 hodiny pohybu denně. Vyzkoušeli jsme i auto v Brně a to prostřednictvím testu. Na něm momentálně kluci mění každý díl, který se jim jen trochu nelíbí. Hřeje mě tedy příjemný pocit, že víc jsme pro nadcházející závody snad ani udělat nemohli.\”
Michal Matějovský: „Pokud to vezmeme z testování tak všechno probíhalo na výbornou a auto fungovalo, jak mělo. Jen jsme se malinko trápili s gripem. ale o víkendu to bude pro všechny stejný. Jinak příprava probíhala s trenérem v posilovně. V posledních dnech se o mě pokouší nějaká viróza, tak jsem pro jistotu trénink zastavil a radši se začal léčit, abych byl v pohodě na víkend.“
Jaromír Štádler: \”Přípravě jsem věnoval maximum, dost jsem trénoval a testoval. Stejně tak to bylo i s maximální přípravou vozu. \”

Vaše cíle pro Brno jsou jasné, jak těžké bude jejich splnění?

Petr Fulín: \”Papírově to vypadá jednoduše, záležet však bude na podmínkách. Šance vnímám například jinak na mokré a suché trati. Těžko tedy hodnotit obtížnost předem.\”
Michal Matějovský: „Nebude to žádná sranda. Ale na druhou stranu Brněnský okruh dobře znám. Máme tady něco odjeto. Bude to velký boj a určitě kluci co jsou přede mnou, mi ty body nedají jen tak zadarmo :). Ale věřím si v tom, že domácí závod dopadne podle mých představ.“
Jaromír Štádler: \”Lehké to rozhodně nebude, konkurence je velká, obzvláště v mé kategorii Single Make Trophy, kde jedeme všichni s identickými vozy.\”

Co pro Vás znamená, že se poslední podnik sezóny koná právě u nás v Brně?

Petr Fulín: \”Pochopitelně jsem z finálového podniku v Brně nadšený. Je to trať, kde několikrát ročně od začátku své kariéry závodím a kde by mohli čeští diváci vytvořit skvělou atmosféru. Vhodnější trať mi promotér vlastně ani nemohl vybrat.\”
Michal Matějovský: „Jsem za to moc rád, že se poslední závod jede právě u nás v Brně, to mě spíš ještě víc motivuje k větším výkonům. Už se na tu atmosféru těším.“
Jaromír Štádler: \”Domácí podnik má výhodu domácího publika a fanoušků, věřím, že se jich v Brně sejde opravdu spousta.\”10,

Co byste vzkázali divákům, kteří se o víkendu chystají navštívit brněnský autodrom?

Petr Fulín: \”Ať vezmou sebou co nejvíce známých. Je třeba ukázat, že motorsport je u nás populární. Jedině tak se v českém motorsportu hnou ledy. Navíc si myslím, že toho fotbalu a hokeje je až příliš. Za kulisu a podporu jim slibuji, že osobně udělám maximum pro to, aby se na oba závody „dalo koukat“. Každý, kdo nám vyjádří podporu, se navíc může těšit na tři trenažery a náš nový fan shop.\”
Michal Matějovský: „Přeji jim, ale i nám, abychom měli hezké počasí. A doufám, že se jich přijede podívat co nejvíc, aby nás podpořili, budeme to potřebovat.“
Jaromír Štádler: \”Divákům přeji a to také sobě, krásné počasí a hodnotný sportovní zážitek.\”

Šéf týmu, pan Josef Křenek k tomu pak dodává: \”Pokud bych si mohl ještě někdy něco přát, tak je to prožít stejnou sezonu jako byla ta letošní. Máme vynikající jezdce, skvělé vozy, výborné mechaniky a možnost účastnit se šampionátu ETCC dokonce s finále u nás doma v Brně. Do posledního závodu jdeme s velkou pokorou ale i s vědomím, že je vše možné. Na závody jsme se jako vždy důkladně připravili a po technické stránce neponechali nic náhodě. Přes to vše vím, že mezi vítězstvím a prohrou je jen tenká hranice a je i dost možné, že nakonec rozhodne štěstí nebo smůla. V každém případě se budeme snažit o čestný boj a nasadíme všechny síly k získání titulu.\”

Časový harmonogram brněnského víkendu FIA ETCC:

Pátek 4. října
10:45 – 1. test – 60 min
15:10 – 2. test – 60 min

Sobota 5. října
9:00 – volný trénink – 60 min
13:10 – kvalifikace – 30 min

Neděle 6. října
11:35 – 1. závod – 10 kol – začátek přenosu na Eurosport 1 – 11:30
13:05 – 2. závod – 10 kol – začátek přenosu na Eurosport 1 – 13:00

PR
foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0