BP Autosport Bruntál čeká nejnabitější sezóna

BP Autosport Bruntál čeká nejnabitější sezóna

Bruntálský tým BP Autosport a jejich legendární „zubatou žábu“ asi není třeba nijak zvlášť českému fanouškovi okruhového sportu představovat, nicméně

12 h Zandvoort – tým RTR project v pátek odstartuje do dalšího velkého závodu!
Piloti RTR v drsném a napínavém souboji uspěli – vybojovali stříbrné příčky!
Česká želízka v ohni pro Epilog – BP Autosport-Hello Titty Racing Team

Bruntálský tým BP Autosport a jejich legendární „zubatou žábu“ asi není třeba nijak zvlášť českému fanouškovi okruhového sportu představovat, nicméně jedná se o tým, jenž má ve svém Curriculum vitae zapsanou celou řadu zajímavých startů a výsledků. Z těch hlavních jmenujme alespoň absolutního vítězství v  Le Serie , několik vynikajících výsledků v závodech do vrchu jak v rámci Republiky, tak v rámci Evropy,  na okruzích pak vítězství v 12tihodinovce v Mugellu nebo  druhé místo ze Zandvoordu, či loňské sedmé místo Martina Šípka v absolutním pořadí Mistrovství Evropy.

V posledních měsících je tým BP Autosport spojován převážně s činností týmu Hello Titty Racing a letošní sezónou VLN. Na aktuální týmové dění a přípravy na nadcházející sezónu 2016 jsme se zeptali šéfa týmu Martina Šípka:

Martine, sezóna 2016 je téměř za dveřmi. Můžete prozradit, kde všude, resp. ve kterých seriálech letos uvidíme vaše vozy?   

Letošní sezóna bude naše bezesporu nejnabitější. Připravujeme největší počet aut v historii a to hned devět.  Z toho se šest aut objeví na okruhu a tři na závodech do vrchu. Prioritou je závodění na německém Nurburgringu , kde se zúčastníme pod hlavičkou Hello Titty  Racing  kompletního seriálu VLN, včetně slavné 24 hodinovky.  V rámci seriálu VLN chystáme nasadit kromě našeho nového auta v podobě BMW M3 E46 GTR v nádherném disignovém provedení od Toma Havláska,  také naše loňské  BMW M3 E46 GTR a Renault Clio Sport, které budeme společně s BMW M3 E36 GTR nasazovat i do předzávodních testů, kde budeme na horkém sedadle vozit naše fanoušky a partnery týmu. Dále se zúčastníme kompletního seriálu Carbonia Cup  s naším dalším BMW M3 E36 GTR v třílitrové verzi  a Caterhamem R500,  v případě zájmu není vyloučen start více našich aut. V rámci testování se určitě ukážeme v ČR ve vybraných závodech LE serie a v neposlední řadě určitě pojedeme Epilog v Brně a zvažujeme a intenzivně jednáme o dalších startech Světové vytrvalostní serie. Co se týče závodů do vrchu, tak tam připravujeme v  hned tři vrchařské  speciály  pro KV Motorsport  – Mitsubishi Eclipse , Mitsubishi Colt a Subaru Impreza.  Se Subaru máme v plánu absolvovat kompletní Mistrovství Evropy a pokusit se vylepšit loňské sedmé místo.

1924051_1083245775073008_2377034811355208819_n

Zkratka VLN již sama o sobě představuje pojem. Vy jste si atmosféru těchto závodů vyzkoušeli v loňské sezóně, ale s čím jdete do letošního ročníku?

Loni jsme měli jasný cíl, že jedeme všechny závody tak, abychom nasbírali co nejvíce dat a informací o tomto určitě nejnáročnějším okruhu na světě. Nakonec z toho bylo hned několik pódiových umístění a tím jsme se přesvědčili, že máme na to držet krok s absolutní špičkou a s tímto cílem jdeme i do letošní sezony.  Jsem za loňský rok hrozně rád, protože nasbírané zkušenosti se snažíme aplikovat na naše nové auto postavené speciálně pro tento šampionát. Ale naším úplně nehlavnějším cílem je kvalifikovat se na slavnou 24hodinovku a uděláme maximum, abychom ji mohli absolvovat.

V loňském roce byla ukončena spolupráce mezi vaším týmem a týmem RTR Projects. Jak vzpomínáte na tuto spolupráci a nezvažujete návrat do 24H Series?

Byť to bylo na konci trochu napnuté, nevzpomínám na ni ve zlém. Společně se nám podařilo pár pěkných výsledků v podstatě na světové úrovni a na to se nedá zapomenout. Bohužel jsme se dostali do stádia, že jsme měli rozdílné názory, tak jsme šli každý jinou cestou. A jestli zvažujeme návrat do 24H series? Určitě ano, jen máme opravdu v letošní sezoně prioritu VLN. Nicméně pojedeme závěrečný závod v Brně, protože je to doma v ČR. Nicméně nikdy neříkej nikdy a možná se ještě někde ukážeme.

A jak je to s Tvým závoděním? Loni si jezdil převážně vrchy, jak to bude letos?
Určitě v tom chci pokračovat, protože tam mám pořád nesplněné cíle. Takže letos pojedu kompletní Mistrovství Evropy, na druhou stranu pilně trénuji na simulátoru tu již zmiňovanou nejtěžší trať na světě a musím říct, že mě hodně oslovila. Letošní cíl je získat licenci a pokusit se v závěru sezony nějaký ten závod VLN. Uvidíme.

_dsc9082

Můžeš zavzpomínat na začátky týmu? Jak to všechno vlastně začalo?

Hrozně jednoduše. V mých sedmnácti letech jsem chodil ještě na brigádu do autodílny a tam jsem poznal kamarády , kteří v té době jezdili Rallye se Škodou 120 a od té doby jsem v kolotoči motorsportu v různých jeho podobách od amatérského závodění až po současnou podobu našeho týmu. Absolvovali jsme s kamarády, nespočet různých závodů od rodeocrossu přes rallye, amatérské kopce i okruhy až do roku 2006 , kdy jsme založili BP Autosport a začali se závoděním živit. V podstatě letos slavíme desáté výročí BP Autosport.

A jakým směrem by se měla ubírat budoucnost vašeho týmu?

Já mám celkem jasno, chtěl bych, abysme měli v týmu okruhovou zbraň v podobě auta kategorie GT3… Co se závodů do vrchu týče, tak tam bych rád v budoucnu atakoval ty nejvyšší evropské příčky, ale úplně upřímně ještě nemám jasno s jakou přesně technikou. No a taky děláme poslední nezbytné kroky k plné profesionalizaci našeho závodního týmu, takže jsme investovali spoustu prostředků do technického zázemí a vybavení dílen, a taky jsme se zaměřili na personální obsazení, což už teď nese výsledky.

eh07_trn_009 12140047_989951171069136_3092767451588124891_o 600- name=-5598-- 080524-usti-03 600- name=-105304-- 600- name=-36611--

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0