Závěrečný vytrvalostní závod letošní sezony Blancpain Endurance Cupu patřil sestavě týmu AKKA ASP Tristanu Vautierovi, Felixi Serrallesovi a Danielu J
Závěrečný vytrvalostní závod letošní sezony Blancpain Endurance Cupu patřil sestavě týmu AKKA ASP Tristanu Vautierovi, Felixi Serrallesovi a Danielu Juncadellovi, kteří ve svém Mercedesu-AMG GT3 proťali cílovou pásku tříhodinové jízdy na prvním místě. Třetí místo však stačilo Mirku Bortolottimu s Christianem Engelhartem k zisku titulu ve vytrvalostním seriálu a zároveň statusu absolutních šampiónů Blancpain GT Series.
Bortolottiho a Engelharta střídal v kokpitu Huracánu GT3 stáje Grasser Racing Team Andrea Caldarelli a ten také se zmiňovanou dvojicí může slavit vytrvalostní korunu, ale vzhledem k tomu, že ve sprintech startoval pouze na Nürburgringu, celkový triumf nezískal.
Posádka zeleného Lamborghini s číslem 63 se pohybovala v průběhu závodu na předních pozicích. I přesto, že Engelhart startoval ze druhé příčky a v úvodních kolech se propadl až do druhé poloviny elitní desítky, po zastávkách v boxech se již Bortolotti s Engelhartem usadili na třetím místě, které jim vydrželo až do cíle.
V případě mistrů z Grasser Racing Teamu ale sehrálo do určité míry svou roli i štěstí. Jediní konkurenti v boji o titul Vincent Abril, Maxime Soulet a Andy Soucek z Bentley týmu M-Sport se po nevydařené kvalifikaci a startu z 28. místa propracovali na sedmnáctou příčku, jenže zhruba v polovině museli ze závodu odstoupit kvůli technickým problémům.
Bortolotti, Engelhart a Caldarelli doplnili třetím místem svůj účet v Endurance Cupu na 86 bodů, čímž nešťastné trio Bentley přeskočili v konečném hodnocení o 7 bodů. Celkový příděl 153 bodů pak Bortolottimu a Engelhartovi stačil i na absolutní vítězství v seriálu, zatímco Maxi Buhk a Franck Perera poskočili na druhou pozici před Vincenta Abrila.
Výsledky závodu 3h Barcelona
COMMENTS
Stéphane Ratel může být z hlediska budoucnosti zcela bez obav o svoji Blancpain GT Series. Kategorie GT3 je dnes již celosvětově rozšířená a u výrobců oblíbená. Z toho důvodu budou mít Ratelovy seriály gétéček odkud čerpat nová auta (na rozdíl od takové DTM).
Pro mě bylo letos velkým zklamáním vystoupení Mclarenu. Po loňském výkonu to byl jednoznačně ústup z předních pozic který si nezadá s mizérií ve formuli 1. Svěřit prezentaci značky do rukou druhořadých jezdců doplněných amatéry ala Chris Harris nepovažuji za důstojné. Podobně neslané nemastné bylo v seriálu vystoupení BMW které jak se zdá fungovalo jen ve chvílích kdy si za volant sedli tovární piloti Martin atd. Vyjma Audi a Mercedesu se zbylé německé značky zřejmě soustředí na svůj domácí píseček, což mi s pohledu pestrosti přijde jako velká škoda.
Uvidíme co pro příští sezónu napáchá BOP ale rozhodně se na nový ročník těším.
Musíte to brát tak, že Blancpain GT série je primárně amatérský závodění, kde druhořadí jezdci zcela programově hrajou významnou roli. Pokud se podíváte na předpisy pro příští rok, zjistíte, že “amatérský” charakter bude dále posílen omezením počtu profesionálních posádek. Bohužel týmy jako WRT či HTP jsou prakticky tovární, proto Audi a Mercedes většinou dominujou.