Boj o titul: Fulín vs. Homola

Boj o titul: Fulín vs. Homola

Výsledky víkendových závodů v Perguse rozhodli o tom, že o vítězi Evropského poháru pro sezónu 2013 se rozhodne až v závěrečném podniku, který se usku

Fotostřípky z nedělního testování závodních strojů v Brně
Hanika vybojoval doma vítězství!!
Sports Car Challenge chce rozhodnout v Brně Siegmar Pfeiffer

Výsledky víkendových závodů v Perguse rozhodli o tom, že o vítězi Evropského poháru pro sezónu 2013 se rozhodne až v závěrečném podniku, který se uskuteční o víkend 4.-6. října na brněnském Masarykově Autodromu.

Československé publikum může těšit nejen ta skutečnost, že finále vrcholného evropského podniku FIA ETCC uvidí moravská metropole, ale především skutečnost, že v boji o titul šampióna zůstali po závodech v Perguse pouze náš Petr Fulín (Křenek Motorsport) a slovenský závodník Maťo Homola (Homola Motorsport).

Lepší výchozí pozici má před finále Fulín, který má aktuálně na kontě o osm bodů více než druhý Homola.

Oba piloti toho mají v letošní sezóně hodně společného, nejen že oba startují s vozy BMW 320si, ale oba mají rovněž velice vyrovnanou bilanci úspěchu a neúspěchu. Z osmi odjetých závodů dokázali tito dva jezdci vyhrát shodně tři závody:

Fulín: Monza R2, Slovakia Ring R1, Pergusa R1
Homola: Slovakia Ring R2, Salzburgring R2, Pergusa R2

Stejně tak mají oba na svých kontech smolné víkendy. Zatím co v případě Maťa Homoly se tak stalo hned v úvodu sezóny v Monze, kde Homolu zradil motor, tak Fulín doplatil na Salzburgringu na havárii v prvním závodě.

\”Do Brna se moc těším. Na suchu je Brno pro BMW fantastická trať. Cítím se tam vždy uvolněný a udělám vše proto abych doma před vlastními fanoušky získal titul,\” říká Fulín. Homola pak reaguje slovy: \”Brno je blízko mému domovu a znám tu trať velice dobře. Udělám vše proto abych to Petrovi co nejvíce ztížil.\”

Sebevědomí mladého slovenského pilota zvedne jistě také fakt, že byl pro rok 2013 vybrán do prestižního Institutu  FIA Young Driver Academy. Tato akademie je vedena dvojnásobným vítězem závodu Le Mans a ex-pilotem Formule 1 Alexem Wurtzem a za svůj cíl si klade co nejvíce usnadnit vstup talentovaných závodníků do nejvyšších pater světového motorsportu. Připomeňme, že v roce 2010 byl do této akademie vybrán i vítěz české formulové DIVIZE 3 Jan Skála.

V Brně se však nerozhodne pouze o celkové vítězi šampionátu. Ve hře zůstává stále také celková třetí pozice na kterou má spadeno hned čtveřice jezdců. Zatím nejblíže k ní má s 35ti body Srb Dušan Borkovič. Tomu pak na záda dýchá trio jezdců Peter Rikli (30b), Michal Matějovský a Andrina Gugger (oba 28b).

Bezprostřední dojmy Petra Fulína po Perguse

Petr Fulín odjížděl z Pergusy coby celkový vítěz závodního víkendu a především se splněným cílem – dojet oba závody a připravit si půdu pro závěrečnou dvojici závodů v Brně. Krátce po návratu poskytl lídr Evropského poháru cestovních vozů bezprostřední rozhovor.

Vyhrál jsi kvalifikaci i první závod a ve druhé jízdě skončil druhý. Vypadá tak jízda na jistotu, která měla být součástí Tvé strategie?

Kvalifikace nám vyšla a – byť to tak možná nevypadalo – i v obou jízdách to bylo takřka bez rizika. Dostal jsem jen několik šancí a ty dokázal využít. Navíc auto kluci po Salzburgringu skvěle opravili, byla radost ho řídit…

 

Jak s odstupem času vnímáš ten nepochopitelný manévr od soupeře, který byl o kolo zpět a který Tě dostal do přetáčivého smyku a připravil Tě tak o možnost bojovat o vítězství i ve druhém závodu?

Překvapivě jsem to nijak zásadně neřešil. On měl za sebou auto, se kterým byl v přímém souboji. Podobné situace jsou zkrátka daní za to, že v šampionátu jedou tři třídy. Každopádně jsem věřil, že vedoucího jezdce dojedu na nárazník. Před smolným okamžikem mi chyběla jen vteřina a do cíle byla ještě dvě nebo tři kola.

 

Takže i v Itálii Tě pronásledovala trochu smůla…

Záleží na úhlu pohledu. V tréninku jsem zajel pouze 14 měřených kol a pak mi praskla celá zadní nápravnice. Auto bylo v pořádku až na kvalifikaci. Dalo by se tedy říci \”smůla\”. My ale měli zároveň štěstí, protože jsem kvalifikaci ve třídě vyhrál a zároveň pošetřil auto. Podobně to bylo namixované i ve druhém závodě. Ještě 20 vteřin před startem do zaváděcího kola mi nešlo auto nastartovat a tři kola před koncem jsem se po kontaktu začal smykem sunout z trati. Opět by šlo říci, že jsem měl smůlu, ale… Auto mi nastartovalo patnáct vteřin před startem a přetáčivý smyk jsem ustál a ještě si dojel pro body za druhé místo. A dalo by se i pokračovat – kluci měli na Pergusu připravené dva převody. Převod, který by byl nejlepší, zůstal v naší dílně. Celý pobyt jsem navíc strávil s bolestivým zánětem spojivek a schovával se s brýlemi ve stínu. Navzdory tomu všemu jsme vyhráli celý víkend. Vidím to tedy více na štěstí…

 

V tabulce máš před finálovým podnikem v Brně osm bodů náskok. Je to skvělá pozice v boji o evropský titul, jak si tento pocit užíváš?

Užívám si především pocity za volantem. Strašně mě to auto baví… Ty výsledky jsou samozřejmě příjemným bonusem, nicméně to, zda titul vyjde, se ukáže, až když bude po všem.

 

Navenek působí Tvůj tým profesionálním dojmem, jak těžká je jeho organizace v kombinaci s vlastním závoděním?

Je to poměrně jednoduché. Mám obrovskou oporu v osobě Josefa Křenka, který to má zase ulehčené tím, že jsou kluci skvělí. Dokáží plánovat, samostnatně přemýšlet, jsou zruční a rychlí a v neposlední řadě jsme si všichni povahově blízcí. Myslím, že se nyní hodí jim všem poděkovat. Stejně bych rád poděkoval i všem fanouškům za podporu, které se mi prostřednictvím telefonu, mailu a Facebooku během víkendu dostávalo. Vážím si jí a v žádném případě ji nevnímám jako automatickou. A samozřejmě nesmím zapomenout na partnery, bez kterých bych asi nezávodil. Takže ještě jednou všem moc děkuji!

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0