S pouhými dvěma továrními vozy se automobilce BMW podařilo zopakovat ve Spa loňské vítězství. Byla to však velice napínavá bitva, především s Bentley,
S pouhými dvěma továrními vozy se automobilce BMW podařilo zopakovat ve Spa loňské vítězství. Byla to však velice napínavá bitva, především s Bentley, do které se přidalo i počasí. Čeští fanoušci se mohou radovat z druhého místa týmu ISR Racing ve třídě PRO-AM.
Pořadí se zamíchalo ještě v poslední půlhodině závodu. Mohlo za to počasí a poslední zastávky v boxech. Právě během pit stopu přišlo Bentley, které se od dnešního rána střídalo s BMW týmu Rowe Racing ve vedení, o druhé místo. Na vině byla minimální délka zastávky v boxech.
Na druhé místo se díky tomu dostal Max Götz. Ten si však stříbrnou příčku dlouho neužil, jelikož “vyfasoval” penalizaci za nebezpečné vypuštění na pit lane. Díky tomu se dostal na druhé místo jiný Mercedes, a to týmu AKKA ASP a posádkou Tristan Vautier, Felix Rosenqvist, Renger Van der Zande. Tato trojka vybojovala druhé místo i přes pětiminutovou penalizaci, kterou si odkroutili hned na začátku závodu. Třetí místo připadlo Audi týmu WRT a až čtvrtý skončil Bentley číslo 8, jenž se tak dlouho pral o vítězství.
Počasí pak nadělalo paseku v zatáčce Bus stop. Jezdci, brzdící z vysoké rychlosti na mokré trati na suchých pneumatikách měli mnoho problémů. Do této šlamastiky se dostalo i Lamborghini týmu ARC Bratislava, které jen těsně uniklo havárii s jiným Huracánem. Tvrdou ránu si tak odnesl Mercedes týmu Black Falcon. Na místě odstoupil i jeden z McLarenů.
Za čtvrtým vozem Bentley byl klasifikován potrestaný Götz “a spol.”. Druhý tovární vůz týmu HTP Motorsport skončil hned za ním. Sedmé místo brala posádka Gregory Guilvert, Mike Parisy, Christopher Haase, osmý skončil vůz číslo 4 týmu WRT a z deváté pozice se raduje posádka Salaquarda, Stockinger a Mortara českého týmu ISR Racing. Elitní desítku uzavřel vítězný tým třídy PRO-AM IMSA Performance.
Na druhém místě skončil ve stejné třídě český tým ISR Racing s posádkou Franck Perera, Nicolas Lapierre, Henry Hassid, Philippe Giauque. Další český tým, Scuderia Praha, vybojoval v téže třídě šesté místo. Tým ARC Bratislava s posádkou Konopka-Mikuláško-Myszkowski-Lewandowski udržela skvělé čtvrté místo ve třídě AM. Všem třem týmům, které reprezentovaly ve Spa Česko a Slovensko gratulujeme za skvělé předvedené výkony!
COMMENTS
Supersporty letos dostali na frak. Spa ovládli cihly kterým slouží za základ přerostlý mastodontní GTčka. Když je dost výkonný motor lze uspěšně závodit i s lodním kontejnerem. Bentley stálo v boxech dramaticky déle než např. Mercedesy které se před něj dostali. Do pravidel nevidím ale dvakrát férově to nevypadalo. Zde o sehranost mechaniků zjevně nejde. Co se týče Mercedesů, pokud neodpovídali homologaci neměli být puštěny na start ale na to Ratel evidentně neměl koule, pětiminutová penalizace ještě při žluté zóně byla výsměch. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Grasserovu frustraci docela chápu.
Typ na umístění Scuderie mi vyšel.
Maxime Martinovi gratulace ve Spa je prostě jednička bez ohledu na to v čem sedí. Kdyby absolvovat celou sezónu jistě by Rowe a BMW figurovalo v pořadí na uplně jiných místech než dosud. Škoda že Ferrari ve Spa lpí na dolarech od zákazníků víc než na sportovní prestiži. Posádka Rigone, Vilander, Fisichella to by se teprve ukázal potenciál auta. Tahkle se jeden může přetrhnout aby to pak amatér zahodil do kačírku nebo ještě hůř. Moje koně neuspěli ale i tak to byla stokrát lepší podívaná než F1 nebo DTM, jen toho deště mohlo být víc.
Fantastické závody. Trpěl jsem jak postřelene zvíře až do konce. BMW vyhrálo i stakovou obludou. Nej šampik ať si kritizuje do chce. Chyby se hledají snadno.