Blancpain GT trápí úbytek vozů, Ratel je přesto spokojen

Blancpain GT trápí úbytek vozů, Ratel je přesto spokojen

Promotér Blancpain GT Series společnost SRO Motorsport Group představila seznamy přihlášených pro úvodní podniky vytrvalostního i sprintového šampioná

Ve Spa vede po 5 hodinách Audi, ISR je ze hry venku
39 hodin k titulu, sezona Blancpain Endurance Series startuje!
Blancpain GT: Kessel Racing nejrychlejší ve volném tréninku

Promotér Blancpain GT Series společnost SRO Motorsport Group představila seznamy přihlášených pro úvodní podniky vytrvalostního i sprintového šampionátu. I když v obou šampionátech ubyli některé týmy, především ve vytrvalostním šampionátu je situace stále velmi dobrá.

\”Když se podíváme do seznamu přihlášených, nemůžeme být spokojenější. Je tu tolik profi týmů, kterých se k nám připojilo. Je také skvělé, že se do série přihlásilo několik mladých pilotů, právě Silver Cup v Blancpain Sprint Series je určený pro ně. Jsme velmi spokojení s pokračující podporou tohoto šampionátu ze strany automobilek, i týmů,\” řek Stéphane Ratel.

Seznam přihlášených na úvodní závodní víkend Blancpain Endurance Series na Monze čítá celkem 44 přihlášených posádek, přičemž Reiter Engineering se přihlásil pouze na úvodní podnik do Itálie a pak se uvidí \”co dál\”, zatímco AF Racing International je přihlášen na \”celou\” sezonu, ale na Monze bude chybět. Takže nakonec bysme se měli v královském parku nedaleko Milána dočkat 42 vozů.

Oproti loňsku je úbytek obrovský-celkem 19 vozů bude chybět při prvním závodě BES, nicméně více jak čtyři desítky posádek je stále velmi slušné číslo a většina GT šampionátů může jen tiše závidět.

Velké požadavky jsou před prvním závodem vkládány do továrního týmu Bentley a také do Camara týmu Reiter Engineering, se kterým pojede i Tomáš Enge. Tito nováčci si však budou muset dávat pozor na stálice Blancpain Endurance Series, mezi které se řadí belgický Team WRT, ART Grand Prix anebo HTP Motorsport, tedy tým, který vloni dovedl Maxe Buhka k titulu.

Velmi dobrá je situace v kategorii PRO-AM, která čítá celkem o 10 vozů více, jak kategorie PRO. Sem naopak přišli nové týmy jako skotský Ecurie Ecosse, Scuderia Villorba Corse, Autorlando Sport nebo Brother Racing, ve kterém pojede Číňan Congfu Cheng známý především z A1 GP nebo z DTM. V kategorii PRO-AM nemůžou chybět ani loňští šampioni tým Nissan GT Academy, který opět sází na \”počítačové hráče\”.

Kategorii Gentlemanů poznamenala velká ztráta v podobě přechodu týmu SOFREV, tedy loňských šampionů, do ELMS, navíc chybí i tým Mira Konopky ARC Bratislava. Vůbec poprvé do kategorie GTR nasadí vůz i belgický tým WRT pro francouzsko-belgickou posádku.

Předbězný seznam přihlášených pro úvodní podnik BES:
\"entry-list--monza\"

Naopak Blancpain Sprint Series na tom není stále kdovíjak dobře. Provizorní seznam přihlášených k úvodnímu závodnímu víkendu na Nogaru čítá 22 posádek, tedy podobné číslo, které jsme vídali po celou loňskou sezonu. Velký podíl na tomto číslu má tým Belgian Audi club team WRT, který nasadí hned 4 vozy-posádka Roman Rusinov-Stéphane Ortelli však budou oficiálně startovat pod týmem G-Drive Racing. Další dva vozy Audi nasadí německý Phoenix Racing, který se může spolehnout na služby mistrů světa z roku 2012.

Z šampionátu však odešel tým Sébastiena Loeba, portugalský Novadrive nasadí pouze jeden vůz a v seznamu bysme také marně hledali týmy Rodrive Competicoes, Seyfarth Motorsport, AF Corse nebo Vita4One.

Dva vozy připraví i HTP Motorsport-v jednom z nich by měl sedět také loňský šampion BES Max Buhk, který však zatím nezná svého parťáka. BMW Team Brasil mění název na AH Competicoes Team Brazil a za volanty vozů BMW Z4 GT3 by se měli představit dva bývalí jezdci F1, tedy Nelson Piquet jun. a tím druhým, i když stále není potvrzen, by měl být Bruno Senna.

Oči českého fanouška se budou upírat na Ferrari týmu Villorba Corse, jelikož s Andreou Monterminim pojede i Filip Salaquarda, nicméně zraky všech se budou upínat na bílé BMW týmu ROAL Motorsport. Alex Zanardi se totiž vrací a není snad nikdo, kdo by návrat této legendy nevítal.

Nové je pak rozdělení kategorií. Kategorie Gentlemen Trophy byla zrušena a nahradí ji PRO-AM cup, nadále zůstává také PRO cup a úplnou novinkou je Silver Cup. Ten je určen pro jezdce stříbrné kategorie podle hodnocení FIA do 25 let. Vítězná posádka každého závodu si odnese 50000€.

Předběžný seznam přihlášených k úvodnímu podniku BSS:
\"entry-list--NOGARO\"

Foto: Blancpain GT/Brecht Decancq Photography

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Steve Koutnas 11 years ago

    Když říkáte, že 22 aut je málo, tak se podívejte na F1 nebo na každou třídu ve FIA WEC. A těch 44 aut je už dost, protože se těch 60 z loňska ani nemohlo vejít do první zatáčky

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 11 years ago

      To máte sice pravdu, ale F1 nebo FIA WEC není BSS, kde jsou mnohonásobně nižší náklady, navíc týmy v F1 musí nejdřív schválit Bernie…. 22 aut je to málo vzhledem k tomu, že je to mezinárodní šampionát a např. v British GT nebo ADAC GT startuje pravidelně ke třiceti vozům. Těch 60 vozů se ale loni do první zatáčky vešlo a navíc bez žádného většího incidentu. Každá trať má nějakou max propustnost a těch 60 vozů bylo stále v normě a nikoli za hranicí nebezpečnosti.

      • comment-avatar
        Steve Koutnas 11 years ago

        Sice se tam ty auta vešly, ale jezdily po trávníku a několik jich po startu odstoupilo -> 44 je rozumný a těch 22 bude na zábavu taky stačit. ADAC GT Masters taky šli ze 40 aut z 2012 na kolem 30 vloni.

  • DISQUS: 0