Blancpain Endurance Series není jen o těch největších hvězdách, továrním týmu Bentley nebo Laurensovi Vanthoorovi. Skvělé a vyrovnané souboje ukazují
Blancpain Endurance Series není jen o těch největších hvězdách, továrním týmu Bentley nebo Laurensovi Vanthoorovi. Skvělé a vyrovnané souboje ukazují také polo-profi posádky z kategorie PRO-AM, které dokážou být mnohdy rychlejší než top trojice z kategorie PRO.
Takový Nick Catsburg to letos dokázal již mnohokrát a na okruhu Paula Ricarda dokonce zajel nejrychlejší kolo celého závodu. Z titulu se ale nakonec radovali Italové Andrea Rizzoli a Stefano Gai, nicméně jejich cesta ke kýžené trofeji nebyla vůbec jednoduchá.
V úvodní tříhodinovce na Monze překvapila jiná italská posádka snad všechny okolo a možná i samy sebe. Vítězství v kategorii PRO-AM a šesté místo v absolutním pořadí přišel pro posádku Stefano Comandini, Eugenio Amos a Stefano Colombo jako blesk z čistého nebe. Druhé místo vybojovali Italové Rizzoli, Gai a tehdy ještě jejich parťák Francesco Castellaci. Aby toho nebylo málo, tak si i třetí místo odnesl italský tým, tentokrát však AF Corse, a to s posádkou Danyliw/Knap/Sonvico.
I V britském Silverstone se dařilo italské trojici týmu ROAL Motorsport. Colomba nahradila Ceruttiová a bílé BMW si dojelo pro třetí místo na bývalém vojenském letišti. To bylo ale od italského týmu všechno. Ve Francii získal ještě jeden bodík, nicméně ve dvou nejdůležitějších závodech ve Spa a na Nürburgringu vyšli bodově na prázdno. Tříhodinovka v Anglii patřila “počítačovým hráčům” z týmu Nissan GT Academy. Nováčci McMillen a Florian Strauss si “pod vedením” Alexe Buncomba mohli poprvé ve své krátké kariéře užít pocit na nejvyšším stupínku. Že se Britům doma daří potvrdila trojice Abra/Poole/Osborne, která zvítězila, jak jinak, než s Astonem Martinem.
Závod na okruhu Paula Ricarda vyšel vskutku nejlépe Nicku Catsburgovi a jeho parťákovi Henrimu Hassidovi. Catsburg po francouzské trati doslova létal a tak si dvojice týmu TDS Racing zaslouženě dojela pro premiérové vítězství v této sezoně. Po menším výpadku v Silverstone se na stupně vítězů opět vrátili Rizzoli, Gai a Castellaci a třetí místo si odvezli další nováčci na závodních tratích. Na stupně vítězů se totiž dostala i druhá posádka Nissanu a to Rus Aksenov, Portugalec Faisca a Japones Chiyo.
To nejdůležitější ale čekalo na posádky v ardenských lesích. Při čtyřiadvacetihodinovce ve Spa se uděluje totiž nejvíc bodů a všichni to moc dobře vědí. V Belgii nejvíce zabodovala čtveřice Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci z týmu AF Corse, za nimiž však byli klasifikování Smith/McCaig/Bryant/Sims z týmu Ecurie Ecosse. kteří si odvezli 39 bodů, což z nich dělalo velmi žhavé kandidáty na titul. Před nimi však byli nadále i přes páté místo v Belgii Rizzoli, Gai a Castellaci. Toho si však povolal na Nürburgring tým AF Corse a Castellaci už tak usiloval především o titul mezi týmy.
Na promočeném Nürburgringu opět ukázal zač je toho loket Nick Catsburg, jenž se svým kolegou Henrim Hassidem dokázali v šestihodinovce zvítězit. Ani to jim však nepomohlo v honbě za titulem. Belgicko-francouzská posádka se musela v konečném hodnocení spokojit až se čtvrtým místem. Druhým místem poněkud překvapila trojice Modell/Fjordbach/Lunkin z týmu Black Falcon, ale to nejdůležitější se dělo až za nimi. Třetí místo totiž získala posádka Kemenater/Gai/Rizzoli a právě Gai s Rizzolim se díky tomu stali noví šampioni třídy PRO-AM. Druhé místo bral osamocený Francesco Castellaci a výbornou třetí příčku vybojovala posádka Smith, McCaig, Bryant skotského týmu Ecurie Ecosse.
V týmovém hodnocení se radoval tým Scuderia Vilorba Corse, jehož piloti se stali šampiony v hodnocení jezdců. Jen o pouhé tři body zpátky byl francouzský tým TDS Racing a až třetí místo získal tým AF Corse.
COMMENTS