Berger chce udržet DTM na Brands Hatch dlouhodobě

Berger chce udržet DTM na Brands Hatch dlouhodobě

Šéf DTM Gerhard Berger by byl rád, kdyby německý šampionát cestovních vozů závodil na Brands Hatch dlouhodobě. Dle Rakušana se jedná o typ okruhu, kte

Brutal Fish potkalo v neděli vystřízlivění
DTM: Pro Audi bude v Jerezu testovat také Sirotkin
ESET TCR: napínavá podívaná v dešti a vítězství pro Galáše a Vesniče

Šéf DTM Gerhard Berger by byl rád, kdyby německý šampionát cestovních vozů závodil na Brands Hatch dlouhodobě. Dle Rakušana se jedná o typ okruhu, který by neměl v kalendáři chybět.

Kolotoč DTM se minulý víkend vrátil po pětileté pauze opět do Velké Británie na okruh Brands Hatch. Na trati ležící v hrabství Kent se německá série objevila poprvé od roku 2013. Tehdy se ovšem závod neuskutečnil stejně jako letos na plné verzi okruhu, ale na kratší Indy variantě.

Podle šéfa DTM Gerharda Bergera je Brands Hatch tím správným místem pro vytvoření úspěšného podniku a byl by rád, kdyby závod na této trati zůstal součástí kalendáře šampionátu dlouhodobě: “Miluju, když jsem tady, protože je to místo, kde náš produkt funguje. Jedná se o typ okruhu, který má duši motorsportu, vůni motorsportu a je to druh trati, kde by DTM mělo být. Rádi bychom tu zůstali dlouhodobě, rád bych tu měl vyprodáno, ale to bude trvat dva, tři nebo čtyři roky,” nastínil Berger své plány s britským podnikem.

Podle Rakušana je zároveň velmi důležité mít v kalendáři britský závod. Tuto zemi Berger považuje za domov motorsportu: “Pro mě je Británie domovem motorsportu. Motorsport bez Británie není motorsport,” uvedl.

O setrvání závodu v Brands Hatch v kalendáři DTM stojí kromě Bergera také šéf vlastníka okruhu, společnosti MotorSport Vision, Jonathan Palmer: “Cítím to stejně jako Gerhard. Pokud se chce DTM vrátit, bude na tom s nimi rádi pracovat. Začali jsme s jednoroční dohodou a to byl ten správný způsob, jak to udělat,” řekl další bývalý pilot Formule 1.

Palmer rovněž označil za správnou volbu konfigurace trati: “Indy okruh, které ITR předtím chtělo, nemá majestátnost grand prix trati. Gerhard byl od začátku neochvějný, že bychom měli závodit na GP trati. A měl naprostou pravdu.”

Šéf MotorSport Vision je ale také otevřený případné změně místa konání britského podniku a jeho přesunu na Donington Park poté, co okruh v Brands Hatch byl ze strany jezdců kritizován kvůli nedostatku příležitostí pro předjíždění. “Každý okruh má své silné stránky a Donington je nyní skvěle zařízený okruh. Můj pocit je, že místo pro DTM je Brands [Hatch], protože je blíže k Evropě a má větší spádovou oblast. Jsem si jistý, že zde vždy bude větší dav [fanoušků], říká Palmer.

Opačný názor má ovšem pilot Audi Jamie Green. Podle jezdce Audi je vhodnějším okruhem na pořádání závodu DTM Donington Park, neboť nabízí více možností k předjíždění.

“DTM by rozhodně mělo být v Británii, ale jestli je toto správné místo…je těžké zde předjíždět. Myslím, že Donington je pravděpodobně vhodnější, neboť zde můžete předjíždět. Na grand prix okruhu máte místa jako hairpin a Goddards. Stále zde máte zatáčky, které jsou ve vysoké rychlosti opravdovou výzvou, jako Craner Curves, Old Hairpin a Coppice,” vyjádřil svůj názor vicemistr DTM z roku 2015.

Na Doningotn Parku se DTM již v minulosti představilo. Stalo se tak v letech 1993, 1994, 1995, 2002 a naposledy v roce 2003.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0