MS cestovních vozů komentuji na Eurosportu už od roku 2006. Za osm sezón jsem s ním zažil mnoho krásných okamžiků, prokřičel bezpočet úžasných bitev a
MS cestovních vozů komentuji na Eurosportu už od roku 2006. Za osm sezón jsem s ním zažil mnoho krásných okamžiků, prokřičel bezpočet úžasných bitev a žasl nad tím, co všechno se může stát, když na trať pošlete plechová auta s povolením do sebe v rámci pravidel strkat. Pamatuji si na dojemná vítězství Zanardiho ve speciálně upraveném BMW pro invalidy, dechberoucí manévry Thompsona v rudé Alfě Romeo i na safety car, který ve Francii vjel do cesty vedoucímu Engstlerovi, utrhl mu kolo a připravil jej tak o vítězství. A okruh v Pau o další pořádání závodů.
Přesto to i přes rostoucí sledovanost po celém světě se WTCC zatím nepodařilo dosáhnout popularity Formule 1, DTM či WRC. Možná za to mohly relativně pomalé vozy, dominance dieselových motorů, následovaná dominancí Chevroletů či snad malá účast skutečných jezdeckých hvězd. Letos má ale WTTC na tohle všechno odpověď. Na tratě se vydají dosud nejsilnější auta dramatického vzhledu, účast tři továren slibuje vyrovnané souboje a na startovní rošt se postaví závodnická legenda Sebastian Loeb. Zdá se, že šampionát, který se jako jeden z mála může pochlubit oficiálním statusem mistrovství světa FIA, dostává ty správné parametry.
…………. zbytek příspěvku naleznete přímo na blogu Bély En.
COMMENTS