Od příští sezóny 2019/20 čeká třídu GTE Am zavedení systému dodatečného kompenzačního závaží, tzv. balastu, jako nový prvek pro vyrovnání výkonnostní
Od příští sezóny 2019/20 čeká třídu GTE Am zavedení systému dodatečného kompenzačního závaží, tzv. balastu, jako nový prvek pro vyrovnání výkonnostních rozdílů. Série tak kráčí stejným směrem jako evropská ELMS. Úpravy pravidel se týkají i zastávek v boxech.
Změna v rámci GTE-Am přichází po oznámení, že balast má být zaveden také u vozů GTE v šampionátu ELMS od roku 2019. Závaží se má udělovat jako kombinace výsledku z předchozího závodu a aktuálního umístění v šampionátu.
Další úprava se týká také bodování v rámci celého šampionátu FIA WEC, které má nyní reflektovat různé délky závodů. Od následující sezóny se má totiž například na Silverstonu či v čínské Šanghaji závodit jen čtyři hodiny, zatímco v Bahrajnu se naopak pojede osmihodinový závod.
A na závěr FIA také na svém shromáždění schválila úpravu, která opět zakazuje přezouvat pneumatiky a tankovat vozy najednou. To byla jedna z velkých změn pro aktuální super sezónu.
COMMENTS