Balast ve třídě GTE-Am od sezóny 2019/20

Balast ve třídě GTE-Am od sezóny 2019/20

Od příští sezóny 2019/20 čeká třídu GTE Am zavedení systému dodatečného kompenzačního závaží, tzv. balastu, jako nový prvek pro vyrovnání výkonnostní

6h Silverstone – Třetí vítězství pro Toyotu #8
Sychravý začátek víkendu v Šanghaji vyšel nejlépe Toyotě
Startovní pole WEC nabídne rekordních 36 vozů

Od příští sezóny 2019/20 čeká třídu GTE Am zavedení systému dodatečného kompenzačního závaží, tzv. balastu, jako nový prvek pro vyrovnání výkonnostních rozdílů. Série tak kráčí stejným směrem jako evropská ELMS. Úpravy pravidel se týkají i zastávek v boxech.

Změna v rámci GTE-Am přichází po oznámení, že balast má být zaveden také u vozů GTE v šampionátu ELMS od roku 2019. Závaží se má udělovat jako kombinace výsledku z předchozího závodu a aktuálního umístění v šampionátu.

Další úprava se týká také bodování v rámci celého šampionátu FIA WEC, které má nyní reflektovat různé délky závodů. Od následující sezóny se má totiž například na Silverstonu či v čínské Šanghaji závodit jen čtyři hodiny, zatímco v Bahrajnu se naopak pojede osmihodinový závod.

A na závěr FIA také na svém shromáždění schválila úpravu, která opět zakazuje přezouvat pneumatiky a tankovat vozy najednou. To byla jedna z velkých změn pro aktuální super sezónu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0