Před 30 lety byl otevřen současný Masarykův okruh, který se připravuje na výročí. Nadčasová trať, kterou závodníci považují za jednu z nejkrásnějších
Před 30 lety byl otevřen současný Masarykův okruh, který se připravuje na výročí. Nadčasová trať, kterou závodníci považují za jednu z nejkrásnějších na světě.
Vrcholem jubilejní sezony bude samozřejmě Velká cena České republiky, jejíž termín se letos posunul už na začátek srpna. 52. ročník Grand Prix České republiky nabídne i českou účast v královské kubatuře. Po roce v superbicích se totiž vrací Karel Abraham, jenž v barvách týmu Aspar usedne na Ducati GP15. Ani v kategorii Moto3 nebude chybět pravidelný český zástupce. V “malorážkách” se představí Jakub Kornfeil, který letos přesedlal na stroj značky Peugeot v týmu Saxoprint. Před tuzemským publikem by měl startovat i Filip Salač v Red Bull MotoGP Rookies Cupu.
Nemotoristicky odstartuje sezona na Masarykově okruhu už 8. dubna, kdy trať hostí Masaryk Run, při kterém na trať vyrazí téměř 2 tisíce běžců, inline bruslařů a jezdců na koloběžkách. Na Masaryk Run plynule naváže víkendová Tuning Show, která vyvrcholí sprinty na cílové rovince a závody do vrchu.
Předposlední dubnový víkend bude v rámci motocyklové Jarní ceny Brna k vidění velký návrat sajdkár. Na Masarykově okruhu se tyto rychlé stroje pro dvoučlennou posádku objeví po dlouhých dvaceti letech. Na programu závodního víkendu bude totiž International Sidecar Trophy, ve které startují dvoučlenné posádky kategorií F1a F2. „V obou případech jde o divácky velmi atraktivní podívanou. Tím spíš, že sajdkáry u nás měly takovou tradici a konečně se sem vrací,“ upřesnil sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.
Květnový Histo Cup přinese souboje sportovních aut z druhé poloviny minulého století. Na startovním roštu se v rámci rakouského klubového šampionátu historických vozů představí takové legendy jako Alfa Romeo GTA, Ford Mustang nebo samostatný závod atraktivních youngtimerů BMW E30.
Nejočekávanější událostí italského šampionátu Gruppo Peroni, který se pojede 10. a 11. června, bude tříhodinový vytrvalostní závod sportovních vozů. Podnik má za sebou více než třicetiletou tradici a na Masarykův okruh, který je jedinou závodní zastávkou mimo Itálii, míří po desetileté přestávce.
Vrcholem automobilové sezony bude na počátku září závodní víkend Masaryk Racing Days. Na dráze se odehraje závěrečný boj středoevropské okruhové elity o mistrovské tituly, které doplní neméně atraktivní doprovodné série. V rámci seriálu Boss GP se na Masarykově okruhu opět představí starší ale pekelně výkonné vozy formule 1. Otřásat se bude traťový rekord 1:39,093 minuty, který od roku 2015 drží Ingo Gerstl s monopostem Toro Rosso STR1.
Poslední závodní akci na Masarykově okruhu bude letos Czech Drift Series. Nejlepší jezdci z České republiky i ze Slovenska se mimo jiné představí i při tandemové jízdě, která slibuje napínavou a vizuálně velmi zajímavou podívanou.
Celý rok na nejslavnějším českém okruhu už tradičně završí Motoshow rekord, pokus o překonání rekordu v počtu motorek na dráze spojený se vzpomínkou na zesnulého závodníka MotoGP Marca Simoncelliho.
Foto: Automotodrom Brno
COMMENTS
Wow, ono to ještě žije?