Společnost AUTODROM MOST na základě jednání s promotéry postupně naplňuje kalendář závodů pro sezonu 2018. Na termínech stěžejních podniků už se obě s
Společnost AUTODROM MOST na základě jednání s promotéry postupně naplňuje kalendář závodů pro sezonu 2018. Na termínech stěžejních podniků už se obě strany dohodly. „Vždy ve středu ve čtrnáctidenním intervalu počínaje 25. říjnem zveřejníme informace o akci zařazené do kalendáře závodů na příští rok. Chceme tak fanoušky trochu napínat i překvapit. Tou první je – jak jinak – evropský šampionát okruhových tahačů (FIA ETRC) Czech Truck Prix. V Mostě jej přivítáme už pošestadvacáté,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka autodromu Jana Svobodová.
Pro Czech Truck Prix je v příštím roce vyhrazený termín 31. srpna až 2. září. Jde o nejprestižnější a nejnavštěvovanější podnik autodromu, každoročně přiláká do areálu závodiště bezmála 100 tisíc fanoušků z celé Evropy i dalších kontinentů. Je také nezanedbatelným ekonomickým přínosem pro město i celý region.
Už tradičně zahájí závodní víkend páteční spanilá jízda závodních tahačů ulicemi Mostu s kulturním programem a autogramiádou jezdců na centrálním 1. náměstí. V sobotu a v neděli se pak diváci mohou těšit kromě nádherných soubojů těžkotonážních kolosů a další vložené závody také na pestrý doprovodný program. The Most Truck Festival nejen pro spediční a dopravní firmy a milovníky kamionů naváže na letošní úspěšnou premiéru. Pořadatelé zvou také na kaskadérskou show, taxijízdy v upravených speciálech či vyhlídkové lety vrtulníkem. Atrakce a spousta zábavy čekají také na nejmladší návštěvníky.
Cena vstupného zůstává i pro příští rok beze změn. Dospělý tak zaplatí za jednodenní lístek na sobotu nebo neděli 490 korun, za páteční 150 korun. Děti do 130 centimetrů výšky mají vstup zdarma. Pro vyšší děti a mládež ve věku do 17 let včetně je vstupné ve výši 90 korun za sobotu nebo neděli, o 40 korun méně pak v pátek. Vstupenky je už nyní možné zakoupit on-line prostřednictvím webových stránek autodromu v sekci VSTUPENKY. Více informací o Czech Truck Prix zájemci najdou zde.
Titul bude v příštím roce obhajovat letošní šampion Adam Lacko a také jeho roudnický tým Buggyra. Na dvojitém úspěchu měl kromě Lacka, který téměř po celou sezonu vévodil celkovému pořadí jezdců, výrazný podíl také jeho parťák David Vršecký. Dvojnásobný mistr Evropy okruhových tahačů se do kolotoče ETRC vrátil po roční pauze a právě svými výkony napomohl k vítězství Buggyry také v klasifikaci týmů.
Ačkoli od závěrečného závodu letošního ročníku ETRC ve španělské Jaramě neuplynuly ještě ani tři týdny, Buggyra nechce evidentně před novou sezonou nic podcenit. Už ve středu proto tým dorazil na mostecký autodrom ke dvoudennímu testování. Přijeli i oba jezdci, Adam Lacko a David Vršecký. Tým si tak v Mostě vyzkoušel v praxi první technické novinky a komponenty. „S testováním jsme na úplném začátku. Jasné proto pochopitelně není ani složení jezdeckého dua pro sezonu 2018. Upřesníme jej později,“ oznámil manažer týmu Buggyra Jan Kalivoda.
COMMENTS
Ano a zároveň bohužel…
Czech Truck Prix, jehož úroveň je po celá desetiletí konstantní, je nejprestižnější a nejnavštěvovanějším podnik Mosteckého autodromu. Je momentálně i nejprestižnějším podnikem pořádaným v ČR (pokud vyjmeme motorky).
V době nedávno minulé se však v ČR jezdily ještě prestižnější závody, obzvláště na okruhu v Brně. Takové podniky jako World Sportscar Championship, FIA GT Championship, FIA GT1 World Championship a WTCC (kdy za to WTCC ještě stálo), tehdy Czech Truck Prix hravě zastiňovaly.
Úpadek způsobil, že to, co bylo dříve na okraji zájmu, je dnes středobodem. Vzpomínka na zlaté časy ve mě vyvolala nostalgickou náladu…
Souhlas s jedinou výjimkou. Úroveň po celá desetiletí konstantní není, ale postupně upadá – měřeno kvalitou i kvantitou. Zatímco před 10 lety se těch náklaďáků sešlo 25, dnes se jich sejde 15. Zatímco tehdy to výrobcům (MAN, Mercedes, Renault) stálo za pozornost, dnes jim to za pozornost nestojí. Takže je to taková selanka soukromníků se všemi zápory s tím spojenými. Výsledkem pak nemůže být nic jinýho než obrovský rozdíly ve výkonnosti, kdy první 3-4 mají velkou technickou převahu, protože s nimi nikdo další neudrží vývojový tempo. Pár dalších se tam někde plácá ve středu pole a ten zbytek jsou úplní amatéři, kteří to udržují při životě silou vůle (např. Vojtíšek). Ale abychom to s tou nostalgií po starých zlatých časech nepřehnali: alespoň v motocyklovým sportu by to příští rok mělo být lepší, protože podle předběžnýho kalendáře se do Brna vrací MS superbiků. Tak uvidíme, jestli to nakonec klapne…
Je treba si uvedomit, ze podnik CZTP dnes uz neni pouze o zavodech. Primarne jo, ale vsechen doprovodny program okolo pro navstevniky dela znacne procento toho vikendu.
Máte pravdu, ale také musím říci bohužel. Já pamatuji ještě doby, kdy např. na Intersérii bylo v Mostě 100 000 lidí v jednom dni, a jezdce jako Stuck, Ludwig, Ongais. Dnes nemožné, a pokud jde o CZTP, fakt mě už nebere to poukazování na doprovodný program!!!!!!! Letos, v době 25 výročí, to byla co se týká závodního programu taková bída, že jsem to snad ještě nezažil, a nevěřím v nějaké zázračné zlepšení. Zlatý Carbonia Cup!!
To jste vystihl docela přesně a to je na tom právě to smutný. 🙁 Že dnes už nejde o podstatu čehokoliv, ale všechno se tak nějak zvrhlo do jakýsi připitomělý “rádobyshow”. To se zdaleka netýká jen motorsportu, ale i důležitějších věcí – mezilidskými vztahy počínaje a politikou konče. Já i kolega Josefus patříme ke generacím, který si ještě zachovaly nějakou rozlišovací schopnost. Když jdeme na motorsport, chceme skutečný motorsport a ne doprovodný program okolo. Když jdeme na pivo, jdeme do pivnice a ne na nějaký “jakobyzávody”. A když chceme blbnout s dětma, tak jdeme na pouť a ne do supermarketu… Bohužel tyhle hranice se dnes smazávají ve jménu jakýsi univerzální zábavy pro všechny a pro nikoho.