Už je to tady zase. Populárnost šampionátu Auto GP je ta tam a aby toho nebylo málo zbrojí pro ti ní nový seriál Formula Acceleration 1 Series, kde by
Už je to tady zase. Populárnost šampionátu Auto GP je ta tam a aby toho nebylo málo zbrojí pro ti ní nový seriál Formula Acceleration 1 Series, kde by se mohli uchytit někteří špičkoví jezdci z Evropy.
V těchto dnech probíhají oficiální testy série Auto GP a kolik byste řekli, že ve Valencii testuje jezdců? I se slovenským Richardem Gondou pouhých 14. Jak známe Auto GP, více čekat nemůže, spíš můžeme očekávat v průběhu sezony nějaký úbytek. Znáte to, jezdci dojdou peníze, tak se holt nejede…
Je sice pravda, že tým úřadujících mistrů Super Nova podepsal smlouvu s Kanaďanem Gianmarcem Raimondem, který byl velmi rychlý před dvěma lety v evropském šampionátu Formule 3, ale to je tuze málo. Např. Japonec Kimiya Sato, který vloni bojoval v Auto GP o titul letos ani neodjede kompletní sezonu, když se bude soustředit především na GP2.
V letošní sezoně bude také chybět Vittorio Ghirelli, tedy loňský šampion.
K nejrychlejším jezdcům letošní sezony by měl patřit Maďar Tamas Pal Kiss, který časem 1:21,179 zlomil traťový rekord ve Valencii. Loňský mistr evropské Formule 3 Open Richard Gonda zaostal na osmé příčce o bezmála 2 sekundy.
A jak je na tom série FA1? Těžko říct, nikde nejsou žádné seznamy přihlášených jezdců, nicméně na to je čas, první závod se jede až na konci měsíce. Nicméně FA1 zavádí formát, o který se pokoušeli jiné série a moc dlouho se neudržel. Tedy FA1 jde ve stopách A1GP, formulí, se kterými se pojede právě v nově vzniklém šampionátu Acceleration. Každý tým bude představovat jinou zemi.
Nejhloupější na tom je, že jezdec nemusí být stejné národnosti, jako jsou barvy jeho vozu, tudíž se může stát, že Venezuelan Rodolfo Gonzales bude závodit v nizozemské formuli.
Podle posledních informací je jeden z prvních jezdců potvrzený vítěz závodu GP2 Series Tom Dillmann. Dalším by mohl být nizozemský rychlík Nigel Melker, který však stále čeká na volné místo ve Formuli Renault 3.5. Dočkat bysme se mohli také právě Gonzaleze, ale také Švéda Felixe Rosenqvista, který však má jako prioritu boj o titul v European F3. To prý neznamená, že by si nemohl zazávodit i v FA1.
To máme tedy 4 potencionální jezdce, kolik se jich nakonec dočkáme? Bude jich aspoň 10? Nasnadě je otázka-má to vůbec smysl? Má smysl pořádat dva šampionáty se stejnými vozy, když v jednom pojede 14 jezdců a ve druhém třeba 10? Na to už si musí odpovědět každý sám a kdo ví, třeba FA1 Series příjemně překvapí.
Pro úplnost doplňujeme výsledky úterních testů Auto GP ve Valencii:
Pos Driver Team Time Gap Laps 1. Tamas Pal Kiss Zele 1m21.197s 42 2. Kimiya Sato MLR71/Euronova 1m21.390s +0.193s 47 3. Kevin Giovesi Puma 3/Eurotech 1m21.489s +0.292s 47 4. Sam DeJonghe Virtuosi 1m21.734s +0.537s 36 5. Andrea Roda Virtuosi 1m21.743s +0.546s 54 6. Markus Pommer Super Nova 1m22.098s +0.901s 52 7. Michela Cerruti Super Nova 1m22.651s +1.454s 61 8. Richard Gonda Virtuosi 1m22.976s +1.779s 63 9. Giuseppe Cipriani Ibiza 1m23.134s +1.937s 59 10. Loris Spinelli Puma 3/Eurotech 1m23.273s +2.076s 62 11. Francesco Dracone Ibiza 1m23.436s +2.239s 52 12. Michele La Rosa MLR71/Euronova 1m25.117s +3.920s 41 13. Salvatore Deplano MLR71/Euronova 1m25.117s +3.920s 11 14. Antonio Spavone Zele 1m25.191s +3.994s 11 Foto: FA1
COMMENTS