Uplynulý víkend se na dubajském autodromu konal dvouhodinový vytrvalostní závod, jenž se započítával do okruhového mistrovství Spojených arabských emi
Uplynulý víkend se na dubajském autodromu konal dvouhodinový vytrvalostní závod, jenž se započítával do okruhového mistrovství Spojených arabských emirátů, neboli NGK Racing Series. Svou vytrvalostní premiéru v Arábii si tak užil speciál Audi R8 LMS Ultra v barvách českého týmu.
Petr Kačírek s Marcelem Kusínem šli do tohoto závodu s jasným cílem, a to atakovat nejvyšší příčky. To se také potvrdilo, když se Marcel Kusín, který startoval z páté pozice, během tří kol prokousal do vedení. Ve čtvrtém kole se to však zvrtlo. Jeden z Radicalů, bojujících o absolutní vítězství, totiž trefil zadní část Audi, které se následně roztočilo.
„Předjížděl mě dost hloupě, navíc v místě, kde to ani moc nešlo. Dostal jsem ránu na zadní kolo a vyletěl jsem mimo trať. Než jsem se dostal zpátky do závodu, uběhla více jak minuta, protože jsem musel restartovat všechny systémy vozu. V tu chvíli ve mně bouchly saze a já snažil své soupeře dohnat. Vyzkoušel jsem si tak i limity vozu a musím říct, že se mi i v náročných dubajských podmínkách jelo s Audi skvěle. Celkově si jízdu v Audi užívám. Oproti Ferrari, kde bylo sice vše takové závodnější, ale vlastně také o takových 12 let starší, je to krásná a takřka taková pohodová jízda“ popsal inkriminovaný okamžik Marcel Kusín.
Po hodině urputného boje se Kusín probojoval na druhé místo a v plánu byla zastávka v boxech s výměnou pneumatik, jezdce a dotankováním. Kačírek, jenž Kusína vystřídal, samozřejmě pomýšlel na atak prvního místa, ale během zastávky v boxech se to celé zamotalo.
„V tomto závodě byl povinný, tříminutový, pitstop. Nám se bohužel stalo osudným tankování. Netankuje se rychlotankovacího zařízení, ale z klasických stojanů. Na mě už naši mechanici u jednoho čekali, ale když jsem zastavil, bylo nám řečeno, že je stojan uzavřen. Další nastartování bylo z důvodu přehřátí motoru nemyslitelné, a tak mechanici museli vůz odtlačit k jinému stojanu. Než se nám podařilo dotankovat, nabrali jsme ztrátu dalších tří minut,“ popsal smolný moment Petr Kačírek.
Ztrátu už se sice Kačírkovi nepodařilo dotáhnout, nicméně druhé místo absolutně v prvním vytrvalostním závodě v Dubaji je skvělou vizitkou pro tým K&K Duck Racing.
Pražský tým měl v závodě navíc ještě druhou posádku, kterou tvořili Dan Skalický s Lumírem Firlou. Ti osedlali BMW 130i a soupeřili především s Renaulty Clio, či Hondami. Firlovi se podařilo předat Skalickému vůz na druhém místě a ačkoliv vedoucí Honda byla o tři sekundy na kolo rychlejší, Danovi Skalickému se příliš nevzdalovala. Byl to však nerovný boj, nicméně ztráta pouhých 24 sekund v cíli hovoří za vše.
„Myslím, že můžeme náš první vytrvalostní závod s Audi v Dubaji za úspěch. Chtěli jsme samozřejmě bojovat o absolutní vítězství, ale druhé místo je také výborné. S tím vším, co se stalo, ho určitě považujeme za úspěch. Stejně tak druhé místo Lumíra s Danem je skvělé. Nyní máme až do konce ledna závodnickou pauzu, takže během Vánoc zregenerujeme, nabereme novou energii a příští rok do toho opět naostro vlétneme,“ dodal Petr Kačírek.
TZ týmu
Foto: Petr Frýba
COMMENTS