Aston Martin uvidíme v DTM již v sezoně 2019. Britská automobilka rozšíří německý šampionát ve spolupráci s R-Motorsport a s HWA. Startovní listina na
Aston Martin uvidíme v DTM již v sezoně 2019. Britská automobilka rozšíří německý šampionát ve spolupráci s R-Motorsport a s HWA. Startovní listina nadcházejícího ročníku se tak bude i nadále skládat z trojice značek.
Po odchodu Mercedesu vše nasvědčovalo tomu, že startovní pole DTM bude v roce 2019 čítat pouze dvojici automobilek- Audi a BMW. Nakonec se ale také v nadcházející sezoně mohou fanoušci těšit na tři značky.
Odcházející „stříbrné šípy“ totiž nahradí Aston Martin. Britská automobilka byla původně se vstupem do série spojována až pro sezonu 2020, nakonec se ale k německému šampionátu připojí již o rok dříve. Stane se tak ve spolupráci s týmy R-Motorsport a HWA AG. Německá stáj bude navíc zodpovídat za konstrukci, vývoj a nasazování vozů, které budou založeny na konceptu Aston Martin Vantage.
„Toto rozhodnutí výrobce luxusních sportovních vozů jako je Aston Martin je pro naší sérii historickou událostí a milníkem, co se týče mezinárodního zaměření DTM. Jsem přesvědčený, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR (promotérská společnost DTM) a GTA (promotér Super GT, se kterou DTM uzavřelo partnerství v podobě jednotných „Class One“ pravidel) stejně jako rozhodnutí Aston Martinu o příchodu do DTM bude signalizací pro další automobilky. Spolupráce s GTA, internacionalizace naší platformy a získávání dalších značek představuje jeden z našich nejdůležitějších strategických cílů,” uvedl boss DTM Gerhard Berger.
Rakušan dále prohlásil, že by v roce 2020 mohla být série přejmenována. Potenciální změnu názvu šampionátu nastínil Berger již dříve.
“Budeme společně s týmy a značkami usilovat o mezinárodní expanzi, která by měla být zdůrazněna úpravou názvu série od roku 2020.”
Šéf R-Motorsportu Dr. Florian Kamelger mimo jiné uvedl, že v rozhodování R-Motorsportu o vstupu hrála zásadní roli nová technická pravidla a také rostoucí mezinárodní orientace.
„Máme velikou radost, že se společně s Aston Martinem připojíme ke slavné vrcholné sérii s mezinárodním zaměřením. Závodění s kvalitními automobilkami představuje pro naši značku velkou výzvu. Nová technická pravidla a rozšíření mezinárodní orientace byly pro naše rozhodnutí důležitými důvody,“ řekl Kamelger.
Z příchodu Aston Martinu mají radost také jejich budoucí konkurenti BMW a Audi, které příchodem třetího výrobce podmiňovalo své budoucí působení v DTM po roce 2019. Šéf Audi Motorsportu Dieter Gass vyjádřil radost z příchodu britské značky a věří, že DTM bude pokračovat ve svém „úspěšném příběhu.
„Měli jsme těžké časy a bojovali jsme tvrdě, s velkou podporou všech zapojených výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera. Jsem šťastný, že konečně můžeme potvrdit budoucí účast Aston Martinu a že úspěšný příběh DTM bude pokračovat,“ vyjádřil se Gass k příchodu Aston Martinu.
Šéf BMW Motorsportu Jens Marquardt dodal následující: “Naše víra v kontinuitu DTM a spousta hodin společné práce s ITR a Audi se vyplatily.”
Kolik vozů Aston Martin nasadí a kdo je bude pilotovat, bude teprve oznámeno. Tento „last minute“ příchod britské automobilky by ovšem mohl být šancí některých současných pilotů Mercedesu na setrvání v DTM. Svoji touhu pokračovat v německém šampionátu již vyjádřil Daniel Juncadella a setrvání v DTM nevyloučil ani Paul Di Resta.
COMMENTS