Aston Martin vidí budoucnost Le Mans v supersportech

Aston Martin vidí budoucnost Le Mans v supersportech

Aston Martin vyrobil ve spolupráci s týmem F1 Red Bull Racing futuristický vůz s názvem Valkyrie. Nedávno představený stroj je s poměrem jedné koňské

DTM: Juncadella s Habsburgem doplňují sestavu R-Motorsportu
FIA WEC: Aston Martin bude mít Art Car, Nissan retro zbarvení
Agent 007 by záviděl. Unikátní Aston Martin mistra BTCC jde do dražby – galerie

Aston Martin vyrobil ve spolupráci s týmem F1 Red Bull Racing futuristický vůz s názvem Valkyrie. Nedávno představený stroj je s poměrem jedné koňské síly na kilogram váhy jedním z nejextrémnějších supersportů současnosti. A britská automobilka by si s ním dokázala představit bojovat o absolutní vítězství v Le Mans. Musela by se však změnit pravidla.

Již dříve jsme vás informovali o tom, že FIA jedná s pořadatelskou organizací ACO o znovuzrození kategorie GTP, která by od sezony 2020/21 mohla v mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC nahradit královskou třídu LMP1, o níž mezi automobilkami klesá zájem. V ní by prototypy dostaly karoserii připomínající vozy GT.

Aston Martin však nyní ve svých úvahách o přilákání automobilek zpátky do královské kategorie FIA WEC postoupil ještě dál a navrhuje, aby nejvyšší třídu tvořily závodně upravené supersporty. O celkové vítězství by pak bojovaly automobily jako Valkyrie, McLaren P1 či Ferrari LeFerrari.

„Prototypy jsou speciálně vyráběné vozy jen za účelem závodění. Aston Martin nikdy do této kategorie nevstoupí, protože pro nás nemá význam. Pokud by se ale zavedla pravidla, která by umožnila souboje závodních derivátů silničních vozů, nebylo by to zajímavé jen pro nás, ale pro všechny fanoušky,“  řekl výkonný ředitel automobilky Aston Martin Andy Palmer serveru Autocar.co.uk

Aston Martin v uplynulé sezoně vytrvalostního šampionátu sice vyhrál 24h Le Mans mezi vozy GT a v roce 2018 hodlá nasadit novou verzi Vantage GTE. Na absolutní prvenství v legendárním vytrvalostním závodě však s těmito stroji pomýšlet nemůže, a pokud by tak bylo britskému výrobci umožněno se supersportem Valkyrie, mohl by navázat na předchozí triumf, který v Le Mans získal naposledy v roce 1959.

Aston Martin Valkyrie disponuje 12-ti válcovým motorem Cosworth o objemu 6.2litru a v kombinaci s hybridním systém KERS může dosáhnout výkonu 1130 koní. A to se jedná zatím o silniční verzi. Aston slibuje k roku 2020 ještě extrémnější závodní verzi.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0