Aston Martin představil nový Vantage GTE, pojede na pneumatikách Michelin

Aston Martin představil nový Vantage GTE, pojede na pneumatikách Michelin

Aston Martin Racing představil nového vyzyvatele, se kterým v nadcházející sezoně vyrazí do mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC. Vůz brits

FIA WEC: Od příští sezony se bude v GTE bojovat o mistrovské tituly
Snaha spojit kategorie GTE a GT3 skončila neúspěchem
FIA WEC: Závodění v GTE bude o 138 % dražší

Aston Martin Racing představil nového vyzyvatele, se kterým v nadcházející sezoně vyrazí do mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC. Vůz britské automobilky vychází z nové generace silničního automobilu, se kterým byl souběžně vyvíjen.

Aston Martin Vantage GTE nasadí pro sezonu 2018 vůbec poprvé přeplňovaný motor, je jím čtyřlitrový osmiválec od Mercedesu AMG a má za sebou přes 13000 natestovaných kilometrů, přičemž nejintenzivnější byla třicetihodinová zkouška na okruhu v Navaře, jízdy probíhaly také v Sebringu.

Nový vůz si odbude závodní premiéru při úvodním podniku světového vytrvalostního šampionátu  v květnu ve Spa-Francorchamps.

„Navrhování a vývoj nového závodního vozu byl velmi příjemnou záležitostí. Úzce jsme při tom spolupracovali s týmem lidí z továrny v Gaydonu. Věnovali jsme spoustu času optimalizování designu a nejmenších detailů do té doby, než byl připraven prototyp. To se pozitivně odrazilo na testování. Tento projekt byl jedním z nejnáročnějších, ale zároveň nejvděčnějších, jaké jsem dosud zažil,“ řekl technický ředitel Aston Martin Racing Dan Sayers.

„Začíná nová etapa Aston Martin Racingu v náročné kategorii GTE, moc se těšíme na tzv. Super sezonu, v níž se WEC vrací do Sebringu a hned dvakrát zavítá do Le Mans,“ doplnil Šéf AMR John Gaw.

Nový Vantage GTE zároveň přechází na pneumatiky značky Michelin. V předchozích dvou letech využíval Aston Martin Racing ve třídě GTE-Pro jako poslední ze startovního pole obutí od Dunlopu, které se do jisté míry podepsalo i na vyvíjeném voze, protože na nich značka doposud testovala.

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar

    Není tu někde zevrubná zpráva, co je ta Supersezóna?
    Děkuji.

  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Je moc fajn, že se v kategorii GTE střetávají různorodé technické koncepty. Avšak konstruktéři Aston Martinu a Mercedesu si musí být již několik let vědomi toho, že sportovní vozy s motorem vpředu jsou z hlediska jízdních vlastností a rozložení hmotnosti v nevýhodě oproti vozům s motory vzadu.
    U silničních verzí je tento faktor málo podstatný. Z hlediska velikosti a uspořádání “zavazadlového prostoru” je sice Aston Martin praktičtější než Ferrari 488, do kterého se kromě řidiče jen ztěžka vejde paraple, avšak v případě nasazení na závodní dráze bude muset Aston Martin svůj hendikep kompenzovat najmutím lepších jezdců, než má konkurence s motory vzadu.

    • comment-avatar
      mijunior 7 years ago

      Překvapující je že ten mizerný koncept je tak rozšířený. Aston, Corvette, BMW, donedávna Viper. Ještě že je dostatek dobrých jezdců jinak by byli dočista odepsaný. Aspoň se poctivě drží konceptu a ne jako Porsche které sice běžně vozí motor v “kufru” ale pro třídu GTE ho nacpalo pilotovi za záda.

  • DISQUS: 0