O víkendu proběhl závěrečný závod premiérové sezony Asian Le Mans Series. Pětidílný šampionát uzavírala tříhodinovka na malajském okruhu Sepang, které
O víkendu proběhl závěrečný závod premiérové sezony Asian Le Mans Series. Pětidílný šampionát uzavírala tříhodinovka na malajském okruhu Sepang, které v kategorii LMP2 dominovala stáj OAK Racing a vedle vítězství se radovala i z titulu.
Zpočátku byl souboj vyrovnaný. Na čele se usadila stáj Craft Racing v čele s Richardem Bradleym, jenže jakmile se za volant posadili Jun Jin Pu a Dan Polley, ztratila stáj kontakt se špičkou. Vedení převzala stáj KCMG s prototypem Morgan Nissan, ale zhruba hodinu před koncem závodu se musel vedoucí Tsugio Matsuda sklonit před uměním Ho-Ping Tunga, jenž převzal vedení a stáji OAK přivezl prvenství s náskokem jedné minuty a devatenácti vteřin. K bohatému náskoku pomohlo i rozhodnutí přezout při poslední zastávce v boxech jen pneumatiky na pravé straně vozu. Pořadí v cíli bylo OAK Racing, KCMG Racing a Craft Racing, ovšem po závodě podalo KCMG protest proti OAK s podezřením na ilegální palivovou nádrž. Vedení série protest zamítlo, ale stáj se hodlá odvolat.
V kategorii GTE se představily dva týmy. Z vítězství se radoval tým Taisan Ken Endless s vozem Ferrari 458, na druhém místě s šestikolovou ztrátou skončil tým Aai-Rstrada s vozem Porsche.
V GTC se týden po vítězství v Bahrajnu v rámci FIA WEC znovu radoval Toni Vilander. Vůz Ferrari 458 GT3 sdílel s Wengem Sunem Mokem. Dvojice vyhrála s téměř půlminutovým náskokem před stájí AF Corsa, která získala titul už v předposledním závodě v Číně. Poslední volné místo na stupních vítězů obsadila stáj Craft Racing s Astonem Martinem, o který se dělili Stefan Mücke a Keita Sawa.
V kategorii GTC Am vozů Lamborghini Gallardo startovaly tři vozy. Jeden z nich do cíle nedojel, zbylé dva dělila jednokolová ztráta. Vítězství si odnesl tým Primemantle Aylezo před Mike Racing.
Aleš Sirný
Foto: Asian Le Mans Series
COMMENTS