Stáji ARC Bratislava se vstupenka do Le Mans vzdaluje. Po dvou odjetých závodech aktuálního ročníku Asian Le Mans Series totiž slovenskému týmu patří
Stáji ARC Bratislava se vstupenka do Le Mans vzdaluje. Po dvou odjetých závodech aktuálního ročníku Asian Le Mans Series totiž slovenskému týmu patří v průběžném pořadí kategorie LMP2 Am poslední čtvrté místo.
V minulém ročníku Asian Le Mans Series se stáji ARC Bratislava podařilo vybojovat titul kategorie LMP2 Am. Díky tomuto úspěchu si slovenský tým mohl v červnu připsat druhý start ve slavném podniku 24 hodin Le Mans.
Sezona 2019/2020 ale partě Mira Konopky zatím tolik nevychází. Zatímco do cíle úvodního závodu v Šanghaji se žlutý Ligier JS P2 nedostal, v australském Tailem Bendu vybojoval vůz se startovním číslem 4 ve třídě LMP2 Am bronz. V průběžném pořadí této kategorie se ale tým stále nachází na poslední čtvrté příčce, kde figuruje s 16 body, a s jeho šancemi na třetí start ve francouzském klání to tak po poločase ročníku nevypadá zrovna růžově.
Na čele se v LM2 Am nachází vůz se startovním číslem 52 stáje Rick Ware Racing, v němž se během úvodních dvou čtyřhodinovek svezli Philippe Mulacek, Michael Zimicki, Guy Cosmo a Anthony Lazzaro. Na svém kontě mají o 27 bodů více než Slováci, tedy 43. Tento stav v praxi znamená, že matematická šance na celkové prvenství u ARC Bratislavy sice stále žije, v dalších závodech se ovšem bude muset spolehnout také na pomoc v podobě smůly svých oponentů.
Druhá příčka patří vozu č. 59 týmu RLR MSport (posádka John Farano – Andrew Higgins – Arjun Maini, 26 bodů) a na třetím místě se nachází druhý prototyp Rick Ware Racingu s číslem 52 (Mark Kvamme, Gustas Grinbergas, Cody Ware, 18 bodů).
Kategorii LMP2 vévodí po triumfech v obou dosavadních závodech vůz č. 26 týmu G-Drive Racing with Algarve (James French – Leonard Hoogenboom – Roman Rusinov, 50 bodů) před vozem č. 36 Eurasie Motorsportu (Nick Foster – Roberto Merhi – Aidan Read, 37 bodů) a prototypem č. 45 Thunderhead Carlin Racingu (Ben Barnicoat – Jack Manchester – Harry Tincknell, 31 bodů).
V LMP3 je již situace o něco těsnější. Na první příčce se sice nachází vůz Nielsen Racingu se startovním číslem 2 (Colin Noble – Anthony Wells – Charles Crews, 44 bodů), avšak jeho náskok před vozem č. 13 týmu Inter Europol Competition (Martin Hippe – Nigel Moore) činí pouze jeden bod. Třetí místo má ve svém držení prototyp č. 12 stáje ACE1 Villorba Corse (Alessandro Bressan, Gabriele Lancieri, Juki Harata, David Fumanelli, 27 bodů).
Patrně nejvyrovnanější je ale situace v GT, kde se prvních šest vozů nachází v intervalu 11 bodů. Vede č. 7 Car Guy Racingu (Kei Cozzolino, Takeši Kimura, Antonio Fuoco, Côme Ledogar, 35 bodů) před č. 77 D´Station Racingu AMR (Tomonobu Fudžii – Ross Gunn – Satoši Hošino, 33 bodů) a č. 27 týmu HubAuto Corsa (Morris Čen – Marcos Gomes – Davide Rigon, 28 bodů).
V hodnocení GT Am se zatím představil pouze vůz č. 16 stáje Astro Veloce Motorsports (Michael Lu – Dennis Žang). Dvojice si ale zatím připsala pouze dva body.
Zatímco třetí závod čeká na jezdce 15. února v Sepangu, finále sezony bude hostit 23. února thajský Buriram.
titulní fotografie: Asian Le Mans Series / Facebook
COMMENTS