ARC Bratislava: Radosti i strasti v Le Mans

ARC Bratislava: Radosti i strasti v Le Mans

Majitel a šéf týmu ARC Bratislava Miroslav Konopka má za sebou vrchol své dosavadní motoristické kariéry. V legendárním vytrvalostním závodě 24H Le Ma

Sladko-kyslé Thajsko v podaní ARC Bratislava
BGT: Na Nürburgringu zvítězilo Lamborghini, titul má McLaren
ARC Bratislavě se komplikuje cesta do Le Mans

Majitel a šéf týmu ARC Bratislava Miroslav Konopka má za sebou vrchol své dosavadní motoristické kariéry. V legendárním vytrvalostním závodě 24H Le Mans startoval slovenský matador poprvé se svou stájí a poprvé v náročné kategorii prototypů LMP2.

Konopka si tak užil skvělé pocity nejen při řízení rychlé techniky na slavné trati ve věhlasném závodě, ale už jen samotný pocit zadostiučinění, že vlastní tým „kvalifikoval“ na startovní rošt. Kromě radostí ale čtyřiadvacetihodinovka přinesla také strasti a nečekané komplikace, které ještě budou mít dohru. Především je řeč o alternátoru, který prototyp Ligier JSP217 pokřtěný jako Ondrej několikrát poslal do boxů. O tom všem se pro server českéokruhy.cz rozpovídal Miroslav Konopka.

Miro, už se vám podařilo vstřebat všechny myšlenky a dojmy z Le Mans?
Tak je to první liga závodnického světa. Byla to pro nás velmi poučná zkušenost.

I přes všechny potíže, které vás během čtyřiadvacetihodinovky trápily, jste viděli šachovnicovou vlajku, což byl váš hlavní úkol. Splnil jste si tedy svůj cíl a panuje u vás spokojenost?
Na jedné straně jsme si náš cíl splnili, protože jsme dokončili, a na tom mají hlavní zásluhu naši mechanici. Na druhou stanu jsme ale nejeli do Le Mans, abychom skončili celkově na 45. místě.

Sám jste po kvalifikaci slovenským médiím v místě dění řekl, že výběr značky prototypu byla chyba. Ukázal snad závod 24H Le Mans vůz Ligier v jiném světle, než jak jste si jeho fungování představoval? A co chybělo, abyste nakonec startovali s původně zamýšlenou Orecou?
Bohužel, realita byla skutečně horší, než jsem si původně myslel. Během víkendu nás postihlo sedm velkých technických závad, kvůli kterým jsme museli zastavovat. Alternátor nám Ligier dodal až po startu samotného závodu. Oreca měla dle mého názoru vůz dobře připravený, ale bohužel jsem se rozhodl pro Ligier.

Kolik ještě čeká tým ARC Bratislava práce ve spojitosti se skončeným závodem v Le Mans? Budete procházet data, debatovat nad průběhem závodu a bilancovat, nebo to již berete jako minulost?
Nyní se již plně koncentrujeme na asijskou sérii Le Mans 2017/2018 a připravujeme na ni vůz. Seriál je pro nás důležitý, protože tam máme naše anglické a americké partnery. Na 24H Le Mans bych chtěl zapomenout, ale ještě mě čekají jednání ze zástupci Ligieru a jsem velmi zvědavý, jak to dopadne, protože nespokojené byly všechny zákaznické týmy kromě stáje Eurasia Motorsport, ve které startoval Jacques Nicolet (zakladatel a majitel partnerské firmy Onroak Automotive) se synem, a jejich prototyp se překvapivě vyhnul jakýmkoliv problémům.

Váš tým ARC Bratislava dokončil 24H Le Mans při své premiéře, což je pozoruhodná záležitost, ale přeci jen jste řekl, že jen dokončit nestačí. Vrátíte se tedy ještě do Le Mans s úmyslem útočit na dobrý výsledek?
Minimálně se o to pokusím, ale už jen se opět dostat na startovní rošt bude velmi náročné.

Letošní sezona pro vás ale ještě neskončila. Co vám vlastně účast ve 24H Le Mans dala? A budete nyní k ostatním vytrvalostním závodům přistupovat už jinak, řekněme například s větším nadhledem?
My jsme se na Le Mans koncentrovali v maximální možné míře a vše jsme tomu podřídili, technika nás i přesto zradila. Ale takový je bohužel motorsport, nikdo to tak nechtěl a nic s tím neuděláme. Jen samotná účast z pohledu jezdce a majitele týmu je obrovský rozdíl. Všichni jsme si prošli velkou školou a neskutečným množstvím povinností. Jsem tedy rád, že už máme vše za sebou a chtěl bych tak celému týmu velice poděkovat. Bez nich bych to nedokázal.

Foto: ARC Bratislava

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0