Jezdecká sestava stáje ARC Bratislava se dočká pro druhý závod aktuálního ročníku Asian Le Mans Series v australském Tailem Bendu jedné změny. K
Jezdecká sestava stáje ARC Bratislava se dočká pro druhý závod aktuálního ročníku Asian Le Mans Series v australském Tailem Bendu jedné změny. Kanga Linga totiž nahradí domácí závodník Garnet Patterson.
Pravou nohou se stáji ARC Bratislava do nové sezony Asian Le Mans Series bohužel vstoupit nepodařilo. Vozu se startovním číslem 4 totiž došlo během úvodního závodu v Šanghaji palivo a spatřit šachovnicový praporek tak slovenskému týmu nebylo souzeno.
Příležitost toto zaváhání napravit dostane parta Mira Konopky během druhého lednového víkendu na okruhu v australském Tailem Bendu. A aby tým podpořil své šance v tomto podniku, rozhodl se učinit jednu změnu v jezdecké sestavě. Mira Konopku s Andreasem Laskaratosem totiž nyní nedoplní Kang Ling, ale domácí jezdec Garnet Patterson, který na zdejším okruhu působí jakožto závodní kouč a tým se tak na pro většinu startovního pole neznámé trati bude moci opřít o jeho bohaté zkušenosti.
„Doufám, že mé znalosti nás dostanou vůči většině startovního pole Asian Le Mans Series do výhody. Adelaide jsem si osvojil jako svůj domov a je to skvělé místo k životu. Na okruhu The Bend trávím většinu svého času a na této 7,7 km dlouhé trati, kde budeme v lednu závodit, jsem absolvoval spoustu kol,“ říká 26letý pilot.
„Bude to obrovská výzva a bude hodně těžké se trať naučit, takže doufám, že dodám našemu týmu počáteční výhodu. Trať bude velice vzrušující a také velmi rychlá. Zadní část je opravdu náročná a bude velice zajímavé sledovat, jak se jezdci okruh naučí. Na těchto podnicích můžete trénovat jen omezeně, takže znalost trati bude opravdu důležitá. Mirovi jsem za tuto příležitost skutečně vděčný.“
Velkou výzvu budou podle Pattersona představovat také vysoké teploty. Ty by měly dle jeho mínění komplikovat život zejména Evropanům.
„Musíte se na to připravit a být v co nejlepší formě. Většina jezdců ale přijede z evropské zimy do poloviny našeho léta, tudíž tím budou zasaženi. Pro nás je hlavním cílem zvítězit ve třídě, připsat si body a pomoci týmu získat pro příští rok vstupenky do Le Mans.“
Na vytrvalostní scéně Asian Le Mans Series půjde pro Pattersona o premiéru. Zkušenosti s touto sérií již ale má, byť pouze ze sprintového poháru, ve kterém se roku 2016 umístil na celkovém třetím místě kategorie LMP3. Největších kariérních úspěchů ovšem dosáhl ve formulovém kokpitu. Zatímco roku 2013 slavil titul v šampionátu Formule Race Car Nový Jižní Wales, v sezoně 2014 se stal šampionem národního hodnocení australské F3.
titulní fotografie: Asian Le Mans Series
COMMENTS
Vy trapáci!!!Prečo ste odignorovali WTCR?Ani čiarku ste nenapísali o závodoch v Japonsku,Makau,či Sepangu!Ste naprd.
WTCR je derivát zaniklého WTCC, nad kterým i FIA zlomila hůl. Mohli jste si všimnout, že zástupce WTCR nebyl ani pozván na galavečer v pařížském Louvre, kde byli slavnostně vyhlášeni mistři světa a mistři šampionátů FIA. Slavnostní galavečer byl uspořádán dokonce ještě před koncem sezóny WTCR, kdy ještě nemohl být znám letošní mistr WTCR. Na galavečer byl naproti tomu pozván mistr Formule E, Jean-Éric Vergne, a to i přes to, že elektrická formule stále zatím ještě nemá oficiálního statut mistrovství světa. Nedá se proto vyloučit, že s formátem WTCR již FIA z dlouhodobého hlediska nepočítá…