Antonín Herbeck a jeho Pagani Zonda, to je prostě nerozlučná dvojice. Antonína Herbecka a jeho tým Rock Media Motors, čeká i letos start v seriálu DMV
Antonín Herbeck a jeho Pagani Zonda, to je prostě nerozlučná dvojice. Antonína Herbecka a jeho tým Rock Media Motors, čeká i letos start v seriálu DMV GTC. Ten začíná již tento víkend v italském Misanu, nicméně krásná Zonda se na trati objeví až při dalším podniku na Hockenheimringu. Pokud vás zajímá proč tomu tak je a jaké jsou další týmové novinky, tak právě Vám je určen níže přiložený rozhovor s Antonínem Herbeckem.
Antoníne, proč zrovna DMV GTC? Proč vás fanoušci opět neuvidí v domácím šampionátu?
Seriál DMV-GTC je naprosto fantastický – jezdí se na zajímavých okruzích a nikdo pro nás nevymýšlí další a další důvody, proč naše auto nemůže stát na startu, aniž bychom do něj dávali stokilovou zátěž a omezili výkon motoru nesmyslně navrženými restriktory. Je tam skvělá rodinná atmosféra a organizátor seriálu Ralph Monschauer dělá fantastickou práci při ukočírování všech týmů. Český šampionát je přehlídkou ambicí lidí, kteří nechtějí, aby vyhrával někdo jiný než oni. Když jsme ze začátku z technických důvodů nedojížděli, všichni se nám za zády smáli. Když jsme začali vyhrávat, přešel některé týmy smích a hned se vymýšlelo, jak se nás zbavit. Tak jsme šli. Dnešní GT3 vozy jsou už minimálně na úrovni GT1 vozů před 10 lety, takže v našem šampionátu je hodně vyrovnané pole a velká konkurence – právě díky GT3 třídě. Do Misana ale z časových důvodů nejedeme, takže náš první letošní start bude koncem dubna v Hockenheimu. S německými týmy budeme také spolupracovat na výrobě náhradních dílů, takže je to pro nás především obchod a možnost ukázat na náročném trhu co dovedeme.
Letos budete opět závodit s Pagani. Prošla tato nádherná kráska přes zimu nějakými zásadními úpravami?
Vzhledem ke změně našeho podnikání, kdy jsme se přeorientovali z tisku časopisů na pětiosé obrábění pod novým názvem Rock Robots, máme na autě nové polepy 🙂 Většina okruhů kde jezdíme požaduje maximální hluk na úrovni 100 dB, tak jsme pro letošní rok vyvinuli lehké a účinné tlumiče výfuků, které tyto hlukové normy splňují. Jinak je náš vůz ve standardní konfiguraci, až na požadavek organizátora používat pneumatiky od Dunlopu.
Mnohé by mohla napadnout otázka, proč Pagani? Proč nepřejdete na nějaký novější vůz?
Je to především skvělé auto a máme ho perfektně zmapované a připravené. Většinu komponentů vozu si vyrábíme sami, připravujeme a ladíme motor, rám i podvozek. Máme na něj spoustu náhradních dílů, takže je vždy kam sáhnout. Pokud bychom si pořizovali nový GT3 vůz, tak jsme včetně náhradních dílů na částce blížící se 15 miliónům korun. Jsem rád, že na to stále některé české týmy mají.
Jaký je váš názor na to, že se i v DMV GTC začaly objevovat i ty úplně nejnovější vozy GT3? Je to podle vás dobře nebo špatně?
Je to skvělá zpráva. Na rozdíl od mnoha jiných týmů nám nikdy nevadilo závodit ani proti vozům DTM v českém mistrovství – pohánělo nás to kupředu a snažili jsme se s nimi držet krok. Pokud se na trati najde vůz, který nás bude pravidelně porážet, opět musíme dát s naším týmem hlavy dohromady a snažit se připravit lepší a rychlejší vůz. Konkurence je to nejlepší, co si může závodní tým přát.
Jaký je váš cíl pro letošní sezonu?
Chceme vyhrát naši skupinu (Skupina 10) a zlepšit chování vozu na vodě. Loni jsme vyhráli závod v Oscherslebenu, několikrát se umístili na bedně a několikrát vyhráli kvalifikaci, ale celkový výsledek zůstal za naším očekáváním. Rádi bychom se na konci letošního roku umístili v první pětici vozů. Samozřejmě cílem je nebourat a ušetřit spoustu náhradních dílů. Loni nás ve třech závodech naprosto zbytečně a drsně nabouraly při předjíždění tři pomalé vozy (všechny cupová Porsche), tak musíme být mnohem rychlejší a počítat s jezdci v pomalých vozech, kteří nepoužívají zpětná zrcátka, ani brzdy.
COMMENTS
Dobrý den, pro letošní rok zavedl šampionát Histo Cup Austria novou třídu Touring Car Open, která je otvřená pro všechna vozidla vyrobená po roce 2001 s tím, že jejich závod myslím bude spojený kategorií Young Timer. Nebyla by možnost, že by se v Brně objevila i Zonda?
Dobrý den, 23. a 24.9. se pojedou dva závody DMV-GTC v Mostě, takže tam určitě budeme. Do Brna se nechystáme.
Škoda, ale do Mostu se možná stavím, díky za odpověď.