Antonín Sus: “Není to jen posun v před, je to také splnění klukovského snu.”

Antonín Sus: “Není to jen posun v před, je to také splnění klukovského snu.”

Poslední dubnový víkend se v Maďarsku na Hungaroringu uskutečnil úvodní závodní podnik šampionátu FIA Zóny střední Evropy a ESET V4 Cupu. V rámci t

Tomáš Chabr vítězí i v nedělním závodě
Antonín Sus se drží nohama na zemi, ze svých cílů ale nepolevuje
Trnka vyhrál první brněnský závod a tím i celý šampionát!

Poslední dubnový víkend se v Maďarsku na Hungaroringu uskutečnil úvodní závodní podnik šampionátu FIA Zóny střední Evropy a ESET V4 Cupu.

V rámci tohoto víkendu se po roční přestávce vrátil na okruhovou scénu formulový závodník Antonín Sus.

Antonína Suse jsme v posledních sezónách vídali především v kokpitu pohárové formule Gloria C8F, se kterou si v roce 2012 vydobyl celkové vítězství ve třídě NF1000 a o rok později získal titul Vicemistra.

Sezónu 2014 Sus vynechal s ujištěním, že se o rok později vrátí. No a jak tento pražský závodník slíbil tak se také stalo.

A že to byl velký návrat. V průběhu přestávky Sus přezbrojil a do paddocku na Hungaroringu přijel s dvoulitrovým monopostem Dallara F 302.

FRYB2441

“Nepatřím již k těm nejmladším a vývojový posun vpřed tak byl logickým krokem. Tohle je již plnohodnotné závodní auto, což bylo mým přáním již od dob, kdy jsem byl malý kluk,” začíná Antonín Sus vyprávět po návratu z Maďarska.

“Je to sice již starší vůz, který byl vyroben v roce 2002, ale na rychlosti a výkonu mu vůbec nic neschází. Pod kapotou je motor Opel, jenž upravovala firma Spiess, se kterou Franz Wöss spolupracuje. Tím je také zodpovězena otázka na původ auta. Je to auto, se kterým v loňském roce startoval Florian Schnitzenbaumer,” odpovídá Antonín na otázku týkající se původu vozu.

Pro Suse představoval Hungaroring první ostré svezení s touto technikou a všichni tak byli zvědavi, jak se mu podaří popasovat se nejen s přestupem do silnější kategorie, ale především jak on a jeho týmu Fras Motorsport zvládne vůz po technické stránce.

FRYB2590

Odpověď nakonec daly dva víkendové závody celkem jednoznačnou. V tom prvním sice skončil Sus po třech odjetých kolech, nicméně v tom druhém vybojoval skvělé čtvrté místo! Česká republika tak má po dlouhé době jezdce, který se dokázal umístit těsně pod pódiem v závodě FIA Zóny Střední Evropy a to tu dlouho nebylo.

“Škoda toho prvního závodu. Jeden ze soupeřů mi v tlačenici přejel přední přítlačné křídlo, které se celé vyhnulo a další pokračování již nebylo možné. V tom druhém už to bylo úplně o něčem jiném. Na startu mi to zhaslo a tak jsem startoval až ze samotného konce pole a díky tomu jsem si užil dost předjíždění a soubojů. Bylo to skvělé. Navíc se mi podařilo zajet v závodě čas 1:45.776, což není vůbec špatné (pozn. v porovnání s Glorií, je Dallara na Hungaroringu rychlejší o cca 5vteřin na kolo). Musím říct, že jsem si to hodně užil a to nejen závodní jízdy jako takové, ale vůbec celý ten víkend. V rámci technické podpory a pomoci jsme byli v boxech u týmu Franze Wösse, který se o nás po celou dobu staral. Mechanici a inženýři nám pomáhali s veškerým nastavením a přípravou. S mým kolegou Kamilem jsme se mnohému naučili. Přístup lidí Franze Wösse byl naprosto profesionální a strávit s nimi ten čas bylo velice příjemné.”

FRYB5122

“Do budoucna se budeme o auto starat již sami. S autem jsme koupili i potřebné náhradní díly a celou zimu jsme se připravovali a učili zvládnout vše potřebné. Je to úplně o něčem jiném. V Čechách na toto není žádný motorář a tak to vše bude na Kamilovi, který to zatím vše zdatně zvládá. Jsme malý tým, který si musí vše odřít vlastníma rukama a tak doufáme, že se nám bude v sezóně dařit. Rozpočet máme pokrytý, ale nějaká případná větší rána by nám to hodně zkomplikovala. V porovnání s Glorií je tady vše tak o cca třetinu dražší, ale tomu také odpovídá kvalita a zpracování auta. Musím přiznat, že jsem byl hodně překvapen tím, jak se to auto chová na trati. Já jsem vždy jezdil s formulí s trubkovým rámem, kde bylo nutné do každé zatáčky to auto spíš “dostrkat”. Tady to vše funguje tak nějak samo. Otočím volantem a ono to prostě jednoduše zahne, takže musím celkem dost upravit i svůj jízdní styl.”

“Celý letošní rok bude velká výzva. Výzva, na kterou se však moc těšíme a věříme, že si to hodně užijeme. Za to vše patří velký dík spoustě lidem kolem nás, mé rodině, Kamilovi, Franzi Wössovi a jeho lidem a stejně tak i našemu partnerovi, společnost ACI a jejímu zástupci panu Lubomíru Plačkovi. Bez podpory těchto lidí by naše závodění nebylo možné,” těmito slovy zakončil Antonín Sus povídání o maďarském závodním víkendu.

Příštím podnikem bude závod na další trati z kalendáře Formule 1, v Rakousku na Red Bull Ringu, kde se pojede o víkendu 23.-25. května.

foto: Petr Frýba

IMG_0895 FRYB5122 IMG_1998 FRYB3077 FRYB5406 FRYB5457 FRYB5631

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0