Alonso v rozhovoru o přípravách na Le Mans

Alonso v rozhovoru o přípravách na Le Mans

Dvojnásobný mistr světa Formule 1 bere přípravu na nejslavnější vytrvalostní závod na světě opravdu vážně. Má za sebou spoustu hodin na simulátoru a s

24h Le Mans – Další hodiny ve znamení soubojů v GTE Pro
První speciální zbarvení pro Le Mans odhalena
Frustrace v GTE Pro a dodatečný trest pro Fordy

Dvojnásobný mistr světa Formule 1 bere přípravu na nejslavnější vytrvalostní závod na světě opravdu vážně. Má za sebou spoustu hodin na simulátoru a stačil i zhlédnout 16 hodin záběrů z kokpitu z loňského Le Mans. Nyní už však nadešel čas se na okruh konečně vydat i osobně.

V rozhovoru před sobotním testováním Alonso uvedl, že jeho hlavním cílem bude zaměřit se na ty aspekty vozu Toyota TS050 Hybrid, které nedokáže pochytit na simulátoru.

„Myslím, že jsem připraven, jak jen to je možné. Na skutečné trati je to vždy trochu jiné než na simulátoru a také jen na opravdové trati a s pořádnou dávkou kol si dokážete vytvořit správný úsudek o rozdílech v rychlosti, když jste ve skupině jezdců. A to je mým cílem pro zítřek,“ řekl Alonso.

„Je skvělé, že kromě závodního víkendu máme také tento testovací den, při závodech je všechno dosti omezené,“ dodal Alonso, který zároveň očekává, že jako nováček dostane na trati větší prostor než jeho kolegové Sébastien Buemi či Kazuki Nakadžima, kteří v Le Mans pojedou již posedmé.

„Nebude to jen jízda pro zábavu, máme podrobný testovací program a chceme se na autě zaměřit hned na několik věcí. Mám delší jízdy než ostatní. Myslím, že dostanu prostor zajet více kol, ale asi jen o deset procent,“ řekl Alonso.

Technický šéf Toyoty Pascal Vasselon potvrdil, že pro jistotu Španěla zapsali do obou vozů, aby mohl Alonso odjet povinných deset kol i v případě, kdyby vůz číslo 8 potkaly problémy.

Pro Alonsa to je navíc opravdu náročné období. Nyní absolvuje druhý ze sedmi víkendů v řadě, které stráví za volantem závodního vozu. To je však součástí náročného programu, když se účastní souběžně šampionátů FIA WEC a Formule 1.

Španělský pilot minulý víkend závodil s vozem McLaren ve Formuli 1 v ulicích Monaka, tento víkend je zpět za volantem prototypu, ale následně hned zamíří do Kanady, kde opět usedne do monopostu. Další víkend už ho pak čeká samotné Le Mans, po kterém budou následovat tři závodní víkendy Formule 1 za sebou.

„Neustále se snažím šetřit energii. Když jsem včera dorazil, tak jsem se snažil si trochu odpočinout a jen dělat věci s týmem. Šel jsem pak brzo spát a spal až do jedenácti. A když mám volno, tak si pročítám dokumentaci k volantu,“ popsal Alonso své náročné období.

COMMENTS

WORDPRESS: 0