ALMS: Stáj Rebellion Racing znovu ovládla Petit Le Mans

ALMS: Stáj Rebellion Racing znovu ovládla Petit Le Mans

Švýcarská stáj Rebellion Racing si dojela pro cenné prvenství v závodě Petit Le Mans na tisíc mil a uzavřela tím patnáctiletou kapitolu šampionátu ALM

USCC: Předběžná startovní listina na Petit Le Mans čítá 56 aut
USCC: Vytrvalostní závod Petit Le Mans uzavře premiérový ročník šampionátu
ALMS: Poslední kapitola

Švýcarská stáj Rebellion Racing si dojela pro cenné prvenství v závodě Petit Le Mans na tisíc mil a uzavřela tím patnáctiletou kapitolu šampionátu ALMS. Rozlučkový závod na okruhu Road Atlanta vyhrála trojice Nick Heidfeld, Neel Jani a Nicolas Prost.

Trojice dojela do cíle ve velké pohodě, jediné obavy mohla mít z nevyzpytatelných technických problémů. Ty se ale nedostavily a proto Rebellion slavil vítězství s náskokem šesti kol před v pořadí druhým vozem a dvacet kol před jediným zbývajícím soupeřem v kategorii P1.

Závodu dlouhou dobu vévodil tým Muscle Milk Pickett Racing, který získal výhodu penalizací Neel Janiho za srážku s vozem PC. Lucas Luhr, Klaus Graff a Romain Dumas se těšili jednokolovému vedení, ale přízeň štěstěny trvala jen do poloviny závodu, kdy problémy s přehříváním donutily Pickett Racing odstoupit. Tím se otevřela cesta Rebellion Racing k druhému prvenství na Petit Le Mans v řadě za sebou.

Na celkovém druhém místě a prvním ve své kategorii skončila stáj Level 5 Motorsport. Pocty převzít pohár se dočkali Ryan Briscoe, Marino Franchitti a Scott Tucker. Leč neměli to jednoduché. Prakticky po celou dobu závodu se o vedení přetahovali s konkurenčním týmem Extreme Speed. Situace na čele kategorie P2 se pak vyřešila sama zastávkami v boxech, kdy se střídající David Brabham zdržel u mechaniků a definitivně ulpěl na druhé příčce. Tím se prakticky rozhodnulo i o šampionech. Slavit mohl Scott Tucker, zatímco Scott Sharp kroutil hlavou nad nezdařenou zastávkou týmového kolegy.

V kategorii PC si pro vítězství dojeli Kyle Marcelli, Chris Cumming a Stefan Johansson ze stáje BAR1 Motorsports, ale z celkového prvenství se radoval Mike Guasch ze stáje PR1/Mathiasen, který zůstal na čele tabulky o jediný bod. Proto třetí titul v poháru konstruktéru si dojela stáj CORE autosport.

Oblíbená kategorie GTE opět nezklamala a nabídla pohádkovou podívanou s překvapivým koncem. V první polovině závodu bylo těžké určit favorita, na čele se neustále střídaly nejrůznější posádky a žádny jezdec pro sebe nedokázal urvat rozumný náskok na prvním místě. Situace se zklidnila až v závěru, kdy se do vedení dostalo Ferrari stáje Risi Competizione. Naneštěstí Olivier Beretta při pokusu o předjetí pomalejšího Porsche kategorie GTC zvolil vnější stopu a vyjel mimo trať. Nárazem do bariéry si poškodil vůz a musel k mechanikům na opravu.

Vedení převzala posádka Nicky Tandy, Wolf Henzler a Bryan Sellers z týmu Falken Tire a letos si vůbec poprvé dojela pro vítězství. Z celkového triumfu se naopak radovalo osazenstvo Corvette Racing s dvojicí Antonio Garcia a Jan Magnussen, kteří společně s šampiónem Grand-Am Jordanem Taylorem dojeli na šestém místě. Na stříbrné příčce dojel Dirk Müller se svými kolegy Johnem Edwardsem a Billem Auberlenem. Třetí místo patří chybujícímu Berettovi, kterého za volantem střídali Matteo Malucelli a Robin Liddell.

V kategorii GTC si největší pohár převzala stáj Flying Lizards, na druhém místě dojel tým Patricka Dempseyho, neboť do té doby stříbrný TRG Porsche zastavil v druhé zatáčce pouhých patnáct minut před koncem závodu. Třetí místo připadlo JDX Racing.

Kompletní výsledky najdete zde

Aleš Sirný
Foto: ALMS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0