Vytrvalostní šampionát American Le Mans Series pokračuje pátou zastávkou na slavném okruhu Canadian Tire Motorsport Park, desítky let známým jako Mosp
Vytrvalostní šampionát American Le Mans Series pokračuje pátou zastávkou na slavném okruhu Canadian Tire Motorsport Park, desítky let známým jako Mosport Park. Na jezdce čeká dvě hodiny a pětačtyřicet minut dlouhý závod, v němž se bude bojovat nejen o vítězství, ale i o výhodu ve vyrovnaném šampionátu jednotlivých kategorií.
P1
Tradičním favoritem na vítězství v nejrychlejší kategorii je tým Mucle Milk Pickett Racing, který letošní sezoně dominuje. Lucas Luhr a Klaus Graf jedou do Kanady obhájit loňské prvenství. S kompletně novou posádkou se u Dyson Racing budou snažit narušit dominantní postavení konkurenčního týmu. V předchozích závodech se za volantem střídali Chris Dyson a Guy Smith, na kanadském Mosportu uvidíme Tonyho Burgesse a Chrise McMurryho. Třetím vozem v P1 je opět Delta Wing s Andy Meyrickem a Katherine Legge. Jejich cílem je konečně spatřit šachovnicový praporek.
P2
V o něco málo pomalejších P2 se znovu představí dvojice týmů Level 5 Motorsports a Extreme Speed Motorsport. Souboj o vítězství v šampionátu je velmi těsný, což ukázal i předchozí závod na okruhu Lime Rock. Ryan Briscoe tam z dráhy vyšťouchl vedoucího Guy Cosma z Extreme Speed a dojel si pro vítězství. Vedení ALMS nakonec prvenství stáji Level 5 ponechalo, ale udělilo jí body za třetí místo, kam by Briscoe spadnul v případě časové penalizace. Australana tentokrát za volantem prototypu HPD neuvidíme. V IndyCar si při havárii poranil zápěstí a proto ho za volantem vystřídá Mike Conway.
GT
Oblíbená kategorie GT zajisté nabídne dramatickou podívanou. O vítězství se letos přetahují pouze vozy Corvette a BMW Z4. Úvodní podnik sezony vyhrála žlutočerná Corvetta a další prvenství už šla na střídačku. V Lime Rock vyhrálo BMW, takže pokud budeme věřit statistikám, je na řadě Corvetta. Se značným bodovým odstupem na vedoucí dvojici si třetí místo v šampionátu drží Viper SRT. Vozy Porsche a Ferrari pak hrají druhé housle. Navíc Ferrari týmu Risi Competizione na startu neuvidíme, neboť po incidentu v Lime Rock prochází nutnou opravou. Ovšem nováček v GT – CORE Autosport, se v Lime Rock blýskl třetí pozicí a ukazuje, že po prototypech umí perfektně připracovat i stroj Porsche 997 GT3.
PC
CORE Autosport hodlá úspět i v kategorii Prototype Challenge. Druhým místem v Lime Rock se dotáhla na pouhé dva body za vedoucí stáj PR1/Mathiasen Motorsports. Hned za nimi jsou tři stáje, připravené zaútočit na příčky nejvyšší. Jmenovitě pak RSR Racing v čele s Brunem Junqueirou, jenž je po prvenství v Lime Rock na koni.
GTC
V poslední kategorii vozů GT je situace neméně napínavější. Prvních pět závodníků dělí pouhých pět bodů, přičemž Henrique Cisneros drží místo nejvyšší. Po technických problémech v Lime Rock hodlá navázat na vítěznou formu předchozích závodů. Jediný bod na NGT Motorsport ztrácí Flying Lizzard, kteří se v Lime Rock radovali z premiérového vítězství v GTC. Na záda jim ovšem dýchá Alex Job Racing – vítězové dvanáctihodinovky v Sebringu.
Spotter Guide k pátém závodu sezony.
Aleš Sirný
Foto: ALMS
COMMENTS