Předposlední závod American Le Mans Series na okruhu Virginia International Raceway poznamenala těžká havárie vozů Porsche kategorií GT a GTC. Naštěst
Předposlední závod American Le Mans Series na okruhu Virginia International Raceway poznamenala těžká havárie vozů Porsche kategorií GT a GTC. Naštěstí se nikomu nic nestalo, a to ani jezdců, ani kameramanovi a traťovým maršálům, k jejichž postu neovladatelné stroje mířily. Závod opět vyhrála stáj Muscle Milk Pickett Racing, i když tentokrát nebyl prototyp HPD tolik dominantní.
Nehoda vznikla mezi Eduardem Cisnerosem s vozem Porsche kategorie GTC a Marcem Holzerem s o něco rychlejším Porsche kategorie GT. Po vzájemném bodyčeku mířily neovladatelné vozy k postu maršálů a kameramanovi. Zatímco Holzer se odrazil od bariéry z pneumatik, Cisneros skončil po přemetech na bariéře z pneumatik se značně pomuchlaným trubkovým rámem. Nehoda vypadala opravdu děsivě a všichni v paddocku si doslova nahlas oddechli, když ze zdemolovaných vozů vystoupili oba závodníci.
P1
Lucas Luhr a Klaus Graf si dojeli pro osmé vítězství v řadě a znovu za sebou nechali konkurenční tým Dyson Racing. V drtivé většině předchozích podniků neměl Pickett Racing konkurenci, ale tentokrát je Johnny Mowlem a Guy Smith trochu potrápili. Alespoň v úvodní části závodu. Zlom nastal až při žluté fázi způsobené zmiňovanou havárií. Luhr si restart závodu pohlídal a druhému Smithovi začal ujíždět. Cílem nakonec projel s náskokem dvaadvaceti vteřin. Prototyp DeltaWing odstoupil už po čtyřiceti kolech.
P2
V druhé kategorii prototypů probíhal souboj mezi stájemi Level 5 Motorsports a Extreme Speed Motorsports. Scott Tucker a Anthony Lazzaro předváděli rovnocenný souboj o čelo své kategorie. Teprve při střídání, kdy se místo Tuckera posadil za volant Ryan Briscoe, získal Level 5 výhodu a Australan dovezl prototyp HPD do cíle s patnáctivteřinovým náskokem před Scottem Sharpem. Na třetím místě dojel druhý prototyp v čele s Marinem Franchittim, jenž vede průběžné pořadí šampionátu. Druhý vůz Extreme Speed Motorsports závod nedokončil. Ed Brown a Johannes van Overbeek navíc zažili nepříjemné střídání, kdy vůz zachvátil oheň. Naštěstí než si závodník připínající bezpečnostní pásy stihl něčeho všimnout, mechanici požár po jeho pravici uhasili. Závod pro ně ale skončil po jedenatřiceti kolech.
PC
Chris Cumming a Kyle Marcelli si po premiérovém vítězství v Austinu dovezli další vítězství. Za sebou nechali Johna Bennetta a Toma Kimber-Smitha, čímž zamíchali karty průběžného pořadí šampionátu a před posledním závodem roku je situace nesmírně vyrovnaná. Tabulku vede Mike Gausch o jedenáct bodů před Cummingem. John Bennett má o bod méně.
GT
Dlouhé čekání na vítězství je u konce. Jezdci stáje Risi Competizione konečně poprvé od závodu Road America roku 2011 stanuli na nejvyšším stupínku. Matteo Malucelli půl hodiny před cílem předjel vedoucí Porsche stáje CORE autosport, vytvořil si pohodlný náskok a vláček vozů GT nechal za sebou. Malucelli vystoupil na nejvyšší příčku podia spolu s týmovým kolegou Olivierem Berettou, pro nějž to bylo 43. vítězství v kariéře. Za nimi se tvrdě bojovalo o pozice. V mixu se pohybovaly vozy Porsche, Chevrolet a BMW a bojovalo se do posledních vteřin. Druhé místo nakonec patřilo Patricku Longovi a Colinu Braunovi. Třetí místo získali lídři šampionátu Jan Magnussen a Antonio Garcia s Corvettou C6. Ztráta čtvrtého Dirka Mullera se tak natáhla na šestnáct bodů, ale rozhodovat se bude až v Petit Le Mans.
GTC
Druhé vítězství v řadě za sebou si odnesli Damien Faulkner a Ben Keating. Na druhém místě dojeli Jeroen Bleekemolen a Cooper MacNeil a navýšili náskok v čele průběžného pořadí šampionátu před Henriquem Cisnerosem, který nyní ztrácí třináct bodů.
Kompletní výsledky najdete zde
Aleš Sirný
Foto: ALMS
COMMENTS