ALMS: Poslední kapitola

ALMS: Poslední kapitola

O nadcházejícím víkendu se uzavírá patnáctiletá kapitola American Le Mans Series. Velká rozlučka proběhne v rámci oblíbeného podniku Petit Le Mans na

USCC: Velké sobotní finále, titulů na rozdávání je dost
USCC: Vytrvalostní závod Petit Le Mans uzavře premiérový ročník šampionátu
USCC: Bláznivý závěr roku vyhrálo Porsche 911, před rychlejšími prototypy

O nadcházejícím víkendu se uzavírá patnáctiletá kapitola American Le Mans Series. Velká rozlučka proběhne v rámci oblíbeného podniku Petit Le Mans na 1000 mil, případně na deset hodin. Na okruhu Road Atlanta se představí pětatřicet vozů v pěti kategoriích a uzavřou tak bohatou historii americké scény sportovních vozů, která se znovu otevře příští rok pod názvem United Sports Car Championship.

P1
V nejvyšší kategorii prototypů P1 se tentokrát představí čtveřice vozů. Ke stálicím Pickett Racing, Dyson Racing a Delta Wing se přidala i stáj Rebellion Racing ve složení Nick Heidfeld, Nicolas Prost a Neel Jani, kteří si namísto startu v Japonsku v rámci seriálu WEC dopřáli vytrvalostní jízdu na typickém americkém okruhu. Lze očekávat bitvu mezi Pickett Racing a Rebellion Racing, zdali se Heidfeldovi a Prostovi podaří přerušit dominanci Lucase Luhra a Klause Graffa (a pro Petit Le Mans přizvaného Romaina Dumase) se teprve uvidí, každopádně dvojice zůstává neporažena od dubnového závodu v Long Beach.

P2
Dramatickou podívanou jistě nabídne i kategorie P2, kde se bude rozhodovat o titulu. Na čele průběžné tabulky sídlí Scott Tucker, který bude sdílet prototyp HPD s Marinem Franchittim a Ryanem Briscoem. Tím pádem má reálnou šanci jen Scott Sharp z konkurenčního týmu Extreme Speed, jenž na Tuckera ztrácí pouhých šest bodů. Konečně slovo ještě může mít Guy Cosmo, který v průběhu sezony přestoupil z Extreme Speed do Level 5 k Tuckerovi. Na svého šéfa ztrácí třináct bodů a vzhledem k tomu, že startuje v druhém autě, šance na celkovou výhru pro něj stále existuje.

\"P237_0\"

PC
I v kategorii PC je situace pořádně zamotaná. Šampionát vede Michael Guasch z týmu PR1 Mathiasen Motorsports, ale na záda mu dýchá Chris Cumming z BAR1 Motorsports. Kanaďan vyhrál poslední dva závody ALMS a ztrácí jedenáct bodů. Nelze odepisovat ani Jonathana Bennetta z týmu CORE autosport, kteří obhajují titul v PC. Bennettovi chybí na první místo dvanáct bodů.

GT
Ani v kategorii GT není nic rozhodnuto, byť tady je situace poněkud jednoznačná. Šampionát vedou Jan Magnussen a Antonio Garcia s Corvettou. Díky silnému závěru sezony a problémům týmových kolegů získali slušný náskok. Nestačil na ně ani Dirk Müller s BMW, který pro Magnussena a Garciu představuje jedinou reálnou hrozbu. K překonání šestnáctibodového náskoku mu budou pomáhat John Edwards a Bill Auberlen.

GTC
Ani fanoušci kategorie GTC nemohou být zklamáni. Taktéž zde se bude rozhodovat o titulu, i když esa v rukávu drží Alex Job Racing. Jeroen Bleekemolen a Cooper MacNeil mají třináctibodový náskok před Henriquem Cisnerosem ze stáje NGT Motorsport. Do konečného výsledku může ještě promluvit stáj Flying Lizard s dvojicí Spencer Pumpelly a Nelson Canache, ale ti už ztrácejí šestnáct bodů.

První oficiální tréninky na Petit Le Mans začnou již dnes, zítra se bude pokračovat ve stejném duchu a na závěr dne proběhne kvalifikace. Závod začne v sobotu v 17:30 SLEČ.

Startovní listinu Spotter Guide najdete zde

Aleš Sirný
Foto: ALMS

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Dobré závody na okruzích ze staré školy to je ještě opravdové závodění, USCC bude možná ještě zajímavější nedivím se,že Rebbelion dali přednost před závodem WEC v Japonsku startu v Petit Le Mans-

  • DISQUS: 0