Pátého vytrvalostního závodu ESET V4 Cupu, který startuje již příští víkend na autodromu v Mostě, se zúčastní také posádka německého týmu JAS- Autotei
Pátého vytrvalostního závodu ESET V4 Cupu, který startuje již příští víkend na autodromu v Mostě, se zúčastní také posádka německého týmu JAS- Autoteile, Alf Ahrens a Jens Löhnig. Ahrens s Löhnigem se v Mostě představí s vozem Renault Clio Cup III, se kterým Ahrens absolvoval uplynulé tři sezóny Renault Clio Cupu Bohemia. A právě Alfu Ahrensovi jsme položili pár otázek týkajících se mosteckého závodu.
S jakým cílem vstupujete do mosteckých závodů ESET TWC?
Chtěli jsme se zúčastnit už vytrvalostního závodu v Poznani, ale Jens Löning musel krátce před závodem svou účast odříct. Závod vyhráli Pekař s Giermaziakem, což je posádka, se kterou se chceme měřit. Pekaře i Giermaziaka znám dobře z předešlých let a pevně věřím, že v Mostě budeme bojovat o přední pozice.
V Mostě jsi již několikrát startoval. Vždy to ale bylo v závodech ve sprintu a tak se dá očekávat, že tohle bude přeci jen trochu jiná zkušenost. Jak velký rozdíl pro Tebe představují závody ve sprintu a ve vytrvalosti?
V minulosti jsem se často účastnil vytrvalostních zavodů, byl jsem mistrem s Dacií i s Chevroletem. Jednalo se o 4-hodinové závody. Samozřejmě nelze jet stejně jako ve sprintových závodech v Clio Cupu Bohemia. Při vytrvalostních závodech je důležité šetřit vůz i materiál, nedělat žádné chyby a dojet. Ve sprintovém závodě v Clio Cupu Bohemia, který trval pouze 30 minut, se muselo jet od začátku až do konce na 100%. V pohárových závodech jsou vozy stejné nebo alespoň hodně podobné a každá chyba znamená okamžitou ztrátu pozice.
Jak se s odstupem času díváš na své působení v Clio Cupu Bohemia?
Krásný, ale zároveň nevděčný zážitek. V roce 2011 jsem se v závodech umisťoval vždy v první pětce. V roce 2012 jsem nestačil na vedoucí jezdce, včetně mistra Clio Cupu Bohemia. Dodnes nevím, co bylo příčinou. O hodně bodů jsem přišel také díky nezaviněným nehodám. Velice jsem se těšil na sezónu 2013. V kvalifikaci na první závod jsem byl třetí před Pekařem, Calcumem a Eberlem. Ale v první zatáčce do mě Pekař narazil a já skončil ve zdi. Vůz byl velmi poškozen a sezóna pro mě defakto skončila. Po nepochopitelné diskvalifikaci v závodě při DTM na Lausitzringu jsem z tohoto šampionátu odstoupil. Byla to škoda, závody se mi líbily a myslím, že jsem se choval k ostatním vždy férově. Těší mě, že jsem v mém posledním závodě Clio Cupu Bohemia skončil na druhém místě.
Můžeš nám přiblížit začátky Tvé závodní kariéry?
Závodit jsem začal v roce 2005 ve 38 letech. Do té doby jsem nikdy nejezdil, ani v motokárách nebo na okruzích. I přesto, že bych na to měl mít vlohy po otci Kurtovi Ahrensovi jun. nebo dědečkovi Kurtu Ahrensovi sen. Oni nechtěli, abych závodil, protože v jejich době byl motorsport velmi nebezpečný. Od roku 2006 jsem jezdil tři roky s Dacií, tři roky s Chevroletem a také s Renaultem Clio Cup RS III v šampionátu ADAC Procar. Ve všech sériích jsem se stal mistrem.
A jak vidíš svou závodní budoucnost?
Po několika nezdarech a bez sponzorů v Renault Clio Cupu Bohemia v letech 2010 až 2013 jsem byl donucen z aktivní závodní kariéry odstoupit. Pojedu již jen několik vybraných závodů. Podporovat mě bude týmy JAS Motorsport. Tým Larse Winklera nasazuje vůz Renault Clio Cup při různých závodech a požádal mě jako jezdce, zda bych mu nepomohl. S Renaultem Clio Cupem RS III jezdím již sedm let a jeho tým si velmi cení mých zkušeností.
COMMENTS